کمک در شبیه سازی پیچیدن سلفون دور جعبه

arash7464

Member
سلام دوستان
خسته نباشيد
مي خوام حركت پيچيدن سلفون به دور يك جعبه مثلاً جعبه مواد غذايي رو شبيه سازي كنم كسي مي تونه كمك كنه، تو رو به جان عزيزانتون كمك كنيد!حياتيه!:cry::cry:
مرسي.:?::?::?::?:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
دوست عزیز شما یه شرح بیشتر درباره کارت بده
که با چه نرم افزاری کار میکنی و ....
تا بتونیم راهنمایی کنیم
به هر حال یکی از راه های معمول اینه که شما همون سلفون رو ریگ کنی به هر صورتی که می خوای دوره مدلت بپیچه
 

arash7464

Member
با 3ds max كار مي كنم ، مي شه لطف كني توضيح بدي كه چطور ميشه ريگش كرد؟
 
ریگ یک مبحث خیلی پیچیده اس ، البته مطمئن باشید قصد ندارم شما رو بترسونم !
البته ریگ بستن سلفون یکم ساده تر به نظر میرسه ، ولی فکر میکنم بتونی کار کنی .
اما در این تاپیک نمیگنجه که ریگ بستن کسی یاد بده بنابراین من شما رو راهنمایی میکنم به این لینک تا اونجا با مفاهیم ریگ ، bones و ... آشنا بشید و همچنین بتونید یک آزمایش ساده هم انجام بدید:wink:
میتونید با کمی دقت در آموزش مطرح شده + کمی تمرین به چیزی میخواید دست پیدا کنید.

موفق باشید.:rose:
 

pclord

کاربر متخصص
فکر کنم با morpher هم بشه این کار رو کرد،به هر صورت من امتحان نکردم،اما امتحان کن احتمالا جواب بده.
آموزش morpher:

توسط این ابزار میتوانید حالت هایی را مانند تغییرات چهره و یا تبدیل بک object را به
bject دیگر با کمترین زحمت انجام دهید .شما در آغاز میبایست یک object سه بعدی داشته باشید که تغییرات کلی آن انجام شد

باشد وتنها جابجایی Vertex ها و غیره که میخواهید توسط morpher آن ها را به صورت

ذخیره داشته باشید مانده باشد , حالا میتوانید از آن به تعداد حرکاتی که مخواهید روی

object اصلی خود داشته باشید کپی بگیرید .توجه : فقط کپی

توجه : دیگر هیچ vertex و polygon ویا هیچ دیگری نباید به object های کپی اضافه کنید ,

زیرا Pick نمیشود .حالا به ترتیب هر حالتی را که میخواهید در هر یک از object ها اعمال کنید .سپس object اصلی را که میخواهید تمامی حالات روی آن پیاده شود را انتخاب کنید (

object ی که از روی آن کپی گرفته اید )

بهتر است برای هر object نام آن حرکت را بگذارید تا در زمان استفاده از morpher راحت تر

کار کنید .پس از انتخاب object از منوی modifiers روی animation سپس morpher را انتخاب کنید .

سپس در ابزار morpher در کرکره channel list روی هر یک از کلید های empty رایت کلیک

کرده وتنها گزینه pich from scene را انتخاب کنید وبه ترتیب روی object های کپی که هر

یک از آنها را تغییراتی داده اید کلیک کنید , empty box بعدی و object بعدی تا آخر .حالا میتوانید object هایی را که کپی بوده اند را hide کنید تا کارتان شلوغ نشود , سپس

object اصلی را انتخاب کرده و در ابزار morpher در کرکره channel list اعدادی را که در

سمت چپ باکسهایی که حالا هرکدام نام حرکتی را دارند را به سمت 100 ببرید و حاصل

کار خود را ببینی
 

pclord

کاربر متخصص
راستی یادم رفت بگم ،بازم برای واقعی شدن باید ریگینگ بشه و بعد با مورفر متحرک بشه.
 

3mim

New Member
به نظرم مورف خوبه، با cloth هم میشه، فقط باید نودهاشو به چندتا جسم متحرک غیر قابل رندر گره بزنی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا