تغییرات فایل 1 کامپوزیت با کیفیت واقعی

rezaa_14

New Member
با سلام، در افتر، کدامیک از موارد زیر هست؟ و اگر نیست، کدام نرم افزار آنها را دارد؟

1. کیفیت در جزییات حرکت
اگر عکسی جابجا یا زوم شود، لازمست طوری باشد که انگار در واقعیت با دوربین از آن فیلم گرفته ایم. حداقل در دوربین های غیر حرفه ای، حرکت و بزرگنمایی حالت خاصی دارد که با حرکت دیجیتالی تفاوت دارد.
(در بخشی از ملک سلیمان، تصویر شهری از دور نمایش می شود که کم کم به آن زوم می شود و مشخص است بزرگنمایی با نرم افزار صورت گرفته است.)

2. کیفیت در جزییات تصویر
یک فیلم در زوم 100% هر چقدر هم که با کیفیت باشد، تصویرش نرمی خاصی دارد؛ همچنین معمولاً نویز یا دانه های فیلم در تصویر وجود دارد. (حداقل در دوربین های غیر حرفه ای اینطور است)
... ولی تصویر اضافه شده یا یک جلوۀ ویژه اگر رزولوشنش بالا باشد خیلی تیز و واضح است و معمولاً نویز یا دانه ندارد. برای این ناسازگاری آیا راه حلی هست؟

3. موشن بلور کاملاً واقعی
مواردی مثل اضافه کردن یک هواپیما با حرکت سریع، معمولاً نیازمند موشن بلور هستند. ولی در حالت پیشفرض افتر، با جابجایی و چرخیدن و تغییر اندازۀ یک جسم، به آن موشن بلور داده نمی شود.
(در صحنۀ بمباران اخراجی های 1، هواپیما ها غیر واقعی هستند چون با سرعت زیادشان موشن بلور ندارند!)

4. جلوه های ویژۀ ساده مثل باران بصورت کاملاً واقعی

(احتمال میدم مورد 1 با موشن بلور حل بشه و مورد 2 با یکی دو تا افکت ابتکاری، ولی احتماله!)

:rose: ممنون از جوابتون
 

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
من 3 بار سوالاتون رو خوندم و سخت متوجه منظورتون شدم،اگر درست متوجه شده باشم بله همه این کارها رو میشه داخل افتر افکت انجام داد
در مورد سوال اول که چطور میشه یه عکس رو کاری کرد که مشخص نشه با نرم افزار زوم شده باید بگم با همه نرم افزارهای کامپوزیت میشه این کار رو کرد و مشکل نبود پرسپکتیو و عمق هستش یا بهتر بگم هیچ کدوم از ساختمون های داخل عکس در محور z از هم فاصله ندارن که به نظر میرسه زوم تختی صورت گرفته
در مورد سوال دوم اصلا مشکل به دوربین و کیفیت بر نمیگرده و فقط و فقط به نورپردازی و اختلاف رنگ دو لایه بر میگرده که اون هم مستلزم داشتن دانش نورپردازی و گرید کردن تصویر هست
در جواب سوال سوم افتر افکت موشن بلر خوبی داره و میشه با تنظیم سرعت شاتر شدتشو کاهش یا افزایش داد
واسه ساخت بارون خیلی قوی نیست اما cc rain رو میشه باهاش یه کارایی انجام داد
=========================================================================================
اگر کلی گویی کردم در جواب دادن بگید تا سر حوصله واستون بیشتر توضیح بدم:rose:
 

rezaa_14

New Member
خیلی متشکرم، جوابا خوب بودن!

برای سؤال دوم خوب منظورمو نرسوندم. فکر کنم این خواستۀ من از برنامۀ کامپوزیت خیلی جزیی و تخصصی باشه.

بهتره بگم قصد ندارم کارای خیلی حرفه ای انجام بدم و گاهی ممکنه کارم با یه دوربین مبتدی مثلاً یه هندی کم باشه. در این صورته که مشکل ایجاد میشه.

مثلاً تصویر زیرو ببینین که از کلیپیه که youtube دانلود کردم و حاصل کار با افتره. تصویر احتمالاً با وب کم گرفته شده.

ae.jpg

اگه دقت به اطراف دست و سر کنید، خطوطی به رنگ سیاه یا سفید هست. این تداخل رنگ بین فورگراند و بک گراند تو دوربین های مبتدی زیاد پیش میاد؛ ولی چنگال های ایجاد شده اینطور نیستند.

گاهی هم این مرز بین فورگراند و بک گراند خیلی نرم و تار میشه که منظورم از نرمی خاص تو پست قبلی همین بود.

اصلاً تو برنامه های کامپوزیت این موضوع مطرح شده؟ یا اینکه موضوع خیلی بی اهمیت و بی کاربرده و بهتره که مدل دوربینو ارتقا بدیم؟!!!!!!!!!

البته اینو بگم که تو دنیای واقعی هم که چشم ما نقش دوربین (و الحق بهترین دوربین) رو داره این مسئله به نوعی مطرحه.

اگه یه موی خیلی نازکو جلوی زمینۀ سفید بگیرید و بهش نگاه کنید، کاملاً سیاه دیده میشه ولی اگه همون موی نازک رو جلوی زمینۀ سیاه بگیرید سفید دیده میشه.

دربارۀ موشن بلور هم، چرا وقتی جسم سه بعدی میشه، موشن بلور بریده بریده هستش؟ راه حلی نداره که با کیفیت بالا و واقعی باشه؟

mb.jpg
 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
اول اینکه حتما باید سایز تصویر اصلی با سایز جلوه های ویژه یکی باشه... دوم دوربین های ارزون اینترلیس فیلمبرداری می کنن شما باید تو کامپوزیت به این مورد توجه کنید و از حالت پیش فرض افترافکت که پروگرسیو هست به اینترلیس تغییر بدید که رزولیشن ویدیو اصلی با ویژوال افکت نزدیک به هم باشه.
ویدیو اصلی رو اگر با دوربین های ارزون قیمت رکورد کردی حتما باید با پلاگین های مخصوص ریموو گرین کنی. پاک کردن نویزهای تصویر کمک مهمی می کنه به نزدیک شدن تصویر با جلوه های ویژه

نکنه مهم دیگه... قبل از کالرکارکشن نهایی باید تراز نوری و رنگی ویدیو رو با جلوه ایی که قراره اضافه بشه یکسان کنی.

در مورد موشن بلور هم که واضحه تیک مربوط بهش رو می زنی تو کامپوزیت هم موشن بلور رو فعال می کنی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا