Mahdi_Rashed
Well-Known Member
:Open File Database
Open File Database یکی از انواع پایگاه های داده هست که میتونه رایگان و متن باز یا غیر رایگان و فقط دارای SDK باشه . اما چیزی که در Open File Database مهمه اینه که سیستم پایگاه داده به گونه ای طراحی شده که فایلها و عناصری که در بازی استفاده میشه مخصوصاً تکسچرها و صدا ها و موسیقی ها به صورت کامل باز و قابل استفاده توسط بقیه هست . شبیه پایگاه داده بازی counter strike که همه باهاش آشنا هستین. Open File Database معمولاً برای بازی هایی استفاده میشه که یکی از این دو حالت رو هدف بازی کردن قرار بدن . اول این که کلاً دوست دارن سروس بازی رو در اختیار بقیه بذارن و این جور بازی ها قالباً متن باز و رایگاه هستن. حالت دوم اینه که قصد داشتن بازیی رو طراحی کنن که موقع بارگذاری اطلاعات و عناصر بازی وقت زیادی رو به Unpack کردن این عناصر نکنه . حالت دوم برای بازی های آنلاین و تحت شبکه خیلی مهمه چون سرعت ping کاربری که هنوز کامل بازی رو load نکرده با کسی که load کرده در اونور خطوط اینترنت یا یک کامپیوتر دیگه بالا میره.
ساختار سیستمی Open File Database شبیه ساختار Open Source Database هست ولی معمولاً تغییرات زیادی روی اون اعمال میشه تا سرعت ارسال اطلاعات یا ثبت داده ها مخصوصاً برای بازی تحت شبکه یا اینترنت بیشتر و بهینه تر بشه.
ساختار اجرایی Open File Database معمولاً به صورت ساختار های درختی کار میکنه ولی چون ساختارهای درختی حجم پردازشی رو بالا میبره این ساختار توسط توسعه دهنده های نرم افزاری تغییر میکنه بنابراین نمیشه یک ساختار مناسب ارائه کرد.
Open File Database یکی از انواع پایگاه های داده هست که میتونه رایگان و متن باز یا غیر رایگان و فقط دارای SDK باشه . اما چیزی که در Open File Database مهمه اینه که سیستم پایگاه داده به گونه ای طراحی شده که فایلها و عناصری که در بازی استفاده میشه مخصوصاً تکسچرها و صدا ها و موسیقی ها به صورت کامل باز و قابل استفاده توسط بقیه هست . شبیه پایگاه داده بازی counter strike که همه باهاش آشنا هستین. Open File Database معمولاً برای بازی هایی استفاده میشه که یکی از این دو حالت رو هدف بازی کردن قرار بدن . اول این که کلاً دوست دارن سروس بازی رو در اختیار بقیه بذارن و این جور بازی ها قالباً متن باز و رایگاه هستن. حالت دوم اینه که قصد داشتن بازیی رو طراحی کنن که موقع بارگذاری اطلاعات و عناصر بازی وقت زیادی رو به Unpack کردن این عناصر نکنه . حالت دوم برای بازی های آنلاین و تحت شبکه خیلی مهمه چون سرعت ping کاربری که هنوز کامل بازی رو load نکرده با کسی که load کرده در اونور خطوط اینترنت یا یک کامپیوتر دیگه بالا میره.
ساختار سیستمی Open File Database شبیه ساختار Open Source Database هست ولی معمولاً تغییرات زیادی روی اون اعمال میشه تا سرعت ارسال اطلاعات یا ثبت داده ها مخصوصاً برای بازی تحت شبکه یا اینترنت بیشتر و بهینه تر بشه.
ساختار اجرایی Open File Database معمولاً به صورت ساختار های درختی کار میکنه ولی چون ساختارهای درختی حجم پردازشی رو بالا میبره این ساختار توسط توسعه دهنده های نرم افزاری تغییر میکنه بنابراین نمیشه یک ساختار مناسب ارائه کرد.