سلام
برای Rigging حتما حتما باید یه آموزش رو از اول تا آخر خوب و با دقت بالا نگاه کنی جزئی ترین چیز ها توی ریگینگ مهمه ( حتی اینکه Bone رو تو چه View ی درست کنی !) اینکه فقط استخون ها رو جایگذاری کنی کافی نیست . ارتباط بین این استخون ها مهمه .
Skining هم یه فرایند بسیار مهم و وقت گیره . تو Skin تعیین میکنی که چه قسمتی از Mesh با کدوم Bone یا Bone ها ارتباط داره . وقتی Skin رو به صورت پیش فرض می دی باید کلی روش کار کنی تا به نتیجه مطلوب برسی .
برای همین هم هست که می گم اگه کارت خیلی سنگین نیست و متحرک سازی زیادی نداره با Biped کار کن و بعد بهش مدیفایر physique رو بده . نتیجه خیلی بهتر خواهد بود .
ممنون دوست خوب
ولی من با نسخه 2009 مکس کار میکنم و مودیفایر physique رو نداره.
در ضمن من استخوان بندی رو انجام میدم ولی چون همه ی اندام کاراکتر بهم وصل نیست انیمیتش خراب در میاد مثلا وقتی کفشاش رو تکون میدم از پا پاهاش کامل جدا میشه.