کمک در Mudbox

ممنون از راهنماییتون خیلی مفید بود. توی انیمشن سازی یا توی صنعت گیم بیشتر از normal استفاده میکنند یا displacement ؟
راستی نگفتید روشی که diffuse map بردم درست بود؟
اگر وقت کردید روش اوردن displacement map هم توی مایا توضیح بدید ممنون میشم.

سلام
در صنعت بازی کامپیوتری از Bump Map استفاده میشه ..................................
در انیمیشن و جلوهای ویژه از Displacement استفاده میشه .................................

حالا شما میتونید هم Normal Map و هم Displacement Map رو در Displacement و هم در Bump map استفاده کنید...

بله شما بهترین راه روش رو برای گرفتن Diffuse map استفاده کردید البته راهیش هم همین بوده..... :wink:


چشم اگر وقت کردم حیتماً .....

با آرزوی موفقیت .
 

Respecter

Member
سلام
در صنعت بازی کامپیوتری از Bump Map استفاده میشه ..................................
در انیمیشن و جلوهای ویژه از Displacement استفاده میشه .................................

حالا شما میتونید هم Normal Map و هم Displacement Map رو در Displacement و هم در Bump map استفاده کنید...

بله شما بهترین راه روش رو برای گرفتن Diffuse map استفاده کردید البته راهیش هم همین بوده..... :wink:


چشم اگر وقت کردم حیتماً .....

با آرزوی موفقیت .
سلام مجدد
دوست من قرار بود برای ما displacement map توضیح بدی, اگر سرت شلوغ یک لینک یا tutorial بدی کفایت میکنه انگلیسی هم باشه موردی نیست
یک خواهش دیگر هم داشتم میخواستم لطف کنی تصویری از خروجی هر نوع map که وجود دارد بزاری یک توضیح مختصر بدید, بعضی وقتها map هایی میبینم با رنگها و خروجیهای متفاوت
ممنون
 
آخرین ویرایش:
سلام دوست عزیز
اول اینکه این روزا خیلی کار دارم برای این ازت معذرت خواهی میکنم که نمیتونم سر قولم پیداشم .............

برای استفاده Displacement Map کاری زیادی نباید انجام بدی نرمال مپ رو توی هاپرشید مایا وارد کنید بعد اون ماده رو که به آبجک نسبت دادید رو هم بیارید نرمال مپ رو گرفته روی مایده رها کنید از مینوی لیست باز شده Displacement Map رو انتخاب کنید Displacement Map و ماده کنیکت میشه اما هیج ارطبابتی بینDisplacement Map و ماده دیده نمیشه همین قد بود ......... و این لینک پاین رو هم از سایت 3DEat پیدا کردم اومیدوارم این هم بدرتد بخوره .............
کد:
http://eat3d.com/free/maya_displace
و تفاوت تصویرهای که با نرمال مپ و Displacement Map رندر شده رو در پست 19 هم توضیح دادم .............
 
آخرین ویرایش:

Respecter

Member
سلام دوست عزیز
اول اینکه این روزا خیلی کار دارم برای این ازت معذرت خواهی میکنم که نمیتونم سر قولم پیداشم .............

برای استفاده Displacement Map کاری زیادی نباید انجام بدی نرمال مپ رو توی هاپرشید مایا وارد کنید بعد اون ماده رو که به آبجک نسبت دادید رو هم بیارید نرمال مپ رو گرفته روی مایده رها کنید از مینوی لیست باز شده Displacement Map رو انتخاب کنید Displacement Map و ماده کنیکت میشه اما هیج ارطبابتی بینDisplacement Map و ماده دیده نمیشه همین قد بود ......... و این لینک پاین رو هم از سایت 3DEat پیدا کردم اومیدوارم این هم بدرتد بخوره .............
کد:
http://eat3d.com/free/maya_displace
و تفاوت تصویرهای که با نرمال مپ و Displacement Map رندر شده رو در پست 19 هم توضیح دادم .............
ممنون دوست من
البته هنوز وقت نکردم امتحان کنم, امتحان کردم به مشکل خوردم باز مزاحمت میشم.
من منظورم از تفاوت texture map ها و نمونه هاشون یک چیز دیگر بود, توی texture map بعضی ابجکتها بعضا کلی map هست مثل این عکس http://www.cgattack.com/turbine/jamoka_texture_maps.jpg یا مثلا occlusion map و غیره
میخواستم بدونم کلا چند جور texture map داریم و کارایی هر کدام چیه. اگر لینک هم باشه توضیح داده باشه خوبه هرچی سرچ کردم پیدا نکردم.
در موردextractکردن diffuse map و specular map که گفتید تو help خود سایت هست چیزی پیدا نکردم منظورتون این هست؟ http://download.autodesk.com/global/docs/mudbox2012/en_us/index.html
 
سلام دوست عزیز
با عرض معذرت ندیده بودم که ایمیل خود رو چل میکردم که دیدم ............................
در مورد Texture Map اطلاعات کافی ندارم برای همین هم نمیتونم زیاد راهنمایتون کنم ............. اما اینه بگم که اون عکس که از تکسچرمپ ها گذاشتید سه بخشه فقط اون دوتا بالا رنگ هستش ویکی پاین که سیاه هست برراق و یکی بنفش برجستگی هستش
1- رنگ Color
2- برراق specular
3-برجسته گی Bump map
و occlusion map و ZDepth هم اومقع تصویر هست ........................

و از Extract کردن هم شما هلپ نرم افزار باز کردید منظورم این بود............... به آدرس برید میبینید البته این از نسخه 2012 هستش
اشتباه نکنم من خودم در آموزشهای نسخه 2011 دیدم .............

کد:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=14951454&linkID=11937423

موفق باشید.​
 

Respecter

Member
در مورد displacement map اگر تو mudbox فقط از bump map استفاده کرده باشیم و هیچ گونه sculpting هم انجام نداده باشیم باز هم میشه برجستگی با displacement map گرفت؟
 

Respecter

Member
منظورم bump map channel توی painting هست
یک سوال دیگر هم داشتم,میدونم برای sculpting اول مدل low poly توی مایا درست میکنیم بعد میاریم تو mudbox حالا اگه تو مد باکس من subdivision زیاد کنم بعد یک sculpt ایی کنم که تو شکل اصلی فرق زیادی بذاره مثل اضافه کردن یک دم میشه برد تو مایا low poly?
یا اگه بصورت texture map ببرم چی؟
 
سلام دوست عزیز اومیدوارم زیاد منتظر نشده باشی چون چند روزی بود که به کامپیوتر دست رسی نداشتم...............

در مورد سوال اول شما بله چینل Bump map کار کنی میتونی در displacement map استفاده کنی اما اگر خروجی ور displacement map بگیری نتیجه بتری میده.........

سوال دوم شما نظر شخصی منه که مدل بیس رو توی مایا کامل ساخت بعد برای اضافه کردن جزیات به میدباکس بیاری بهتره..

موفق باشی.
 

Respecter

Member
مرسی از راهنماییت من تو پست 23 که در مورد displacement map توضیح دادید راستیتش نفهمیدم و در مورد ویدیویی هم که گذاشتید فرقشو با import کردن از mudbox نفهمیدم
اگر لطف کنید به صورت تصویری مثل قبل چجوری displacement map تو مایا بذاریم و توضیح بدید ممنون میشم
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا