کارت گرافیک برای کارهای سه بعدی

SU-57

Active Member
سلام

من علاقه زیادی برای کار با نرم افزارهای سه بعدی دارم و بعضی از این نرم افزارها سی پی یو محور و بعضی ها GPU محور هستن یا پلاگین هاشون اینجورین که من آشنایی ندارم. به نظر شما با یک GT 1030 که 384 هسته کودا داره می شه کارهای سه بعدی انجام داد یا نه. یا اصلا با گرافیک مجتمع نسل 11 اینتل یا نسل 5000 رایزن چطور. اگه نمی شه حداقل کارت گرافیک باید چند هسته کودا داشته باشه که از پس کارهای سه بعدی بر بیاد. می خوام برای Autocad دو بعدی و سه بعدی و طراحی ظاهر ساختمان و ویلابه طور سه بعدی و همچنین معماری داخلی و نرم افزارهای مرتبط استفاده کنم. فکر کنم برای معماری سه بعدی 3dmax نیازه شاید هم نرم افزار بهتری باشه که من نمی دونم. autocad revit architecture هم انگار هست ولی من فقط برای طراحی ظاهر بیرونی و ظاهر درونی ساختمان نیاز دارم و شکل کابینت ها و اینجور چیزا و به مهندسی سازه احتیاجی ندارم. یک گرافیک خوب باید دارای چند هسته کودا و چه ویژگی هایی باشه که بتونه از این قسمت های GPU محور پشتیبانی کنه.

نمی خوام از این شکل های کودکانه باشه مثل شکل زیر

لینک

می خوام حالت واقعی و داشته باشه انگار که واقعی هستن مثل ویلاهای زیر

لینک

البته قرار نیست من دقیقا میلی متری نقشه بکشم همینکه طرح کلی داخلی مثل اتاق ها و آشپزخانه و غیره و طرح خارجی ساختمان رو بتونم به صورت مفهومی طراحی کنم و به یک طراح حرفه ای ارجاع بدم کافیه تا اون میلی متری نقشه داخلی و خارجی رو بکشه. کارت هم کوادرو نباشه.

ضمنا رم 16 کافیه یا باید بیشتر باشه و تعداد هسته سی پی یو
 

SajjadKhati

کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام
من میگم ، اگه استاد لازم دونستن ، تکمیل یا تصحیح کنن .

نرم افزارهای 3 بعدی از لحاظ میزان استفاده از منابع سخت افزاری ، 2 بخش دارن .
زمانی که دارین با نرم افزار کار میکنین (معروف به زمان طراحی) .
و زمانی که رندر میکنید .

زمان طراحی ، بسته به هر رویداد یا پلاگین و خیلی اتفاقات دیگه ، میزان استفاده از منابع سخت افزاری ، متفاوت هست . فرضا ، یه لحظه ، ممکنه صرفا از یه هسته استفاده بشه (یا اصلا نشه) ، در لحظه و رویداد (یا استفاده از پلاگین یا هر اتفاق دیگه) ، ممکنه از 11 هسته استفاده بشه .
منظور از لحظه ، ثانیه نیست . بلکه ممکنه کسرِ بسیار کوچیک ، یا بسیار بزرگتر از یه ثانیه باشه .
اما بصورت میانگین ، زمان طراحی ، در اغلب نرم افزارهای 3 بعدی ، از 4 تا 6 هسته استفاده میشه . (پردازنده ی 4 هسته ای ، به صرفه ترین انتخاب برای نرم افزارهای 3 بعدی ، زمان طراحی هست) .

زمان طراحی هم ، از gpu برای viewport حداقل استفاده میشه . اما خودِ نرم افزار ، یا پلاگین ها ، چقدر از gpu استفاده کنن ، بسته به کدهایی داره که بتونه از کارت گرافیک استفاده کنه یا نه (و همچنین تعداد و تنظیمات پلاگین) .
ممکنه GT 1030 هم برای زمان طراحی کافی باشه (معمولا در پروژه های سبک) و ممکنه یه RTX 3060 هم کافی نباشه . معمولا در پروژه های متوسط ، GTX 1060 6GB کاملا کافی هه .



زمان رندر هم بسته به اینکه موتور رندر بر چه اساسی هست (cpu یا gpu) ، از تمام توانِ اون قطعه بصورت فول لود استفاده میشه . هر چی قویتر باشه ، زمان رندرتون کمتر میشه .

رم هم بسته به سنگینی پروژه تون داره . 16 گیگ ، برای نرم افزارهای 3 بعدی ، چیز متوسط محسوب میشه . خوبه (اما برای پروژه های سنگین ، یه مقداری ، کم هست و تا 32 گیگ باشه ، بهتره .) .
 

SU-57

Active Member
زمان رندر هم بسته به اینکه موتور رندر بر چه اساسی هست (cpu یا gpu) ، از تمام توانِ اون قطعه بصورت فول لود استفاده میشه . هر چی قویتر باشه ، زمان رندرتون کمتر میشه .
گفته بودی که برای رندر اون تصویر C#.NET ابی رنگ که نمی دونم با چه نرم افزاری طراحی کردی یک ساعت بیشتر رندر کردنش طول کشید. تا اونجایی که می دونم 4460 4 هسته ای قدرتمند و 16 گیگ رم داری ولی کارت گرافیک نمی دونم داری یا گرافیک مجتمعه. چرا برای چنین تصویر ساده ای بیشتر از یک ساعت طول کشید چون با عق جور در نمیاد چون تصویر خیلی ساده است. این زمان بیشتر مربوط به کدوم قطعه بود. مثلا اگه چه کارت گرافیکی داشتی این زمان رندر نهایتا 5 دقیقه می شد.
 

SajjadKhati

کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
گفته بودی که برای رندر اون تصویر C#.NET ابی رنگ که نمی دونم با چه نرم افزاری طراحی کردی یک ساعت بیشتر رندر کردنش طول کشید. تا اونجایی که می دونم 4460 4 هسته ای قدرتمند و 16 گیگ رم داری ولی کارت گرافیک نمی دونم داری یا گرافیک مجتمعه. چرا برای چنین تصویر ساده ای بیشتر از یک ساعت طول کشید چون با عق جور در نمیاد چون تصویر خیلی ساده است. این زمان بیشتر مربوط به کدوم قطعه بود. مثلا اگه چه کارت گرافیکی داشتی این زمان رندر نهایتا 5 دقیقه می شد.

سلام
رم 8 گیگ بود .
بسته به موتور رندرم داشت . موتور رندرِ پیش فرضِ cinema 4d بود که بر اساس cpu بود .
هر چی (در این موتور رندر) ، cpu قدرتمندتر باشه ، رندر هم سریعتر هست .
سرعت رندر در موتورهای تحت gpu ، سریعتره .
 

SU-57

Active Member
سلام
رم 8 گیگ بود .
بسته به موتور رندرم داشت . موتور رندرِ پیش فرضِ cinema 4d بود که بر اساس cpu بود .
هر چی (در این موتور رندر) ، cpu قدرتمندتر باشه ، رندر هم سریعتر هست .
سرعت رندر در موتورهای تحت gpu ، سریعتره .
این گرافیک GTX 1060 6GB که 17 میلیونه و قیمت یک سیستمه. ارزون تر چیزی سراغ داری؟

در مورد رندر اگه مثلا Ryzen 5800X یا 11900K داشتی و رم 16 یا 32 گیگ بود به نظرت زمان رندر در Cinema4d مثلا 5 دقیقه می شد؟
الان نرم افزار CPU محوری میشناسی که باهاش بشه محیط بیرونی ویلا و ساختمان و همچنین محیط داخلیشون مثل اشپزخونه و اتاق ها رو طراحی کرد که سی پی یو محور باشه که الکی خرج گرافیک های گرون نکنیم و هرچی می تونم روی پردازنده و رم هزینه بکنم؟ با Cinema4d می شه.
 

SajjadKhati

کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
این گرافیک GTX 1060 6GB که 17 میلیونه و قیمت یک سیستمه. ارزون تر چیزی سراغ داری؟

این که پرسش نداره .
از GT 1030 و حتی گرافیک مجتمع پردازنده گرفته تا بالاتر .

در مورد رندر اگه مثلا Ryzen 5800X یا 11900K داشتی و رم 16 یا 32 گیگ بود به نظرت زمان رندر در Cinema4d مثلا 5 دقیقه می شد؟
الان نرم افزار CPU محوری میشناسی که باهاش بشه محیط بیرونی ویلا و ساختمان و همچنین محیط داخلیشون مثل اشپزخونه و اتاق ها رو طراحی کرد که سی پی یو محور باشه که الکی خرج گرافیک های گرون نکنیم و هرچی می تونم روی پردازنده و رم هزینه بکنم؟ با Cinema4d می شه.

نتایج تست cinebench مشخص هست .
5800X حدود 5 برابر (در چند هسته ای) ، سریعتر از 4460 هست .

ربطی به نرم افزار نداره . ربط به موتور رندرش داره . شما میتونید همون cinema 4d یا هر نرم افزار دیگه ای را ، یه پلاگینی که موتور رندر باشه (مثل redshift یا v-ray و ...) را توش نصب کنید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا