کدامیک از سیستم عامل های قدیمی مایکروسافت را می توان به ویندوز ۸ ارتقا داد؟

167.png
به گفته رسمی وبلاگ مایکروسافت، ویندوزهایی چون XP، ویستا، یا سون را می توان به ویندوز ۸ پرو ارتقا داد .
ارتقا دادن به ویندوز ۸ چقدر هزینه در بر دارد؟
افرادی که سیستم عامل های ذکر شده را تا قبل از دوم ژوئن ۲۰۱۲ برای کامپیوتر شان خریده باشند میتوانند نسخه ارتقاء به ویندوز ۸ را با مبلغ۳۹٫۹۹دلار از سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنند. این کمپانی همچنین برای کسانی هم که از دوم ژوئن 2012تا ژانویه 2013 اقدام به خرید کامپیوتر می کنند نسخه پرو ویندوز ۸ را با قیمت ۱۴٫۹۹ دلار میتوانند تهیه کنند.
آیا می توان ارتقا ویندوز ۸ را روی دی وی دی یا دیگر رسانه های فیزیکی تهیه کرد؟
بسته کامل ارتقا ویندوز ۸ ،۶۹٫۹۹ دلار می ارزد. ولی اگر آن را بخواهید دانلود کنید کمپانی مایکروسافت با پرداخت کردن ۱۵ دلار اضافه تر بسته کامل را به شما ارائه می دهد.همچنین درحین نصب ویندوز، این امکان را برایتان فراهم میکند که ویندوز ۸ را روی دی وی دی رایت کرده یا روی USB ذخیره کنید و به این ترتیب دیگرنیازی به پرداخت پول اضافی نخواهید شد
درباره سایر نسخه های ویندوز ۸ چطور؟
کمپانی مایکروسافت ۴ مدل از ویندوز ۸ را به بازار عرضه کرده است که شما می توانید فقط دو مورد از آن را تهیه نمایید، ویندوز ۸ و ویندوز ۸ پرو.
ویندوز RT فقط روی تبلت ها نصب خواهد شد و نسخه سازمانی هم فقط به کمپانی های بزرگ کامپیوتری فروخته می شود. ویندوز ۸، ویندوز ۸ پرو و ویندوز سازمانی در هر دو حالت ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی هستند وشرکت مایکروسافت هنوز هیچ قیمتی برای ارتقاء ویندزو ۸ وانیلی اعلام نکرده است.
چه تفاوتی بین ویندوز ۸ و ویندوز ۸ پرو وجود دارد؟
در وبلاگ مایکروسافت نوشته شده است که: برای اغلب عموم خریداران ، ویندوز ۸ مناسب است. ویندوز ۸ پرو بیشتر برای کمک کردن به علاقه مندان فن آوری و حرفه ای ها این ویندوز طراحی شده و مجموعه گسترده تر از فن آوری های به کاررفته در ویندوز ۸ را برای مردم به نمایش می گذارد. یعنی ویندوز ۸ پرو قابلیت هایی دارد که به نظر شرکت مایکروسافت کاربران عادی و مبتدی معمولا از آنها استفاده نمیکنند و وجودشان چندان اهمیتی هم برای آنها ندارد. واقعیت هم دارد چون اکثرا مردم واقعا هیچ نیازی به نرم افزارهایی از قبیل Client Hyper-V virtualization و BitLocker که ابزار رمز گذاری روی دیسک به شمار می رود ندارند.
تنها قابلیتی که ویندوز ۸ ندارد، نرم افزار سینمای خانگی Windows Media Center است که یک DVD movie player هم آن را مشایعت می کند.البته کاربران ویندوز ۸ پرو هم روی بسته خود این نرم افزار را ندارند ولی می توانند به صورت رایگان آن را دانلود کرده. اگر ویندوز ۸ ساده را داشته باشید بالاخره مجبورمیشوید پک ملحقات ویندوز ۸ پرو را هم خریداری نمایید که بتواند ویندوز شما را بتواند به ویندوز ۸ پرو ارتقا بدهد و مدیا سنتر را هم شامل می شود . البته شرکت مایکروسافت قیمت این بسته را هم هنوز اعلام نکرده است.
چه تجهیزات سخت افزاری برای ویندوز ۸ نیاز است؟
این ابزار در وبلاگ رسمی مایکروسافت نوشته شده است:
پردازنده GHz1 یا سریعتر
GB 1 رم ۳۲ بیت یا GB رم ۶۴ بیت
GB 16 فضای هارد دیسک خالی (۳۲ بیت) یا GB 20 (64 بیت)
DirectX 9 با WDDM 1.0 یا درایور بالاتر
مایکروسافت همچنین اعلام کرده که رابط کاربری مترو به حداقل وضوح تصویر ۷۶۸*۱۰۲۴ نیاز مند است و برای استفاده از قابلیت اسنپ ، وضوح تصویر ۷۶۸*۱۳۶۶ لازم است. اسنپ یکی از ویژگی های ویندوز ۸ است که به شما این اجازه را می دهد که به صورت اتوماتیک و با کشیدن اپلیکشن ها به سمت اطراف صفحه موقعیت و سایز آنها را بزرگ یا کوچک نموده
همانطور که می دانید (مترو) نام کنارگذاشته شده طراحی خاص لمسی رابط کاربر ویندوز ۸ است. مایکروسافت هم اکنون اسامی Modern UI و Windows 8-style UI را به جای مترو پیشنهاد داده است و احتمالا تا ۲۶ اکتبر عرضه عمومی ویندوز ۸ نام اصلی این رابط کاربری مشخص خواهد شد
پس از ارتقا دادن چه اتفاقی برای فایل های قدیمی و تنظیمات سیستم می افتد؟
این موضوع کاملا به این بستگی دارد که شما با چه نسخه ای از ویندوز شروع می کنید. به گفته وبلاگ مایکروسافت: هریک از نسخه های مخصوص خریداران ویندوز ۷ را اگر بخواهند به ویندوز ۸ ارتقا دهند همه چیز از اپلیکیشن ها گرفته تا فایل های شخصی و تنظیمات ویندوزتان همگی سرجای خود هستند. اگرهم بخواهید ویندوز ویستا را به ویندوز ۸ ارتقا بدهید اتفاقی برای تنظیمات ویندوز و فایل های شخصی تان نمی افتد. ولی اگربخواهید ویندوز XP را ارتقا دهید فقط می توانید فایل های شخصی تان را حفظ کنید.
آیا با ارتقا یافتن به ویندوز ۸ مشکلی برای سخت افزار ها و نرم افزار های قدیمی مان پیش نخواهد آمد؟
اگر ویندوز ویستا یا XP را بخواهید ارتقا دهید حتما باید اپلیکیشن های قدیمی خود را مجداداً نصب کنید و اکثر برنامه هایی که روی ویندوز ۷ کار می کرده قائدتا باید روی ویندوز ۸ هم کار کند. و ضمناً مایکروسافت ،وب سایتی هم با نام Compatibility Center (مرکز سازگاری) برای کاربران راه اندازی کرده که می توانند نرم افزار های خاص خود را روی آن چک کنند و مطمئن شوند که با ویندوز ۸ هم کار می کند یا نه؟
علاوه بر این پس از نصب کامل ویندوز ۸ یک نسخه گزارش سازگاری هم دریافت خواهید کرد.

 

جدیدترین ارسال ها

بالا