کنترلهای ریگ رو چطور Mirror میکنن؟

سلام به دوستان عزیز.واساتید محترم.

معمولا واسه ریگ کردن یک کاراکتر یک طرف بدنش (مثلا سمت چپ) رو joint - Control - Constrain میکنن بعد این کنترلها رو( حالا IK یا FK) به سمت راست با دوپلیکیت کردن نسبت میدن.
با Mirror کردن joint ها مشکلی ندارم اما کنترلها رو چطور Mirror کنم که همه ارتباطات حفظ بشه؟

اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.

پیشاپیش تشکر.
 
باید کنترل ها را برا هر دو طرف بسازی اون طور که من تا حالا این کارا میکردم چون وقتی میرور می کنی اسم join ها هم تغییر می کنه مثلا joint right را باید کنی joint left و براش دوباره کنترل رلا بسازی
 
باید کنترل ها را برا هر دو طرف بسازی اون طور که من تا حالا این کارا میکردم چون وقتی میرور می کنی اسم join ها هم تغییر می کنه مثلا joint right را باید کنی joint left و براش دوباره کنترل رلا بسازی

تشکر میکنم اما منظور من Joint ها نیست.کنترلها رو هم صددرصد آینه میکنه بعد تغییر نام و اتصال.
به هر حال تشکر.
 
یعنی باید تمام کنترلها - آی کی هندلها - ik ها - fk ها و .... رو که واسه سمت چپ ساختیم واسه راستش هم بسازیم؟

راه ساده تری هم باید باشه.

اگر کسی راهنمایی کنه ممنون میشم.
 
آخه مگه چقدر Ik-fk هست اگه دارید آدم ریگ میکمنید که معمولا پا را از اول واسه جفتش میسازند بالا را هم که چند تا ik-fk بیشتر نداره که من تا حالا هرکدوم را ریگ کردم اول میرور می کنم بعد نام هاش را عوض می کنم و دوباره کنترل هاش را براش می سازم تاتوریال هایی را هم که دیدم همشون همین طوری عمل می کنند ...
 
آخه مگه چقدر ik-fk هست اگه دارید آدم ریگ میکمنید که معمولا پا را از اول واسه جفتش میسازند بالا را هم که چند تا ik-fk بیشتر نداره که من تا حالا هرکدوم را ریگ کردم اول میرور می کنم بعد نام هاش را عوض می کنم و دوباره کنترل هاش را براش می سازم تاتوریال هایی را هم که دیدم همشون همین طوری عمل می کنند ...

خوب اگر اینط.ره که هیچ.
مرسی.
 

Hamed_8

Member
تو مکس که میشه این کار رو کرد
ولی با مابا خودم تا الان انجام ندادم
فکر کنم بشه ولی ما بلد نیستیم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا