کشیدن اج ها و اضافه کردن سریع ورتکس

benyamin_pc

Well-Known Member
سلام به همه بچه های فعال بخش مکس
راهی هست بشه یه اج یا اس پی لاینو اگه با موس و مثلا یه دکمه کیبورد بکشیم اولا کشیده شه و قوص برداره و دیگه لازم نباشه با دستگیره هاش کار کنیم دوما مثلا اگه با موس و یه دکمه کیبورد دیگه کشیده شه , بشکنه و تیز کشیده شه و ناحیه کشیده شده خودش ورتکس ایجاد کنه و دیگه لازم نباشه اول اونجارو ورتکس بزنیم بعد بکشیمش؟ هر راه مشابهی هم اگه هست که کارو از اینکه با اینترفیس مکس به طور معمول کار کنیم راحت تر میکنه بگین , البته غیر از اینکه برای همون راه معمول بخایم برای مثلا ورتکس سازی یه کلید شورت کات تو کاستومایز تعریف کنیم ( از اول تو خودش باشه )
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
منکه همه ی حرفاتونو نفهمیدم، اما توی Spline ها اگر Vertex هاشون رو انتخاب کنید و روی اونها کلیک راست کنید و Smooth رو بزنید دیگه نیازی نیست با اون دستگیره ها کار کنید و خودش قوس میده.
 

emadrad

Member
منکه همه ی حرفاتونو نفهمیدم، اما توی Spline ها اگر Vertex هاشون رو انتخاب کنید و روی اونها کلیک راست کنید و Smooth رو بزنید دیگه نیازی نیست با اون دستگیره ها کار کنید و خودش قوس میده.


که البته اونم نیاز به تنظیم داره ...
کلا نرم افزار مکس نرم افزاری نیست که سر خود کاری بکنه
چون از آینده ی کار شما خبر نداره شاید شما به اون ورتکس احتیاجی نداشته باشید
اگه اینطوری بود فرق زیادی با نرم افزارها مهندسی نمیکرد که قانون و قاعده توش حرفه اول و میزنه و با حساب کتاب باید کار کرد
مکس محدودیت نداره (یعنی کم داره) واسه همین همه چیزاش با دستور کاربر انجام میشه
اگه منظورتونو درست فهمیدم ببخشید زیاد توضیح دادم
:green:
 

benyamin_pc

Well-Known Member
نه منظورم اینا نبود خوب تا حالا هم همین روشهارو میرفتم , یه چیزی که بشه بدنه خود اج رو کشید تا اون اج دنباله موس قوس برداره و اگه همین کارو به همراه یه دکمه انجام بدیم اون ناحیه یه ورتکس هم روش ایجاد شه اما مکس نداره ممنون دوستان
 

emadrad

Member
من تا به حال هم چین کاریو تو edite poly ندیدم ولی تو speline تا حدودی امکان پذیره .
تو مدل سازی nurbs فک میکنم بتونی همچین چیزیو پیدا کنی:shock:
 

benyamin_pc

Well-Known Member
اگه تو نربز هم باشه خیلی خوبه چون به این حالت هم عادت دارم هم سریعه
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
آبجکتتو تبدیل کن به Editable patch بعد یه vertex رو جابجا کن ببین منظورت همینِ ،هندل هم داره میتونی کنترلش کنی
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا