گرد و غبار ناشی از انفجار

maxmore

Member


سلام دوستان من یه انیمشن تقریبا 10 دقیقیه ای دارم می سازم کل کار خودم دست گرفتم از طراحی محیط تا کارکتر و حتی به جای همه شخصیتها خودم حرف زدم الان هم تقریبا 6 ماه دارم روش کار می کنم واسه انیمیشن ریزش ساختمان نیاز به ساختن گرد و خاک ناشی از انفجار می خوام 

من با استفاده از ray fire و fum fx انفجار و خراب شدن ساختمون شبیه سازی کردم و تا اینجا مشکلی ندارم اصلا هم حوصله کار با partical flow واسه یه گرد وغبار جزئی رو ندارم
چون کلی باید توی پنجرش اعداد و ارقام و ..... ولی میشه از partical system/ non event استفاده کرد چند سال پیش درست کردم اما
یادم رفته خوب پیری یو هزار درد سر حال از شما دوستان تقاضای کمک دارم امید وارم که اساتید کوتاهی نکنن
 
آخرین ویرایش:

maxmore

Member
متشکرم دوست من انینترنتم اونقدار سرعتی نیست که بتونم فیلم دانلود کنم اما از اینکه اهمیت دادی سپاس گذارم
یه توصیح کوچولو اولیه باشه تا اخرشو می گیرم چون قبلا اینکار کردم
 

maxmore

Member
گرد . غبار

از همه دوستان تشکر می کنم مشکل حل شد یک spher gizmo زدم سه رنگشو اصلیشو عوص کردم(به رنگ گرد وخاک ) camera رو هم motion blurکردم یه کم هم builte buffr تو vreay بردم بالا یه ساعت با شعله کم گذاشتم رو گاز ردیف شد .البته این یک کار خام که واسه یکی از پلانهای انیمیشنم دارم می سازمش هنوز نور پردازی صحیح و جزئیات بیشتر انفجار  با fum fxو و و... مرسی اگه پیشنهادی غیر از این دارید حتما بزارید فقط ( partical flow) نباشه که از پنجرش متنفرم . البته با پلاگن های مشابهش بدک نیستن
 

پیوست ها

  • bmn32.JPG
    bmn32.JPG
    27.5 کیلوبایت · بازدیدها: 24
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبی؟ با ray fire تا چه حد بلدی کار کنی؟؟ ببین من نمی خوام ترگ رو جسم رو با دکمه فعال کنم.میخوام مثلا به توپ پرتاب بشه و بخوره به صفحه و دقیقا بصورت واقعی از نقطه برخورد ترگ شروع بشه.راهی داره؟
 

tiptooop

Well-Known Member
سلام دوست من. اگر انیمیشن درست می کنید حتما لازمه یک نرم افزار واسه پست پروداکشن بلد باشید. بهترین گزینه nuke هست ولی چون تو ایران موزش هاش زیاد در دسترس نیست می تونی از افتر افکت استفاده کنی. اصلا به صرفه نیست که موشن بلور ، لنز فلیر ، DOF ، گرد و غبار ، تنظیم رنگ و ... رو تو مکس کار کنی چون زمان رندر رو چند برابر کرده و انعطاف کار رو خیلی کم می کنه.
 

maxmore

Member
سلام دوست من از پیشنهاد سازندت متشکرم اما دیگه وقتش نیست افتر افکت و.... دنبال کنم و یاد بگیرم چون کار یه نوع تریلر یا همون
دمو ریل یا هرچی که اسمشو می زارن واسه یه سری شرکت دارم می زنم وسعی می کنم خودمو درگیر همین مکس بکنم البته fx home viton هم در کنارش واسه افکتهای همچون انفجار و .... دارم استفاده می کنم اما بیشتر سعی می کنم تو خود مکس با پلاگن های حرفه ای هم که تازگیا تو بازار اومده دیگه واقعا مکس برای خودش غولی شده
بابا نا سلامتی روزگاری از مکس برای جلوهای ویژه برای فیلمهای هالیودی استفاده می کردن اینقدر مکسو دست کم نگیرید.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
بحث دست کم گرفتن نیست، از لحاظ زمان و منابع سیستمی اونجوری به صرفه تره. ضمن اینکه هر نرم افزاری که روی یک موضوع خاص تمرکز کنه کارایی بیشتری توی اون زمینه میتونه داشته باشه، اما مکس یه نرم افزار همه جانبه ست که مدلینگ و رندرینگش از همه قوی تره.
 

maxmore

Member
دقیقا همینطوری که شما می گی واقعا از لحاظ سیستمی با صرفه نیست اما این کار یه انیمیشن فانتزی نه یه کار رئال که بخوام صحنه انفجار یا تخریبو انجوری که واقعیه به تصویر بکشم مثل کار قشنگه یکی از دوستان که انفجار ماشین توسط هجوم یک هلیکو پتر. ما باید یه فرقی بین انیمیشن رئال و فانتزی و دو بعدی و .... باید بزاریم
 


سلام دوستان من یه انیمشن تقریبا 10 دقیقیه ای دارم می سازم کل کار خودم دست گرفتم از طراحی محیط تا کارکتر و حتی به جای همه شخصیتها خودم حرف زدم الان هم تقریبا 6 ماه دارم روش کار می کنم واسه انیمیشن ریزش ساختمان نیاز به ساختن گرد و خاک ناشی از انفجار می خوام

من با استفاده از ray fire و fum fx انفجار و خراب شدن ساختمون شبیه سازی کردم و تا اینجا مشکلی ندارم اصلا هم حوصله کار با partical flow واسه یه گرد وغبار جزئی رو ندارم
چون کلی باید توی پنجرش اعداد و ارقام و ..... ولی میشه از partical system/ non event استفاده کرد چند سال پیش درست کردم اما
یادم رفته خوب پیری یو هزار درد سر حال از شما دوستان تقاضای کمک دارم امید وارم که اساتید کوتاهی نکنن


سلام
پلاگین
fum fx نسخه 2009 رو داری؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا