کمپانی Razer هدست Kraken Mobile را برای دستگاه‌های موبایل معرفی کرد

[h=1]
Razer-Kraken-Mobile-Six-Colors-790x527.jpg
[/h]


کمپانی ریزر که در زمینه‌ی ساخت لوازم جانبی و تجهیزات گیمینگ سابقه‌ای طولانی دارد، عضو جدیدی از خانواده‌ی Kraken را معرفی کرد. این محصول جدید یک هدست است که برای دستگاه‌های موبایل طراحی شده است.
کمپانی ریزر در سال‌های اخیر علاوه بر تجهیزات ویژه‌ی بازی، نیم‌نگاهی هم به حوزه‌های دیگر داشته و شانس خودش را در زمینه‌های مختلف امتحان کرده است. ساخت دست‌بند هوشمند نابو ایکس (Nabu X) و عرضه‌ی هدفون‌های آدارو (Adaro)، که به گفته‌ی خود کمپانی نه ویژه‌ی گیم، بلکه در اصل برای موسیقی طراحی شده‌اند، از جمله‌ی این فعالیت‌ها است. این‌بار ریزر به سراغ سری کراکن(Kraken) رفته و با اعمال تغییراتی در هدفون‌های کراکن نئون (زیرشاخه‌ای از خانواده‌ی کراکن که با رنگ‌های شاد و تندش معروف شده)، نوع جدیدی از آن‌ها را با نام Kraken Mobile آماده و معرفی کرده است. همان‌طور که از نام کراکن موبایل برمی‌آید، این محصول برای تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها در نظر گرفته شده است.
Razer-Kraken-Mobile-Green.jpg
تصویری رندر شده از Razer Kraken Mobile


ریزر در ساخته‌ی جدیدش، مانند کراکن‌های معمولی، از درایورهای ۴۰ میلی‌متری استفاده کرده است. سازنده، این درایورها را هم برای گوش دادن به موسیقی و هم برای پرداختن به بازی مناسب می‌داند و به گفته‌ی خودش، آن‌ها را طوری سفارشی‌سازی کرده که در فرکانس‌های بالا و میانی، صدایی شفاف را بازتولید کنند و در عین حال، بیسی عمیق را از خودشان ارائه دهند. ریزر همچنین ادعا می‌کند که کراکن موبایل دوام بالایی دارد و بدنه‌ی سبک آن باعث می‌شود تا کاربر در زمان استفاده‌ی طولانی از آن، چندان احساس خستگی نکند. مین لیانگ تان، مدیرعامل و بنیان‌گذار ریزر در مورد محصول جدید این کمپانی می‌گوید:
 
کارشناسان بخش صوت ما در زمینه‌ی ساخت هدست‌های باکیفیت برای گیمرها تجربه‌ای چندین ساله دارند و ما در تلاش هستیم تا توانایی‌های آن‌ها را در بازارهای جدید هم به کار بگیریم. کراکن موبایلِ ریزر در پلتفرم موبایل قابلیت‌هایی عالی را در زمینه‌ی صدا و سفارشی‌سازی در اختیار گیمرها و علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌دهد.
Razer-Kraken-Mobile-Stand.jpg
رنگ‌بندی Razer Kraken Mobile



مشخصات کراکن موبایل عملاً شبیه به هدفون‌های رنگارنگ کراکن نئون است و مانند آن‌ها از پاسخ‌دهی فرکانسی ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز، امپدانس ۳۲ اهم و حساسیت استاندارد ۱۱۰ دسی‌بل برخوردار است. اما از آنجا که عضو جدید این خانواده برای دستگاه‌های موبایل طراحی شده، ریزر یک میکروفون هم برای آن در نظر گرفته که طبیعتاً با نمونه‌های به‌کار گرفته شده در هدست‌های گیمینگ کراکن پرو و کراکن پرو نئون تفاوت دارد. میکروفون کراکن موبایل بر روی سیمی قابل جداسازی قرار گرفته و امکان برقراری گفت‌وگوهای تلفنی را برای کاربر فراهم می‌کند. این بخش از محصول که از نوع تمام-جهتی (Omnidirectional) است، فرکانس‌های ۱۰۰ تا ۱۰ هزار هرتز را پوشش می‌دهد و نسبت سیگنال-به-نویز ۵۵ دسی‌بل و حساسیت منفی ۴۲ دسی‌بل را دارا است. کلیدهای ویژه‌ی برقراری و رد تماس، توقف-پخش و جابه‌جا شدن بین موسیقی‌ها و همین‌طور تغییر بلندی صدا هم در کنار میکروفون بر روی سیم ۱.۳ متری هدست جای گرفته‌اند. البته از آنجا که کراکن موبایل در اصل برای دستگاه‌های مجهز به iOS طراحی شده و از استانداردهای متفاوت اپل پیشتیبانی می‌کند، کاربران اندروید جهت استفاده از میکروفون و ابزارهای برقراری تماس و پخش موسیقی باید تا عرضه‌ی کابل ویژه‌ی این سیستم‌عامل از سوی ریزر صبر کنند.
razer-kraken-mobile-cable.jpg
کابل قابل جداسازی محصول، همراه با میکروفون و کلیدهای برقراری تماس و پخش موسیقی

کراکن موبایل مانند سری کراکن نئون در شش رنگ مختلف قابل خریداری است. ریزر در بخش فروشگاه وب‌سایت‌اش قیمت ۹۰ دلار را برای این هدست تعیین کرده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا