چگونگی انتخاب رنگ سایت

thankful

New Member
شاید اولین قدم حرفه ای در طراحی سایت انتخاب ظاهر و رنگ مناسب برای سایت است،چگونگی انتخاب رنگ سایت برای بسیاری از طراحان گرافیک و طراحان سایت و صاحبان سایت یک دغدغه ای بزرگ میباشد،اهمیت انتخاب رنگ مناسب سایت در چگونگی معرفی و شناخته شدن شما مشتریان و کاربرانتان بسیار حایز اهمیت میباشد،شاید معروفترین برندها و سایت ها در دنیا با استفاده از رنگ خود بین افراد متمایز شده باشند،رنگ سایت مناسب باید به نحوی انتخاب شده باشد که متمایز کننده سایت شما از دیگران باشد.

در مقاله ی آموزشی چگونگی انتخاب رنگ سایت با وب یار شما با نمونه های بسیار جذاب از ترکیب رنگ های مناسب برای طراحی سایت آشنا میشوید.و به راحتی میتوانید درک کنید که ترکیب رنگ مناسب برای وب سایت شما چیست؟؟

قبل از آن که با چگونگی ترکیب رنگ مناسب در پست حاضر آشنا شوید ،میتوانید مطالب روانشناسی رنگ ها را بخوانید تا با اصول اولیه رنگ ها و روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت آشنا شوید ،تا پس از آشنایی با رنگ ها و ترکیب رنگ های سایت بتوانید با خواندن مطلب مکملی امروز برای آن به انتخاب رنگ مناسب و حرفه ای برای سایت خود برسید.

نکته مهم : انتخاب رنگ مناسب برا ی سایت خود را با مشاوره با طراحان گرافیک،و توجه به تخصص و برند کار ی بسیار کمک کننده برای شما میباشد.

‌برای انتخاب رنگ مناسب برای طراحی اولیه سایت شما راهکارهای متفاوتی از قبیل آنالیز سایت های رقبایتان،بررسی حوزه کاری و صنعت خود و انتخاب رنگ بر اساس حرفه خود،مشاوره با یک طراح گرافیک ،مطالعه در خصوص ترکیب رنگ های سایت،استفاده کنید،اما هیچ گاه در خصوص انتخاب رنگ سایت خود در صورتی که تخصص کافی ندارید بی گدار به آب نزنید و از مشاوره های طراحان و کارشناسان گرافیک استفاده کنید،تیم طراحی سایت وب یار پس از انتخاب امکانات و برآورد نیازهای مشتریان،طی جلسات مشاوره رایگان و حضوری انتخاب رنگ مناسب برای سایت شما را آنالیز کرده و در پایان مجموعه ای از ترکیب رنگ های منلسب را به شما پیشنهاد میدهند.



راهکارهای انتخاب رنگ مناسب سایت:


ترکیب رنگ با موضوع میوه ها:


بسییار از افراد برای طراحی لوگو و یا طراحی سایت خود از ترکیب رنگ میوه ها الهام میگیرند،مغز انسان هنگام دیدن رنگ های شناخته شده در طبیعت که نسبت به آن ها احساس دارد،هارمونی را پذیرفته و نسبت به آن حس مشخصی در ذهن اش ایجاد میشود.

از این تکنیک معمولا در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده می شود،به عنوان مثلا یه لازانیا با مواد گوشت در ترکیب رنگ قهوه ای قرار میگرد،یا لازانیای سبزیجات در ترکیب رنگ سبز قرار میگیرد،و افراد به محض دیدن رنگ مناسب برای محصولات حتی اگر اطلاعات کافی در خصوص آن محصول نداشته باشند،اما با دیدن رنگ سبزیجات بر رو ی پاکت لازانیای به سرعت متوجه میشوند که آن لازانیای سبزیجات است و آن را انتخاب میکند ،اما اگر هیچ رنگ مناسبی بر روی پاکت محصول درج نشده باشد،ببینده یا به سرعت آن محصول را انتخاب نمیکند یا آن که با صرف مدت زمانی برای مطالعه آن محصول درک میکند که پاکت انتخاب شده در دستش پاکت سبزیجات است یا گوشت.

در اینجا با معرفی ترکیب رنگ ها در میوه های مختلف می خواهیم هر چه بیشتر شما را با این تکنیک آشنا کنیم تا از آن در طراحی لوگو، وبسایت و برندینگ بهره بگیرید.



رنگ بندی سایت با الهام از انگور




ترکیب رنگ انگور برای طراحی وبسایت

طراحی و رنگ بندی سایت با الهام از انگور



ترکیب رنگ سایت با الهام از هندوانه


ترکیب رنگ هندوانه برای طراحی وبسایت

طراحی و رنگ بندی سایت با الهام از هندوانه



رنگ بندی سایت با الهام از لیمو ترش


ترکیب رنگ لیمو برای طراحی وبسایت

طراحی و رنگ بندی سایت با الهام از لیموترش



ترکیب رنگ سایت با الهام از توت فرنگی


ترکیب رنگ توت فرنگی برای طراحی وبسایت

طراحی و رنگ بندی سایت با الهام از توت فرنگی



برای انتخاب رنگ بندی سایت میتوانید از ابزارهای دیگری نیز بهره بگیرید و المان های مختلفی را متناسب با موضوع سایت خود در آن بگنجانید، یکی از محبوبترین ابزارها در میان طراحان Adobe Kuler است.



حال که با اصول کلی رنگ های برای طراحی سایت آشنا شدید،پیشنهاد میکنیم مطلب جذاب و آموزنده کاربرد رنگ ها در طراحی سایت را بخوانید تا با اصول مورد استفاده طراحان و گرافیکان سایت آشنا شوید.
منبع: webyar
 

جدیدترین ارسال ها

بالا