کاغذ خوب برای پرینت کاتالوگ در تیراژ محدود

rezaiy.ali

New Member
با سلام خدمت دوستان گرامی
من یه چاپگر c4783 مارک hp گرفتم.
حالا می خوام برای کارم کاتالوگ چاپ کنم.
چون برای اولین باری هستش که می خوام برای کاری کاتالوگ در حد محدود چاپ کنم نمی دانم چه نوع کاغذی برای این کار خوب است. من می خوام کاتالوگی که چاپ می کنم مثل این کاتالوگ های که توسط چاپ خانه ها چاپ میشه، همان کیفیت را داشته باشد.
از دوستان گرامی تقاضا داشتم که مرا در خریدن کاغذ مناسب یاری بفرمایند.
باتشکر
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
دوست عزیز
شاید بهتر بود اشاره می کردین که منظور شما از تیراژ محدود چندتاست! و همینطور کاتالوگ شما چند صفحه است؟ و دوست دارین روی چه وزن کاغذی چاپ بشه!
به هر حال گذشته از همه این مسایل تکنولوژی بکار رفته در پرینتر شما ترمال اینکجت هست. در واقع پرینتر شما نوعی پرینتر جوهر افشان هست که طبیعتا از فنآوری متفاوت با روش چاپ های رایج مثل افست استفاده می کنه. البته این به معناب بد بودن نیست منتهی انتظار اینکه چاپ شما هم کیفیت با روش های رایج بشه شاید کمی منطقی نباشه. از طرفی اگر کاتالوگ شما از صفحات پشت و رو ساخته شده باشه. انطباق پشت و روی صفحات خودش مساله ای خواهد بود چون پرینتر شما دو رو زن نیست. و اینکه به هر حال هر چه تیراژ بالا تر بره مصرف جوهر ، امکان گیر کردن و جمع شدن و کج چاپ شدن هم به اندازه خودش بالا خواهد رفت ( بسته به تعداد صفحات و دور چاپ ).

از اینها گذشته پرینتر شما قادره تا کاغذهای تحریر رو با وزن بین 75 تا 90 گرمی، مقوای های کارتی رو با وزن 200 گرم و مقوای چاپ عکس رو با ورن در حدود 250 تا 280 گرم چاپ کنه. به هر حال شما باید از کاغذهای مخصوص چاپ جوهر افشان که جوهر بر روی اونها انباشته نمی شه استفاده کنید ضمن اینکه باز هم باید حواستون باشه که مرکب بلافاصله ممکنه خشک نشه هر چه که سطح کاغذ شما صیقلی تر باشه. وزن هم که دیگه بستگی به انتخاب شما داره که عرض کردم.

موفق باشید
امین زردوزی
[email protected]
 

جدیدترین ارسال ها

بالا