کمک برای خرید دوربین

google_mz

Well-Known Member
گرین و نویز

ببخشیدا داداشی
اما هیچ ربطی به گرین یا همون نویزی که میگی نداره
لنزی که یه صورت دیفالت ( =)) ) روی دوربینه لنز پلاستیکی ایه که خیلی کامپکته و شنیدم که توی این سری ای که کانن لنز گذاشته اومده تعداد حبابهای مضر روی لنز رو به حداقل کاهش داده

هیچ ربطی بین دوربین و گرین نیست
گرین توی انتخاب میزان شاتر دیاف ایزو و گرین و میزان کلوین محیط مشخص میشه
به طوری که اگه با دوربینای 200 سال پپیش ( که اصلا 200 سال پیش دوربین نبود ) هم اینارو درست انتخاب کنی و نوررو با همه ی اینا تنظیم کنی تصویر گرین یا همون نویزی که میگی رو نداره
دیگه 7 دی که دیگه جای خودشو داره
شنیدم داری فیلم کوتاه میشازی
فیلمبردارت خوب باشه
هیچ مشکلی نداری بریا این کار

نویز مربوط میشه به سنسور دوربین و iso. هرچی iso بالاتر باشه نویز هم بیشتر میشه. اگر نور محیط کم باشه و باز کردن دیاف و پایین آوردن سرعت شاتر ما رو به نوردهی مناسب نرسونه یا باید نور محیط رو افزایش بدیم یا isoرو. ربط چندانی هم به لنز نداره. لنز کیت دوربین هم مانتش پلاستیکیه(خیلی از لنز های کنون اینجور هستن)، عدسی ها شیشه(نه شیشه معمولی) ای هستن و کیفیت ساخت خوب و قابل قبولی داره.

در دوربین های آنالوگ(نگاتیو) هم همین روابط برقراره. با این تفاوت که فیلم به جای سنسور قرار میگیره و گرین به جای نویز.

پ.ن.1: باز کردن دیاف عمق میدان رو کم میکنه و ...
پ.ن.2: پایین آوردن سرعت شاتر حرکت رو کند و نرمی حرکت رو از بین میبره ....
پ.ن.3: بهترین راه افزایش نور محیطه ...
 

ali abedian

Banned
سلام

ببخشید

آخرش معلوم شد کدوم دوربین خوبه برای خرید با قیمت حدود 1 تا 2 میلیون تومن؟

خوب میشد اگه یه جمع بندی تا این قسمت از مبحث داشته باشین
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
آخرش معلوم شد کدوم دوربین خوبه برای خرید با قیمت حدود 1 تا 2 میلیون تومن؟

خوب میشد اگه یه جمع بندی تا این قسمت از مبحث داشته باشین

اگه با DSLR ها می تونی کنار بیای 7d از همه مناسب تره
دوربین nex vg10 سونی هم بد نیست .

DSLR ها زوم حین تصویر برداری جالبی ندارن
اگر نه که nex vg10 رو بگیر که البته مقداری گرونتره

ولی 7d به نظرم خیلی خوبه
 

ali abedian

Banned
تشکر

ولی این 7 دی از چه مارکی هست؟

اون سونی هم که معرفی کردین ، آقای هاشمی یا حشامی دقیقا متوجه نشدم ، توو سایتش که اونو معرفی کرده در پاسخ به نظرات و سوالات مرتبط با این دوربین مارک سونی، طوری جواب میداد که انگار راضی نیست از اون مدل دوربین

لینک توضیح کامل از 7 دی رو میدین؟

تشکر
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
EOS CANON 7D
18 MP CMOS
1920*1080 30fps ntsc
1280*720 60 fps

PHP:
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/products/cameras/slr_cameras/eos_7d
PHP:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos7d/
PHP:
http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos7d/

:paint:
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
نویز مربوط میشه به سنسور دوربین و iso. هرچی iso بالاتر باشه نویز هم بیشتر میشه. اگر نور محیط کم باشه و باز کردن دیاف و پایین آوردن سرعت شاتر ما رو به نوردهی مناسب نرسونه یا باید نور محیط رو افزایش بدیم یا isoرو. ربط چندانی هم به لنز نداره. لنز کیت دوربین هم مانتش پلاستیکیه(خیلی از لنز های کنون اینجور هستن)، عدسی ها شیشه(نه شیشه معمولی) ای هستن و کیفیت ساخت خوب و قابل قبولی داره.

در دوربین های آنالوگ(نگاتیو) هم همین روابط برقراره. با این تفاوت که فیلم به جای سنسور قرار میگیره و گرین به جای نویز.

پ.ن.1: باز کردن دیاف عمق میدان رو کم میکنه و ...
پ.ن.2: پایین آوردن سرعت شاتر حرکت رو کند و نرمی حرکت رو از بین میبره ....
پ.ن.3: بهترین راه افزایش نور محیطه ...


نه دیگه اشتباهت همینجاست
توی دوربینای عکاسی قدیم وقتی میخواستن عکس رو ظاهر کنن از یه کاغذی استفاده میکردن که مواد اولیه ی اون کاغذ ها از بیتومه و تربانتین بوده
روی کاغذها یه چیزی بوده به اسم امولوسیون توی اون امولوسیون دانه های ریز نقره آمید وجود داشته که در واقع نور و تصویر رو اونا درک میکردن
هر چقدر میزان این دانه های امولوسیون بالاتر میبوده ایزو ی عکس یا حساسیت عکس نسبت به نور و رنگ توی عکس بالاتر میرفته
حالا اومدن همین ایزو رو توی دوربینای امروزی به کار بستن که حساسیت نور و رنگ رو بالا میبره
معمولا به صورت دیفالت روی 100 هستش که صد تا صد تا معمولا روی دوربینا بالا میره
اما گرین به خاطر کم بودن نور و دقیق تنظیم نکردن نسبت شاتر و دیافراگمه
کلا ما یه ابزار هم توی دوربین به اسم گرین داریم که میتونیم اونو کاهش یا افزایش بدیم
وقتی مثلا نور محیطمون کمه مثلا گرین دوربین رو میزاریم روی مثلا 4 مرحله که گرین رو بتونیم بعدا با نرم افزار برداریم
اگه اینطوری که شما میگی باشه که دیگه هیچ فیلمی رو نمیشه با نورپردازی کم کلوین ساخت
کلا نویسنده ها هیچ سکانسی رو تو شب نمینوشتن
در واقع تاثیر داره سنسور توی گرین اما نه به اندازه ی دقیق بودن نسبت شاتر به دیاف
ما یه جدول هم برای فرار از گرین داریم اگه خواستید من آپ میکنم تا نسبت دقیق شاتر به دیاف رو ببینید
البته میشه از این جدول فرار کرد ولی اون موقع باید گرین به کار بدیم تا بعدا بتونیم جبران مافات کنیم

در واقع با این سه خط توتوریال آخر هم یه بحث خیلی بزرگ هست که توش با عکس کاملا توضیح دادم فرقاشونو
( البته دوستانی که میدونن احتیاجی نیست بخونن )

مقسی:rose:
 

shahed330

Member
انواع دوربین

سلام دوستان

برای خرید دوربین چند مورد هست که باید بدونیم

  1. نوع حسگر دوربین
  2. نوع فیلم برداری
  3. نوع لنز دوربین
  4. داشتن صفحه نمایش و چشمی دوربین
  5. ورودی ها و خروجی ها
  6. قابلیت فیلم برداری در شب
من یک لیست تهیه کردم میتونید استفاده کنید

1.
Sony DCR-SR20
attachment.php

مشخصات کلی:
نوع دوربین : هارد دیسکی HDD - ذخیره سازی بر روی هارد دیسک 80 گیگابایت
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Advanced HAD CCD
فیلمبرداری: کیفیت DV با فرمت MPEG-2
لنز: سونی - بزرگنمایی اپتیکال 50 برابر - لرزشگیر تصویر الکترونیکی Steady Shot
صفحه نمایش: صفحه نمایش 2.7 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فیلمبرداری در شب 6 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - حافظه داخلی 80 گیگابایت - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی

قیمت حدود : 350 الی 400 هزار تومان

2.
Canon HG10
attachment.php

مشخصات کلی:
نوع دوربین : هارد دیسکی HDD - ذخیره سازی بر روی ذخیره سازی بر روی هارد دیسک 40GB
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 2.9 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت DV با فرمت MPEG2
لنز: کانن 6.1 تا 61 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال (Super Steady Shot)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 2.7 اینچ 211000 پیکسل - LCD رنگی
ورودی و خروجی ها: خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فلاش - فیلمبرداری در شب 0.2 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه Mini SD - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی - ریموت کنترل

فیمت حدود 250 الی 350 هزار تومان

3.
Sony HDR-XR350
attachment.php


مشخصات کلی:
نوع دوربین : هارد دیسکی HDD - ذخیره سازی بر روی هارد دیسک 160GB
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Exmor R CMOS با دقت 7.1 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-AVC/H.264 - MPEG2-PS
لنز: سونی (لنز G) 2.9 تا 34.8 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 12 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال - (Optical SteadyShot™ Image Stabilization w/ Active Mode (Wide To Tele
صفحه نمایش: صفحه نمایش 2.7 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فلاش - فیلمبرداری در شب 3 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی

قیمت حدود 950 الی 1000000 تومان


4.
Sony HDR-XR550
attachment.php


مشخصات کلی:
نوع دوربین : هارد دیسکی HDD - ذخیره سازی بر روی ذخیره سازی بر روی هارد دیسک 240GB
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Exmor R CMOS با دقت 12.0 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4 AVC/H.264; SD: MPEG2
لنز: 3.8 تا 38 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.5 اینچ 921,000 پیکسل - (Wide (color 201k
ورودی و خروجی ها: ورودی میکروفون - خروجی هدفون - خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فلاش - فیلمبرداری در شب 0 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی

قیمت حدود 1200000 الی 1300000 تومان

5.

Canon XL2
attachment.php


مشخصات کلی: نوع دوربین : مینی دی وی Mini DV - ذخیره سازی بر روی ذخیره سازی بر روی کاست (Mini DV) مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CCD با دقت 0.68 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت DV با فرمت MPEG-2
لنز: کانن 5.4 تا 108 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 20 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال (Super Steady Shot)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 4.0 اینچ 200000 پیکسل - LCD رنگی 215000 پیکسل با قابلیت تنظیم روشنایی
ورودی و خروجی ها: ورودی میکروفون - خروجی S-Video - خروجی هدفون - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فیلمبرداری در شب 5.5 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD/MMC - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی

قیمت حدود 2500000 الی 3000000 تومان

6.
Canon XL H1
attachment.php


مشخصات کلی:
نوع دوربین : هارد دیسکی HDD - ذخیره سازی بر روی ذخیره سازی بر روی کارت هارد دیسک
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CCD با دقت 2.0 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت MPEG-2
لنز: کانن 5.4 تا 108 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 20 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال (Super Steady Shot)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 2.5 اینچ 123000 پیکسل - LCD رنگی 215000 پیکسل با قابلیت تنظیم روشنایی
ورودی و خروجی ها: ورودی میکروفون - خروجی S-Video - خروجی هدفون - خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فیلمبرداری در شب 0.5 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه SD/MMC - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی


قیمت حدود 3500000 الی 4000000

7.
Sony NEX-VG10
attachment.php


مشخصات کلی:
نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card - ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌های Memory Stick PRO Duo / Pro-HG Duo / PRO-HG HX Duo - Media SD, SDHC and SDXC Memory Card
مشخصات حسگر و تصویر: حسگر Exmor R CMOS با دقت 14.2 مگاپیکسل
فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت (MPEG-4 AVC (H.264
لنز: سونی 18-200 میلیمتر - بزرگنمایی اپتیکال 11 برابر - لرزشگیر تصویر اپتیکال بر روی لنز انتخابی (Optical SteadyShot System On Selected Lenses)
صفحه نمایش: صفحه نمایش 3.0 اینچ 921,000 پیکسل - چشمی الکترونیک 0.43 اینچی با کیفیت 921.000 نقطه
ورودی و خروجی ها: ورودی میکروفون - خروجی هدفون - خروجی HDMI - خروجی USB - خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها: فیلمبرداری در شب 11 لوکس - پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo - میکروفون داخلی - بلندگوی داخلی

حدود قیمت 2000000الی 3500000
 

google_mz

Well-Known Member
نه دیگه اشتباهت همینجاست
توی دوربینای عکاسی قدیم وقتی میخواستن عکس رو ظاهر کنن از یه کاغذی استفاده میکردن که مواد اولیه ی اون کاغذ ها از بیتومه و تربانتین بوده
روی کاغذها یه چیزی بوده به اسم امولوسیون توی اون امولوسیون دانه های ریز نقره آمید وجود داشته که در واقع نور و تصویر رو اونا درک میکردن
هر چقدر میزان این دانه های امولوسیون بالاتر میبوده ایزو ی عکس یا حساسیت عکس نسبت به نور و رنگ توی عکس بالاتر میرفته
حالا اومدن همین ایزو رو توی دوربینای امروزی به کار بستن که حساسیت نور و رنگ رو بالا میبره
معمولا به صورت دیفالت روی 100 هستش که صد تا صد تا معمولا روی دوربینا بالا میره
اما گرین به خاطر کم بودن نور و دقیق تنظیم نکردن نسبت شاتر و دیافراگمه
کلا ما یه ابزار هم توی دوربین به اسم گرین داریم که میتونیم اونو کاهش یا افزایش بدیم
وقتی مثلا نور محیطمون کمه مثلا گرین دوربین رو میزاریم روی مثلا 4 مرحله که گرین رو بتونیم بعدا با نرم افزار برداریم
اگه اینطوری که شما میگی باشه که دیگه هیچ فیلمی رو نمیشه با نورپردازی کم کلوین ساخت
کلا نویسنده ها هیچ سکانسی رو تو شب نمینوشتن
در واقع تاثیر داره سنسور توی گرین اما نه به اندازه ی دقیق بودن نسبت شاتر به دیاف
ما یه جدول هم برای فرار از گرین داریم اگه خواستید من آپ میکنم تا نسبت دقیق شاتر به دیاف رو ببینید
البته میشه از این جدول فرار کرد ولی اون موقع باید گرین به کار بدیم تا بعدا بتونیم جبران مافات کنیم

در واقع با این سه خط توتوریال آخر هم یه بحث خیلی بزرگ هست که توش با عکس کاملا توضیح دادم فرقاشونو
( البته دوستانی که میدونن احتیاجی نیست بخونن )

مقسی:rose:
سلام
دوست خوبم شما این اطلاعات رو از کجا بدست آوردید؟
چرا آسمون ریسمون به هم ببافیم و دیگران رو گیج کنیم؟
یک بار با دقت این چیزایی رو که نوشتی دوباره بخون و نشون یه نفر دیگه هم بده........

اون ابزاری که میفرمایید گرین نیست... بهش میگن گین... البته تو دوربین های عکاسی میگن ایزو... که البته بیشتر یه قابلیته و جزو امکانات ابزاری به اسم دوربینه. یعنی دوربین ابزاره و گین قابلیت...

البته این بحث مفصله، به همین دلیل به همه دوستان توصیه میکنم بیشتر مطالعه کنید....

برای درک ساختار نگاتیو و .... کتاب "عکاسی و دوربین های عکاسی ترجمه و تالیف علی صفاکار از انتشارات ابجد" فصل اول رو بگیر بخون، در مورد دوربین های دیجیتال هم کتاب "راهنمای عکاسی دیجیتال تالیف نادر خرمی راد از انتشارات کانون نشر علوم" فصل چهارمش رو بخون.
اگر هم نیاز بود بگو منابع مفصل تری معرفی کنم...
اگر هم حوصله کتاب خریدن نداری بگو تا اسکن کنم و برات ایمیل کنم.
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
البته hv30 مشکلاتی مثل صدای زیاد در هنگام فعالیت رو داره که برای ضبط صدا خوشایند نیست
ولی دوربین خیلی خوبی هست .
مدل جدیدترش HV40 هم بهتر از اون هست .
 

Hitchcock

Member
آره خب.
ولی این مشکل هم با یه میکروفن اکسترنال حل می شه! :wink:
آره 40 بهتره. ولی فک نکنم ایران پیدا بشه.
همینم من به زور پیدا کردم!
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
کسایی که با Tape و نوار مشکل دارن می تونن مدل مشابه همین برند رو بگیرن . اون هم خوبه . (Canon Fs11)
fs11 , fs10 رم خور هستند و همون کیفیتی رو که hv30 ,40 i دارن میده اما فرقش اینه که Tape در کار نیست و اطلاعات تو رم ذخیره میشه . :wink::cool:

البته یه چیز دیگه بگم که فریم ریت سینمایی HV ها بهتر از Fs ها هست .:-? چون اصولا tape ها حالت سینمایی بهتری دارن نسبت به مدل های مشابه . اما با افتر افکت میتونین تصاویر Fs ها رو هم خیلی خوب نزدیک به تصاویر سینمایی کنین . :paint:
 

Hitchcock

Member
نه! نه! :shock:

اصلا با هم قابل مقايسه نيستن...

hv30 سنسور cmos داره در حالي كه fs سنسورش ccd . و اين دوتا خيلي با هم فرق دارن.
hv30 فول اچ دي ضبط مي كنه ولي fs دي وي !!!
در ضمن hv30 لرزش گير اوپتيكال داره كه توي كار واقعا موثره، ولي اون يكي نداره.
كلا hv30 خيلي خيلي بهتره.
تنها برتري كه شايد fs داشته باشه قدرت زوم بيشترشه.

اين لينك رو برو خيلي خوب باهم مقايسه شون كرده:

http://www.digikala.com/default.aspx?Page=Compare&Products=Camcorder&Compare=Camcorder-Canon-FS11,Camcorder-Canon-HV30
:):)
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
اگه کسی کارت کپچر hd درست و حسابی نداشته باشه فرقی نمی کنه خروجی باز هم dv میشه

من هم گفتم اگه کسی به نوار و دردسرهاش علاقه نداره می تونه از این مدل ها هم استفاده کنه .

البته این سری ها همه هندی کم هستند و نمی شه مستقیم لنز های مختلف رو بهش وصل کرد .
من شخصا بیشتر dslr ها رو دوست دارم .
 

Hitchcock

Member
بازم اشتباه کردی. اونم دوتا !!! :green:

1- گفتی اگه کارت کپچر خوب نداشته باشی، کیفیتش می شه dv
اصلا اینطور نیست. من با یه کارت کپچر ده هزار تومنی قرضی!! با کیفیت خیلی بالا خروجی گرفتم.

ضمنا فرق dv و hd فقط تو کیفیت نیست، توی frame rate و خیلی چیزا فرق دارن. :wink:

2- گفتی رو این دوربینا نمیشه لنزای مختلف وصل کرد.
در حالی که من اخیرا برای دوربینم یه لنز واید خریدم. تازه با یه رینگ مبدل می تونم خیلی از لنزهای مهم رو نصب کنم.
حتی این دوربین روی تبدیل 35 هم نصب میشه، که باهاش میشه فیلم 35 ضبط کرد !! :cool:

اینجارو برو یه عکس از دوربین با لنز و اینا گذاشتم...
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=163817
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بازم اشتباه کردی. اونم دوتا !!! :green:

1- گفتی اگه کارت کپچر خوب نداشته باشی، کیفیتش می شه dv
اصلا اینطور نیست. من با یه کارت کپچر ده هزار تومنی قرضی!! با کیفیت خیلی بالا خروجی گرفتم.

