کمک برای ساخت قدم به قدم منوی جستجو

zahani91

New Member
با سلام
برای ساخت منوی جستجو در mmb که دارای کمبو باکس لیست باکس واینپوت باکس باشه رو توضیح بدید که : 1- من چجوری اینارو ایجاد کنم روش کار این منو به طوری باشه که با تایپ متن مورد نظر در اینپوت باکس متن رو در لیست باکس رو نشون بده از طرفی با کلیک بروی منوی کمبو باکس که گروه نرم افزار وجود داره ,لیست زیر گروه نرم افزاری رو نشون بده مثلا گروه انتی ویروس در کمبو باکس و زیر گروه ان در لیست باکس, ناد ,کسپرسکای ,...
2-قدم دوم با اتخاب کلمه مورد نظر در لیست باکس توضیحات ان نمایش داده شود وبا کلیک بروی دکمه نصب نرم افزار مورد نظر نصب شود اقا اگه لطف کنین توضیح بدید ممنون میشم خواهشا منو به پست های دیگتون نفرستین چون همشون به نحوی ناقص هستن وجواب کامل منو ندادن اگه یک نمونه کامل باتوضیح بزارید ممنونتون میشم.
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
قبل از هرچیز برای ایجاد قابلیت جیتجو، باید منبعی تهیه بشه که عمل جستجو روی اون منبه انجام بشه، این رو ما اسمش رو میزاریم بانک اطلاعات. بعد از اون باید ببینید چه ابزارهایی برای انجام اینکار در اختیار دارید.
در MMB شما توانایی کار با فایل متنی رو دارید، اما برای جستجو کمی ضعیف هست. بهترین گزینه ها پلاگین های کار با دیتابیس یا همون بانک اطلاعاتی هست. سه پلاگین کامل برای اینکار وجود داره: SQlite, Access Plugin, ODBC Plugin.

حالا باید یکی از این موارد رو انتخاب کنید (و یا با همون فایل های متنی کار کنید)، داده ها رو در منبعی مشخص گردآوری کنید و توسط این ابزارها باهاش ارتباط برقرار کنید.

شئ InputBox با نام EditText در MMB موجود هست، ListBox هم همینطور، اما ComboBox استاندارد رو باید با پلاگین هایی مثل کتیبه یا G_ComboBox یا Useful Objects... ایجاد کنید.

هرکدوم از این اشیاء این امکان رو فراهم میکنن که تحت شرایطی خاص کدی اجرا بشه، مثلاً با انتخاب یک آیتم در ComboBox اسکریپتی اجرا بشه. این مورد رو باید در راهنمای پلاگینی که انتخاب کردید مطالعه کنید.

این سوال شما خیلی کلی هست، اول تصمیم بگیرید که منبع اطلاعاتتون با چه فرمتی هست، اگر دیتابیس هست از چه نوعی هست ؟ SQLite یا Access
درغیر اینصورت پاسخ به این سوالتون میشه تهیه ی مثالی که نمونه ش در انجمن کم نیست، اما ظاهراً این نمونه ها پاسخ سوال شما رو نداده،
باید مساله رو بجای کلی بینی به این شکل به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید تا حل مساله راحت و درکش برای شما آسون تر باشه.

مثلاً سوالتون میتونه این باشه که حالا که پلاگین SQLite رو انتخاب کردم، چطور در کل بانک برای کلمه ای خاص جستجو کنم، جواب این سوال رو گرفتید بحث ارتباط ComboBox با بانک اطلاعاتی مطرح میشه و الی آخر.

حالا شما سوالتون رو درست تفکیک کنید تا مرحله به مرحله راهنماییتون کنیم.
 

zahani91

New Member
سلام ممنون بابت جواب دادن به سوالم.
قبل از هر چیز با ید بهتون بگم که دانش برنامه نویسی من ضعیفه تا حد ممکن به صورت ساده توضیحاتتون رو بدید و هر مسیری رو که فکر میکنین زودتر به جواب میرسیم انو بگید ریش و قیچی دست شما,
راحترین راه برای ایجاد این منوی جستجو کدومه, راستی میگن پلاگین کتیبه همه این کارارو انجام میده اگه لطف کنین پلاگین کتیبه رو هم توضیح کامل بدید ممنون میشم به هر حال اگر
1-بانک اطلاعات ما (از لحاظ زودتر به نتیجه رسیدن) ODBC باشه , راستی منظورتون از این حرف ((و یا با همون فایل های متنی کار کنید)، داده ها رو در منبعی مشخص گردآوری کنید و توسط این ابزارها باهاش ارتباط برقرار کنید.) فایل ini هست یا یک چیز دیگه?
2-G_ComboBox برای ایجاد کمبو باکس باشه یا هر چیز دیگه ای که فکر میکنین کار با اون راحته
باز هم میگم هر راهی که فکر میکنید راحتره رو بگید .و اگه لطف کنید توضیحاتی رو که میدید با نمونه باشه.
باتشکر از زحمت های شما
 

zahani91

New Member
سلام شب بخیر
اگه لطف کنین و جواب سوال منو بدید ممنونتون میشم.
 

MahmoodM30

مدیر <A href="http://forum.majidonline.com/forums/
شما نباید منتظر این بمونید که یکی بیاد و جواب شما رو حتما بده خودتون اصلا تو این مدت دست به کار شدید؟ جواب این سوالاتتون توی انجمن هست فقط کافیه یه جستجویی رو انجام بدید همین
 

zahani91

New Member
سلاخدمت
MahmoodM30 عزیز مدیر انجمن که جواب مارو ناقص دادن اگر میتونین کمک کنین
من خودم تلاشم رو میکنم اما دانش برنامه نویسی ضعیفی دارم وبا mmb اشنایی کمی دارم لذا چون مدیرانجمن خواست جواب منو بده (شاید براش مشکلی پیش امده باشه الله اعلم ویا ...) ومن منتظرش موندم از طرفی این سوال که پرسیدم به صورت کلیه و در هیچ کجای این سایت همچنین تاپیکی وجود نداره و همه دارن ازش مینالن وبه قول شما وجود داره اما ادم پیر میشه تا انها رو پیدا کنه ومثل پازل کنار هم بچینه چون هرکدوم یه قسمت خواص رو مشکل دارن ,ومن با طرح این سوال در این تاپیک خواستم هم من به جاب برسم هم بندگان خدا دیگر که توی تاپیک های این سایت گم نشن اگر میتونین کمک کنین ممنون.
 

zahani91

New Member
سلام اقای مدیر انجمن
اولا شب خیر
کاشتن ما در مورد خیلی بده امید وارم کسی بهت نکاره
 

MahmoodM30

مدیر <A href="http://forum.majidonline.com/forums/
دوست عزیز اولا با شناختی که از محمد عزیز دارم مطمئنم واسش کاری پیش اومده یا از یادش رفته والا مطمئن باشید که راهنمایی و جوابتون رو میدادن

شما هم با یکم جستجو و بررسی بیشتر مطالب میتونستید به جوابتون برسید

شما برید به این لینک من یه نمونه اتوران گذاشتم که همه اون چیزایی رو که میخوایین توش پیاده کردم

http://forum.majidonline.com/thread...جموعه-نرم-افزاری-با-دیتابیس-SQLite?highlight=
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
سلام دوست عزیز

من به سهم خودم راهنماییتون کردم و مسیر کلی رو نشونتون دادم، اما خودتون باید تلاش کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید
گفتن این جمله که "خواهشا منو به پست های دیگتون نفرستین چون همشون به نحوی ناقص هستن وجواب کامل منو ندادن اگه یک نمونه کامل باتوضیح بزارید ممنونتون میشم." چیزی از مسئولیت خودتون نسبت به پیگیری سوالاتتون و تلاش برای رسیدن به جواب کم نمیکنه.
من تو پست قبلم هم عرض کردم، مثال هایی که موجود هست جوابگوی نیاز شما هست، اما اگر نتونستید ازشون استفاده کنید دلیلش این هست که اصول انجام اینکار رو درست درک نکردید، برای همین براتون شرح دادم که برای ساخت همچین چیزی به چه پروسه ای رو باید طی کنید و چه ابزارهایی نیاز دارید.
پس از دید من شما خودتون باید تلاش کنید.
این روزها هم من وقتم پر هست و علاوه بر اون بنا به دلایلی نمیتونم به MMB دسترسی درستی داشته باشم و ساخت مثال بسیار وقت گیرتر هست برام. اگر اینقدر توقع دارید شخص بنده جوابتون رو بدم (که همیشه سعیم بر این بوده تا حد توان اینکار رو انجام بدم) و من رو متهم می کنید که سر کارتون گذاشتم و....، شما هم باید توقع من رو برآورده کنید تا من برای پاسخگویی به سوالتون وقت بزارم.
من معمولاً اینطور صحبت نمیکنم اما باور دارم اینطور منتظر موندن و ایراد گرفتن کمکی بهتون نمیکنه.

اول از همه یک درخواست ساده ازتون کردم تا بتونم (بتونیم) بهتر راهنماییتون کنیم، من روش کار رو براتون شرح دادم و درخواستم این بود که بعد از خوندن مطالب اگر متوجه شدید روند کار چی هست، ابزار ها رو انتخاب کنید، روش تحقیق کنید و بعد سوالاتتون رو دوباره بپرسید
نه اینکه بگید هرطور صلاح میدونید و یا مثلاً پلاگین SQLite رو انتخاب کردید و درنهایت من یک پروژه ی آماده بر اساس نیاز شما تحویلتون بدم.
اگر اینطور بود که به خودم زحمت نمیدادم تا براتون توضیح بدم و از همون اول لینک چند تا مثال رو بهتون میدادم و می گفتم با هم ترکیبشون کنید و تمام !

پس اگر توقع دارید بهتون کمک بشه خودتون هم چند قدم بردارید
ضمن اینکه لطفاً تا قبل از اینکه پاسخی به پستتون داده نشده، یه پست جدید برای یادآوری یا... نفرستید، بر خلاف قوانین هست

موفق و پیروز باشید.
 

zahani91

New Member
سلام ممنون بابت نمونه ای که گذاشتین اما نمونه nw2 یه ارور 217 رو میده اگه اینو رفعش کنین ممنون میشم و راستی این دیتا بیس رو که جدا گذاشتین کجای پروژه باید قرار بدم تا اونو بتونه بخونه چون در هنگام اجرا میگه دیتا بیس وجود نداره ودستورات مربوط به مسیر دیتابیس کجا است ببخشید که من سوال های مبتدی میپرسم.
ممنون بابت زحمتی که کشیدید.
 

MahmoodM30

مدیر <A href="http://forum.majidonline.com/forums/
اون ارور فک کنم واسه پلاگین MiscY هست که رو ویندوز 64 بیت درست اجرا نمیشه

دیتابیس رو هم باید کنار فایل اجرایی قرار بدین من خیلی وقت پیش این اتوران رو ساختم یادم رفته چی به چی هست
 

جدیدترین ارسال ها

بالا