همانطور که قول دادم مطالعه کردم و مطالبی که باید ذکر می شد برای مثال طول متا تگ توضیح و ... در کل خیلی از نکات ریز یا حتی درشت را جا انداختید.
مشکلاتی هم داشت. مثل "اجتناب کنید از: تبدیل آدرس های بدون www به www.yoursite.com" این بدین معنی است که شما می فرمایید هر آدرسی باید بدون www باشه! در صورتی که صحیحش اینه: آدرس های اصلی یعنی بدون ساب دامین باید با www باشند و آدرس هایی همراه ساب دامین باید بدون www باشند. البته من یک بحث مفصلی با یکی از نویسندگان یک سایت داشتم که آخر سر به این نتیجه رسیدم در هیچ جای گوگل حتی اون صفحه که خودم معرفی کردم حرفی از باید و نباید نزده و این یعنی اینکه اجبار نیست شما در آدرس هایی بدون ساب دامین از www استفاده کنی اما وقتی که ما می دانیم و بار ها و بارها خوانده ایم و شنیده ایم که site.com با
www.site.com فرق دارد اما دارای محتوایی یکسان است و اگر همچین موردی پیدا بشه موتور جستجو یک برچسب محتوای کپی روی اون دو آدرس می زنه و برای اینکه از این جلوگیری کنیم می گوییم باید آدرس هایی بدون ساب دامین همراه www باشند که برای راحت کردن خودمان و کاربران با استفاده از فایل .htaccess می گوییم که آدرس اصلی بدون www رو به با www تبدیل کنه.
یکی دیگه از موارد نسبتاً ناصحیح مقاله شما این است که شما فرمودید "اجتناب کنید از: بزرگ نوشتن حروف در آدرس" در صورتی که اینکه نا حدودی غلط است زیرا خواننده و عمل کننده به این توضیح رو دچار مشکل می کنه. تا اینجا درست که نباید حروف استفاده شده در آدرس ها بزرگ باشند اما یک نکته ریز است که در آدرس هایی که دارای کاراکتر # یا & هستند حرف بعد از آن باید بزرگ نوشته شود.
در مورد صفحات 404 که دیگه الان کمتر کسی است که نداند یعنی چی، باید به مطلب شما این را هم اضافه کنم که در کشور های غربی که این مسئله را به خوبی درک می کنند، مسابقه بین طراحان صفحات وب است با موضوع طراحی صفحه 404 که من کلی عرض می کنم این صفحه باید دارای چه ویژگی هایی باشد:
1. این صفحه در اصل برای کاربران طراحی می شود پس در زیبا در عین حال کم حجم بودن آن توجه کنید
2. باید دارای گزینه های مناسبی مثل جستجو در سایت/بلاگ - جستجو در یک یا چند موتور جستجو که کاربر به دلخواه یکی را انتخاب کند
3. دکمه ای برای بازگشت به صفحه اول - صفحه تماس با ما - گزارش لینک شکسته (منظورم صفحاتی هست که دچار اشکال هستند و کاربر یک لطفی می کنه و در کمترین زمان این را به مدیر اطلاع میده)
4. در این صفحه باید بطور کامل و شفاف ذکر بشه که این صفحه وجود ندارد و شما کاربر گرامی می تونید اینطوری عمل کنید
5. از گذاشتن تبلیغات در این صفحات خودداری کنید
فرمودید: "اجتناب کنید از: کپی کردن از مطالب دیگران" در صورتی اگر من نویسنده این مقاله بودم طوری برای خوانندگان شرح می دادم که قوانین کپی یا همون کپی رایت را درک کنند و بفهمند که کپی در صورتی که هیچ تغییری در آن داده نشود توسط شما باید یک منبع لینک شده به همون صفحه که کپی کردید در سایتتون قرار بدید. البته اگر می خواهید محتوایی نمونه منتشر کنید خوب نباید کپی کنید دیگه ولی اگر خواستید مطلب شخص دیگری رو اصلاح کنید، بجای کپی کردن در بخش نظراتش بنویسید.
در مورد لینک دادن و anchor text درست توضیح داده اید اما من بزودی یک مقاله پر از محتوا رو می نویسم و در انجمن قرار میدم تا هم خودم و هم شما و هم مدیران سایت ها و بلاگ بدانند یک لینک دهی به این معنی نیست که توی هر بلاگ و سایتی برید تو کامنتش بنویسید من شما رو لینک کردم و شما هم منو اینطوری لینک کنید بعد لینک شما رو مدیر اون سایت بیاد تغییر بده و برای اینکه ظاهر سایتش بهم نریزه چند چیزی ازش کم و زیاد کنه. این بحث بسیار مفصل هست و بزودی کارم رو برای نوشتن این مقاله آغاز می کنم.
بازم در مورد تگ های heading درست توضیح داده اید و من هم این رو اضافه می کنم. مدیران سایت و طراحان می تونند یا بهتره بگم برای عناوین مطالبشون از تگ <h1> استفاده کنند و اندازه اون رو در فایل style تغییر دهند اما به یک اندازه ای که فرقی با اندازه معمولی داشته باشه!
فرمودید که اگر می خواهیم تمامی لینک ها nofollow شوند آن را بعنوان محتوای متا تگ robots در میان تگ <head> قرار دهیم. خوب این درست است این را هم باید اضافه کرد که کسی منحرف نشه. ممکن است شما یکسری لینک ها را بطور دستی follow قرار دادین و یکسری ها هم هیچ چیزی ندارند و یکسری ها هم nofollow. اگر شما همون طور که در خط اول ذکر شد عمل کنید، تمام لینک هایی مشخص کردید follow هستند follow باقی می مانند و nofollow ها هم خودشان هستند و لینک هایی هم که چیزی ندارند باز nofollow می شوند.
استفاده صحیح از rel مربوط به لینک دهی میشه که در همون مقاله که عرض کردم در موردش مفصلاً می نویسم. فقط بطور خلاصه ذکر می کنم که rel دارای 4 محتوای اصلی هست follow - noindex - nofollow - index اما شما نمی تونید برای هر لینکی از این 4 تا استفاده کنید. مثلاً لینکی که مربوط به rss سایت شما میشه چون محتواش با محتوای شما یکی هست نه می تونه index و follow باشه چون اینطوری برچسب محتوای کپی دریافت می کنید و اگر هم nofollow و noindex باشه که اصلا صفحه ایندکس نمیشه. پس باید یک محتوای دیگه باشه که اونم alternate هست! یا مثال دیگه. برای سایت هایی مثل digg یا stumbleupon که کدی هست تا اون صفحه سایت شما رو در اونها اضافه کنه باید محتوایی باشه که نه بعنوان صفحه ای از سایت شما محسوب بشه نه ایندکس بشه تا کیفیت لینک های سایت پایین نیاد. در این زمان از محتوای external nofollow استفاده می کنیم و ... که بعداً بیشتر توضیح میدم.
این را هم به بخش معرفی به موتور جستجو و دایرکتوری و سایت و بلاگ می افزایم: در هر جا آدرس خود رو ثبت نکنید! نه هر موتور جستجو نه هر دایرکتوری. برای موتور جستجو و دایرکتوری 4 تا از بهتریناشم کافیه. و اما در مورد تبادل لینک و باید در نظر داشته باشید که با بلاگ و سایت هایی تبادل لینک داشته باشید که موضوع آن هم با موضوع سایت شما یکی باشه نه شما موزیک و اون یکی نرم افزار دلایلشم اگر کسی خواست بهش می گم که قانع بشه فعلاً بیش از این نمی تونم توضیح بدم.
بخش wikipedia رو که توضیح دادی رو خوب گفتی علی جان. من هم چون بلاگ موزیک دارم از ویکیپدیا در مورد صفحات مربوط به موسیقی برای افزایش بازدید کمک می گیرم و از
http://lyrics.wikia.com هم برای شعر که بازدید ایرانی جالبی نداره اما برای من که نصف بلاگم انگلیسی هست بازدید از کشور های خارجیش خوبه.
در نهایت این سایت را هم به شما برای معرفی به موتور جستجو و آنالیز متا تگ هاتون پیشنهاد می کنم ::
http://www.submitexpress.com