چگونه رندر سه بعدی بگیرم یا چه راهی برای سه بعدی کردن حاصل کار وجود دارد ؟

ramincg

Member
این سوال را جای دیگری هم مطرح کردم اما چون اینجا متخصص ها بیشترند اینجا هم مطرح میکنم

یه سوال دارم :
چه راههایی وجود دارد که توسط اونها میشه انیمیشن ها رو سه بعدی کرد مثل انیمیشن "ریو" یا "اسمارف" یا پاندا کونگفو کار 2 " یا بخشهای انیمیشنی " آواتار "
ما در فیلم های طبیعی دوربین سه بعدی داریم ولی در انیمیشن که چنین چیزی نیست !
چگونه و با چه روشی این انیمیشن ها سه بعدی شه اند ؟ در تری دی مکس چی کار میشه کرد ؟
 

.:BehzAd:.

Active Member
خیلی کلی و خلاصه


یکی از روش هاش رندرهای آناگلیف هست که همون قرمز و آبی هست و با عینک مخصوص دیده میشه اینطوری هست که این عینک یه شیشه قرمز داره یه شیشه آبی و رندر های رو که آناگیف باشن سه بعدی دیده میشن طرز کارش هم اینجوری رندر آناگیف یه یه فاصله 5 تا 10 سانتی دارن باهم و یه لایه آبی دارن ویه لایه قرمز شیشه قرمز رنگ رنگ های قرمز رنگ تصویر ور حذف میکنه و شیشه آبی هم رنگ های آبی رو اینطوری میشه که هر چشم یه رنگ خاص رو مییبینه و با توجه به فاصله که دارن که میشه همون فاصله دو تا چشم ما مغز موقعه پردازش اونرو سه بعدی میکنه و ما اونو سه بعدی میبینیم اینم بگم یه وقت فکر نکنید رندر هاش فقط از دو رنگ تشکیل شدن منظورم اینه که وضوح این دوت رنگ تا حدودی بیشتر هست یه انیمشن اینجوری داشتم اگه پیدا کردم میزارمش اینجا حدود 10 تا 20 ثانیه ای میشد درست یادم نمیاد ولی پیداش کردم تو سیستمم میزارمش اینجا



فرشید جان استاد این نوع رندرهاست
 

ali_118

کاربر VIP
شما هدفتون رندر سه بعدی هست ؟
خود تری دی مکس یه قابلیتی داشت که رندر سه بعدی میگرفت، اطلاعات دقیقی در موردش ندارم

اما چیزی که مصلمه، در فیلم های سه بعدی جدید تعداد فریم ها در ثانیه دو برابر شده، و فریم های تصویر دو دوربین مجزا با همدیگه ترکیب میشن.
به نظر میاد که لازمه هر فریم دوبار رندر گرفته بشه، با دوربین هایی که حدودا 10 سانت از همدیگه فاصله دارند و باید از نظر تغییرات نقطه کانونی با تغییر مکان سوژه مورد نظر با هم هماهنگ باشن

سپس عمل ساخت فرمت های رایج تصاویر سه بعدی توسط برنامه های تدوین انجام میشه

به هر حال این چیزایی که گفتم استنباط شخصی خودم بود، مطمئنا با یه سرچ کوچیک چیزهای بهتری دستگیرتون میشه :wink:

ادیت: (روش های پخش این تصاویر هم انواع مختلفی داره، یکی مثل نمایشگر گوشی Evo 3D با تعقیب چشم و تغییر زاویه پخش هر پیکسل تصاویر قابل مشاهده برای هر چشم رو از هم تفکیک میکنه

یکی مثل این تلویزیون های جدید ال جی دو تصویر رو همزمان و یک خط در میون پخش میکنه که تصویر هر چشم با یه عینک پلاریزه ساده تفکیک میشه

و مدل های قدیمی تر و عینک سه بعدی های گرون قیمتشون تصاویر رو 120 فریم در ثانیه و پشت سر هم پخش میکنن و هر عینک با سیاه کردن یکی در میون هر یک از چشم ها باعث میشه اون چشم دیگه تصویر مربوط به خودشو ببینه و به علت بالا بودن سرعت که 60 فریم برای هر چشم هست مغز این دوتا تصویر رو با هم ترکیب میکنه و یک تصویر سه بعدی نشونتون میده )
 
آخرین ویرایش:

ramincg

Member
شما هدفتون رندر سه بعدی هست ؟
خود تری دی مکس یه قابلیتی داشت که رندر سه بعدی میگرفت، اطلاعات دقیقی در موردش ندارم

اما چیزی که مصلمه، در فیلم های سه بعدی جدید تعداد فریم ها در ثانیه دو برابر شده، و فریم های تصویر دو دوربین مجزا با همدیگه ترکیب میشن.
به نظر میاد که لازمه هر فریم دوبار رندر گرفته بشه، با دوربین هایی که حدودا 10 سانت از همدیگه فاصله دارند و باید از نظر تغییرات نقطه کانونی با تغییر مکان سوژه مورد نظر با هم هماهنگ باشن

سپس عمل ساخت فرمت های رایج تصاویر سه بعدی توسط برنامه های تدوین انجام میشه

به هر حال این چیزایی که گفتم استنباط شخصی خودم بود، مطمئنا با یه سرچ کوچیک چیزهای بهتری دستگیرتون میشه :wink:

ادیت: (روش های پخش این تصاویر هم انواع مختلفی داره، یکی مثل نمایشگر گوشی evo 3d با تعقیب چشم و تغییر زاویه پخش هر پیکسل تصاویر قابل مشاهده برای هر چشم رو از هم تفکیک میکنه

یکی مثل این تلویزیون های جدید ال جی دو تصویر رو همزمان و یک خط در میون پخش میکنه که تصویر هر چشم با یه عینک پلاریزه ساده تفکیک میشه

و مدل های قدیمی تر و عینک سه بعدی های گرون قیمتشون تصاویر رو 120 فریم در ثانیه و پشت سر هم پخش میکنن و هر عینک با سیاه کردن یکی در میون هر یک از چشم ها باعث میشه اون چشم دیگه تصویر مربوط به خودشو ببینه و به علت بالا بودن سرعت که 60 فریم برای هر چشم هست مغز این دوتا تصویر رو با هم ترکیب میکنه و یک تصویر سه بعدی نشونتون میده )
چگونه و از چه راهی میشه این دو تصویر به دست آمده رو طوری با هم ادغام کرد که حاصل کار سه بعدی بشه ؟
 
آخرین ویرایش:

ramincg

Member
خیلی کلی و خلاصه


یکی از روش هاش رندرهای آناگلیف هست که همون قرمز و آبی هست و با عینک مخصوص دیده میشه اینطوری هست که این عینک یه شیشه قرمز داره یه شیشه آبی و رندر های رو که آناگیف باشن سه بعدی دیده میشن طرز کارش هم اینجوری رندر آناگیف یه یه فاصله 5 تا 10 سانتی دارن باهم و یه لایه آبی دارن ویه لایه قرمز شیشه قرمز رنگ رنگ های قرمز رنگ تصویر ور حذف میکنه و شیشه آبی هم رنگ های آبی رو اینطوری میشه که هر چشم یه رنگ خاص رو مییبینه و با توجه به فاصله که دارن که میشه همون فاصله دو تا چشم ما مغز موقعه پردازش اونرو سه بعدی میکنه و ما اونو سه بعدی میبینیم اینم بگم یه وقت فکر نکنید رندر هاش فقط از دو رنگ تشکیل شدن منظورم اینه که وضوح این دوت رنگ تا حدودی بیشتر هست یه انیمشن اینجوری داشتم اگه پیدا کردم میزارمش اینجا حدود 10 تا 20 ثانیه ای میشد درست یادم نمیاد ولی پیداش کردم تو سیستمم میزارمش اینجا



فرشید جان استاد این نوع رندرهاست

میشه لطفا توضیح بدید چه طوری میشه رندر آناگلیف گرفت ؟
 

mg_mahyar

Member
http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=3611
اینو ببین البته کافیه اسمشو سرچ کنی تا لینک هم بهت بده برای دانلود.
Stereoscopic 3D in Maya

thumb_l.jpg
 

.:BehzAd:.

Active Member
آره این قابلیت تو وی ری آر تی هست من تاحدودی باهاش کار کردم در گیر مسابثه هستم اگه وقت کردم و این مسابقه تموم شد یه میکنم
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا