گردشگری سلامت چند زیرشاخه دارد؟

گردشگری پزشکی:
همانطور که از نامش پیداست، توریسم پزشکی مستلزم افرادی است که برای درمان بیماری های خود سفر می کنند یا تحت عمل جراحی قرار می گیرند. این شاخه از گردشگری به بیماران اجازه می دهد تا روش های درمانی خود را با هزینه های نسبتا مقرون به صرفه دنبال کنند.

نکته قابل توجه، توریسم پزشکی جنبه حساس و حساس صنعت گردشگری را تشکیل می دهد، زیرا مستقیماً به زندگی و رفاه گردشگران مربوط می شود. پیشرفت و پایداری بخش گردشگری پزشکی در یک کشور به شدت به کیفیت خدمات و زیرساخت های پزشکی آن بستگی دارد.

گردشگری درمانی:
گردشگری طبیعت درمانی شامل افرادی است که از مکان هایی بازدید می کنند که خدمات درمانی طبیعی را برای بیماران ارائه می دهند. در این نوع درمان، گردشگران می‌توانند از منابع طبیعی مانند چشمه‌های آب گرم (اسپا)، دریاچه‌های نمک، نور خورشید، ماساژ درمانی پزشکی، حمام‌های گیاهی استفاده کنند و در یک محیط طبیعی زیبا به تفریح بپردازند.

گردشگری طبیعت درمانی دارای تعداد قابل توجهی از علاقه مندان است و پتانسیل ایجاد یک جهش اقتصادی قابل توجه در یک منطقه خاص را دارد.

گردشگری سلامتی:
این مقوله در حوزه گردشگری سلامت در درجه اول بر رفاه روانی تمرکز دارد. در گردشگری سلامتی، افراد معمولاً به دنبال مکان هایی برای استراحت هستند و هدفشان دور شدن از شلوغی و شلوغی شهر و کاهش نگرانی های مختلف است. گردشگری سلامت به عنوان یک گزینه مناسب برای رسیدگی موثر به مسائل مربوط به سلامت روان عمل می کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا