کارایی دستور frame به تنهایی

aminzamani68

New Member
:tavajoh::1:دستور frome به تنهایی چه کارآیی داره؟ :-?

:2: برای مثال من یه مووی کلیپ به نام box2 دارم که میخوام با کلیک بر روی box1 ، اگر عبارت شرطی برقرار بود ، چاپ شه اوکی
فایل ضمیمه را نگاه کنید و اشتباه منو تصحیح کنید :sad:
میخواهم بگم اگر box2 در فرم 20 خودش بود با کلیک بر روی box1 اوکی را چاپ کن بدون اینکه در فرم 20 مووی کلیپ box2 دستوری بنویسم



[PHPS]
box1.addEventListener(MouseEvent.CLICK , tab1 , false , 0 , true );
function tab1 (evt:MouseEvent):void {
if ( box2.frame == 20 )
trace ("ok");
}

[/PHPS]


فایل ضمیمه را مشاهده کنید ، اشتباه کجاست! دانلود فایل ضمیمه

:3: سوال دیگر اینکه ما با دستور if میگوییم اگر این شرط برقرار بود اینکار رو انجام دهد،
حال اگر بخواهیم بگوییم اگر این شرط برقرار شد اینکار رو انجام بده چگونه به صورت صحیح باید از دستور if یا دستور دیگری استفاده کنیم
منظورم اینه که دستور if میگوید در همین لحظه اگر چنین دستوری برقرار بود اینکارو انجام بده آیا روشی هست که بتوان گفت اگر این شرط در هر لحظه اتفاق افتاد اینکار رو انجام بده اگه با ذکر مثال بگید ممنون میشن

:4: سوال دیگر اینکه چگونه میتوان جابجایی بین فریم ها را که با کمک دستورهای gotoAndStop و gotoAndPlay هست را بیشتر مدیریت کرد
به این صورت که برای مثال اگر مووی کلیپی به نام mc1 داشته باشیم که درون خودش 20 فریم داشته باشه و درون mc1 هم بجز کد stop در فریم یک آن دیگر هیچ کدی هم نخواهیم بنویسیم ، و در کنار مووی کلیپ mc1 دکمه ایی به اسم mc2 داشته باشیم و بخواهیم بگیم با کلیک بر روی mc2 ، مووی کلیپ mc1 را به فریم 10 ببر و play کن و در فریم 18 stop کن چگونه باید این دستور را پیاده سازی کنیم.
فایل ضمیمه هم دانلود کنید. دانلود فایل ضمیمه تشکر
:paint:


[PHPS]
mc2.addEventListener(MouseEvent.CLICK , func1 , false , 0 , true );

function func1 (evt:MouseEvent):void {

// اینجا چگونه باید دستور مورد نظرم را پیاده سازی کنم

}
[/PHPS]
 

پیوست ها

  • mcFrame.zip
    6.2 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • boxFrame.zip
    6.3 کیلوبایت · بازدیدها: 4
آخرین ویرایش:
در مورد سوال سوم فکر کنم استفاده از Event.ENTER_FRAME کار ساز باشه. نمونه استفاده از اون رو تو جواب سوال چهارم نوشتم.

اما سوال چهارم .کد زیر رو به کار ببر
[PHPS]function func1 (evt:MouseEvent):void {
mc1.gotoAndPlay(10);
mc1.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,stopmc);
}
function stopmc(e:Event){
if(e.currentTarget.currentFrame == 18){
e.currentTarget.stop();
mc1.removeEventListener(Event.ENTER_FRAME,stopmc);
}
}[/PHPS]

در تابع func1 گوش دهنده ی رویداد ENTER_FRAME رو برای mc1 تعریف کردیم که با ورود به هر فریم تابع stopmc اجرا میشه. در تابع stopmc هم بررسی می کنیم که اگه فریم جاری 18 بود اونو متوقف کنه. در آخر هم گوش دهنده رویداد رو حذف می کنیم تا با توقف انیمیشن دیگه هیچ کدی اجرا نشه
 

aminzamani68

New Member
آقا جواد واقعا گل کاشتی :rose:

مرسی از راهنمایی های مفیدتون
بله استفاده از کد currentTarget در دستور if میتونه راه حل خوبی برای سوال سوم باشه، در مورد سوال دوم و چهارم هم واقعا گل کاشتی جواب مسئله هامو گرفتم.
اما آیا در مورد سوال اول در مورد استفاده از کد frame به تنهایی ، آیا میدونید چه کارایی داره؟ :-?
و یه سوال دیگه :green:
کد های
[PHPS]
majidonline.play0();
majidonline.play1();
majidonline.play2();
majidonline.play3();
majidonline.play4();
majidonline.play5();
majidonline.play6();
majidonline.play7();
majidonline.play8();
majidonline.play9();
[/PHPS]
که در محیط کدنویسی فلش به رنگ آبی در میان چه کارایی دارن ؟ کسی میدونه ؟ :wink:
 
سلام. ببخشید که خیلی دیر جواب میدم.چون از طرفی دانشگاه دارم و از طرف دیگه اعتبار اینترنتم تموم شده.
در مورد کاربرد frame به تنهایی به نظرم که هیچ کاربردی نداره چون وقتی یک موی کلیپ تعریف کنی و بعد با گذاشتن نقطه بعد از نام اون خو فلش مجموعه ای از خصوصیات و توابع مربوط به اون رو نشون میده که در بین اون ها من frame رو به تنهایی ندیدم. البته این نظر شخصی من بود .اساتید محترم لطفا چنانچه اشتباه گفته باشم تصحیح کنند.
کدهایی که به رنگ آبی درمیان اینا کدهای مربوط به خود فلش هستند.مثلا اگه بخوای مکان یک موی کلیپ رو تغییر بدی بعد از نام کلیپ و گذاشتن نقطه خصوصیت x یا y رو مینویسی که این خصوصیات به رنگ آبی درمیان به این دلیل که اونها توسط خود فلش تعریف شدن.اما اگه خودت خصوصیاتی برای کلیپ تعریف کنی و بعد اونها رو فرا خوانی کنی به رنگ آبی درنمیان.
البته این رو هم اضافه کنم که خودت میتونی از بخش تنظیمات اکشن سکریپت رنگ رو عوض کنی
 

aminzamani68

New Member
ممنونم جواد جان :rose:

من منظورم اینه که حتمی دستور play0 تا 9 که در بالا نوشتم در خود فلش تعریف شدن که به رنگ آبی در میان به نظرم حتمی کارایی دارن.
ممنونم از اینکه جواب دادید. فقط میخواستم بدونم این دستور ها چه کاری انجام میدن، همین :green:
 
این دستورها هیچ کاری انجام نمیدن و اگه استفاده کنی فلش بهت هشدار میده چیزی که به کار بردی یک تابع نیست.اما چرا به رنگ آبی درمیاد نمیدونم.استادان فلش باید جواب بدن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا