Mahdi_Rashed
Well-Known Member
چند نفر از دوستانم درحال برنامه نویسی موتور طراحی بازی هستند و بعضی هم قصد دارن که شروع کنن. ولی تقریباً همه اونها اشتباه شروع میکنن. منظور از شروع یک پروژه موتور طراحی بهترین روش طراحی بخشهای جداگانه موتور طراحی بازی هست تا در آخر مشکلاتی مثل نا هم خوانی بخشهای موتور با هم یا بروز مشکلات برنامه نویسی پیش نیاد. البته برای شروع هر پروژه باید اول ایده ها جمع آوری و بهترین ایده انتخاب بشه . همچنین روشها یا متدهای برنامه نویسی و ... . ولی بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل باید چه کار کرد ؟
طبق بسیاری از کتابهای آموزش ساخت موتور طراحی و سیستمهای گرافیک 4 روش برای شروع ساخت یک موتور طراحی بازی وجود داره که هریک مراحل آغاز پروژه رو توضیح داده.
روشها عبارتند از:
البته یک سری روشهای دیگه هست که ترکیبی از روشهای بالاست . یعنی چهار روشی که ذکر شده اصلی هستن و میشه باهاشون چند روش ترکیبی درست کرد. من خودم از ترکیب روش اول و سوم و گاهی اوقان با چهارم استفاده میکنم.
طبق بسیاری از کتابهای آموزش ساخت موتور طراحی و سیستمهای گرافیک 4 روش برای شروع ساخت یک موتور طراحی بازی وجود داره که هریک مراحل آغاز پروژه رو توضیح داده.
روشها عبارتند از:
- روش Proper Programming Method
- روش UI-Based Programming
- روش Framework Programming
- روش Core-Based Programming یا Kernel-Based Programming
البته یک سری روشهای دیگه هست که ترکیبی از روشهای بالاست . یعنی چهار روشی که ذکر شده اصلی هستن و میشه باهاشون چند روش ترکیبی درست کرد. من خودم از ترکیب روش اول و سوم و گاهی اوقان با چهارم استفاده میکنم.