ضمنا فرق dv و hd فقط تو کیفیت نیست، توی frame rate و خیلی چیزا فرق دارن. :wink:

2- گفتی رو این دوربینا نمیشه لنزای مختلف وصل کرد.
در حالی که من اخیرا برای دوربینم یه لنز واید خریدم. تازه با یه رینگ مبدل می تونم خیلی از لنزهای مهم رو نصب کنم.
حتی این دوربین روی تبدیل 35 هم نصب میشه، که باهاش میشه فیلم 35 ضبط کرد !! :cool:

اینجارو برو یه عکس از دوربین با لنز و اینا گذاشتم...
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=163817
مطمئنم که به هیچ وجه پستم رو کامل نخوندی . وگرنه این پست عجولانه رو نمی زدی . :shock:
اشتباهی در کار نبوده . بلکه اشتباه در نخوندن کامل و دقیق پستم بوده . (ویرایش هم نکردم که بگم اشتباه کردم )

اما بریم سر شفاف سازی ها : :green:
اگه واقعا کیفیت خوب از نظرت در حد و اندازه های همون کابل 10 هزار تومانی ilink هست که دیگه هیچی .
دیگه چه دلیلی داره کسی بره کارت کپچر و تدوینی مثل matrox r2 که حدود حدود 1 میلیون قیمت داره رو بخره . (البته برای تدوین و جلوه های وِِیژه به صورت real time خیلی به کار میاد ) ولی کپچری که این کارت به صورت HD می کنه کجا و کپچری که کارت 10 هزار تومانی 1394 می کنه کجا .

ولی معلومه آدم خیلی قانعی هستی و به کیفیت فراتر از حد حدود Hd نمیخوای فرا تر بری . (آدم نباید تو این مواقع قانع باشه:shock: )
البته بگم کیفیت کارت i link بدک نیست اما به درد کارهای حرفه ای نمی خوره . مطمئن باش .
تو تاپیکی که آدرسش رو گذاشتی این حرفم رو تایید کردی :

روي tape هم ضبط مي كنه.براي همين بايد يه كارت كپچر خوبم داشته باشي.كه از 50هزار تومن هست تا...
--
گفتی رو این دوربینا نمیشه لنزای مختلف وصل کرد
می گم خوب متن رو نمی خونی همینه دیگه :
اگه دقت کنی من دقیقا این جمله رو نوشتم ببین :
البته این سری ها همه هندی کم هستند و نمی شه مستقیم لنز های مختلف رو بهش وصل کرد .
من گفتم مستقیم نمیشه لنز وصل کرد وگرنه خیلی خوب می دونم که با mount لنز بهشون وصل میشه .

با آداپتورهای 35 میلیمتری ای مثل brevis , jag 35 , rock , ,.... و خیلی از Dop ها میشه هم عمق میدان رو کم کرد و هم میشه لنزهای مختلفی رو به دوربین هایی مثل sr520 , hv30 , hf11 , . .. رو مجهز کرد و تا حدی به حالت سینمایی نزدیک کرد .

---

یه جمله دیگه هم گفتی که درست نیست :
اين دوربين الآن بين فيلم سازهاي آماتور و نيمه حرفه اي آمريكا و كانادا حرف اولو مي زنه.
دوربینی که بین فیلم سازهای آماتور و نیمه حرفه ای و حتی در حد حرفه ای حرف اول رو میزنه دوربین DSLR همین canon با نام
Canon 7d , canon 5d MKII هست . )اگه به سایت Vimeo سری بزنی که یکی از معتبرترین سایتهایی که همه فیلم سازهای آماتور و نیمه حرفه ای کارهاشون رو اونجا میگذارن . می تونی به این واقعیت پی ببری .
تو هیچوقت نمی تونی با Hv30 کیفیتی در حد 7d , 5d mkII داشته باشی . چون 7D رو رم و فرمت خام mov بهت تحویل میده با بیت ریت 48 مگ بر ثانیه . در حالی که وقتی با ilink کپچر می کنی ماکزیمم حدود 10000 در بهترین شرایط می تونی تبدیل کنی.
و هیچوقت نمی تونی با دوربین hv30 خودت 60 fps رکورد کنی. که خیلی تو کلیپ سازی به کار میاد .

در آخر فقط خواستم بدونی که نباید خیلی عجولانه و با کنایه پستی رو بزنی .

موفق باشی.

----------------
 
آخرین ویرایش:

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
میشه یک راهنمایی و یکم اطلاعات در مورد فرق داشتن frame rate بدید چون دفعه اول دارم میشنوم :rose:
من هر چی فکر می کنم ارتباطی بین فریم ریت و کیفیت نمی بینم / :shock:
فرق داشتن فریم ریت هیچ ربطی به کیفیت نداره .
فریم ریت یا Frame per Second تعداد فریم هایی هست که در هر ثاینه می گذره و ویدئو رو بوجود میاره .

NTSC ها و Pal ها فرقشون هم تو Aspect Ratio ( نسبت طول و ارتفاع ) ویدئو و هم تو مقدار FPS شون هست .

Pal ها 25 فریم بر ثاینه و نسبت تصویر 4:3 NTSC ها 30 فریم برثانیه یا یکم دقیق تر 29.976 فریم بر ثانیه و نسبت 16:9

یکی از راه ها ی سینمایی تر جلوه دادن ویدئو ها اینه که فریم ریت ها رو به 24 یا 23.976 رسونده میشه و به این فریم ریت عموما به فریم ریت سینمای شناخته میشه
 

Hitchcock

Member
ببخشيد اگه ناراحت شدي... :)

چيزي هم اگه نوشتم يه شوخي دوستانه بود. كنايه نبود. :cool:

اما جواباي من:

1- در مورد كارت كپچر من منظورم اينه كه با يه كارت معمولي هم كار آدم راه ميوفته. نه اينكه با همون مثلا بشه كاراي مهمترم انجام داد.
و قبول دارم كه بايد كپچرت بتركان(!) باشه كه بتوني خروجي عالي بگيري...

2- در مورد لنز هم عرض كردم علاوه بر اين كه لنزاي مستقيم ميشه بهش وصل كرد،‌ كانورتور هم بدرد مي خوره.

3- در مورد فريم ريت هم ببخشيد :lol: اشتباه از من بود.
aspect ratio رو با frame rate اشتباه كردم. البته نه از سر بي سوادي. از سر به قول تو عجله!! :-?

و فك كنم خودتم قبول داري كه hd با dv توي aspect ratio متفاوتن. و hd عريض تره. اگه نيست بهم بگو.
 

Hitchcock

Member
دوربینی که بین فیلم سازهای آماتور و نیمه حرفه ای و حتی در حد حرفه ای حرف اول رو میزنه دوربین DSLR همین canon با نام
Canon 7d , canon 5d MKII هست . )اگه به سایت Vimeo سری بزنی که یکی از معتبرترین سایتهایی که همه فیلم سازهای آماتور و نیمه حرفه ای کارهاشون رو اونجا میگذارن . می تونی به این واقعیت پی ببری .

شايد تو راست بگي. ولي منم شاهد مثالم فيلمايي بود كه از همون vimeo ورداشتم...


تو هیچوقت نمی تونی با Hv30 کیفیتی در حد 7d , 5d mkII داشته باشی . چون 7D رو رم و فرمت خام mov بهت تحویل میده با بیت ریت 48 مگ بر ثانیه . در حالی که وقتی با ilink کپچر می کنی ماکزیمم حدود 10000 در بهترین شرایط می تونی تبدیل کنی.

راستشو بخواي اينجارو نمي دونم! و اعتراف ميكنم اينجارو ديگه كم اوردم !! :sad:
قبل از خريد دوربين با چند نفر اين كاره مشورت كردم و اونا گفتن كه اصلا سراغ دوربيناي رم خور و هارد ديسكي نرم. چون دوربيناي تيپ جوابشونو پس دادن.

و ضمنا يه نكته ي ديگه. من برداشتم اينه كه دوربينايي كه بيشتر عكاسي اند تا فيلمبرداي،‌ روي فيلم برداريشون خيلي حساب باز نمي كنن...همون طور كه برعكسش صادقه.
اينم اگه اشتباس بگو. :)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا