چگونه رمز جیمیل را عوض کنیم؟

رایانامه یا پست الکترونیک که به ایمیل معروف شده است یکی از بهترین روش های تبادل پیام های الکترونیکی بین کاربران محسوب می شود. تقریبا از دهه 70 میلادی شاهد استقبال گسترده از این سرویس بودیم و حالا می بینیم که ایمیل یکی از مهمترین ابزارهای کارمندان، اساتید و همه افرادی است که در کسب و کارهای مختلف فعالیت می کنند. شما برای استفاده از نرم افزار های مختلف نیاز به معرفی یک ایمیل معتبر دارید و گرنه فرآیند ثبت نام شما رد اغلب سایت ها و نرم افزار ها کامل نخواهد شد. حالت که به اهمیت این ابزار پر کاربرد پی بدیم باید بدانیم که امروزه به راحتی می توانید با استفاده از نرم افزار جیمیل روی گوشی تلفن همراه ایمیل های خود را مدیریت کنید. تغییر رمز جیمیل یکی از مواردی است که باید در برنامه خود قرار دهید و حتی به صورت دوره ای اقدام به عوض کردن رمز اکانت جیمیل نمایید. چرا که به طور معمول جیمیل دارای اطلاعات حساسی است و تقریبا تمامی سرویس‌ های ارائه شده از سمت گوگل از جمله ابزارهای مدیریت سایت مثل سرچ کنسول، کانال های یوتیوب و… همگی با استفاده از نام کاربری جیمیل و رمز عبور آن در دسترس خواهند بود. تغییر رمز جیمیل یک کار امنیتی بسیار مهم اسیت که بهتر است هر چند وقت یکبار آن را انجام دهید. اگر شخصی بتواند به اکانت جیمیل شما دسترسی پیدا کند به راحتی می‌تواند به تمامی اطلاعاتی که در اکانت گوگل شما قرار دارد نیز دسترسی داشته باشد. اگر از گذرواژه ای آسان و قابل حدس استفاده کرده باشید امکان از دست رفتن اطلاعات شما بسیار زیاد است.

تغییر گذرواژه جیمیل

اگر به هر دلیلی نمی توانید به حساب جیمیل خود وارد شوید و می خواهید با تغییر گذرواژه جیمیل این کار را انجام دهید باید مراحل مربوط به بازیابی رمز جیمیل فراموش شده را دنبال کنید. یادگیری مراحل تغییر رمز جیمیل یکی از اصلی ترین اقداماتی است که کاربران این سرویس باید در دستور کار خود قرار دهند. چرا که به طور معمول افراد یک آدرس ایمیل برای خود تعریف می کنند و در نهایت برای هر نوع ثبت نامی در زندگی شخصی یا کاری خود از آن آدرس استفاده می کنند.

وارد تنظیمات گوشی خود شده و روی گزینه گوگل کلیک کنید.


change-gmail-password-in-android.jpg

پس از این مرحله باید روی گزینه Manage your Google Account بزنید.

change-gmail-password-in-android-guide.jpg

حال در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود، شما چندین زبانه مختلف را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله باید زبانه Security را انتخاب کرده و سپس از طریق بخش Signing in to Google گزینه Password را انتخاب کنید.

change-gmail-password-in-android-steps.jpg

رمز عبور فعلی خود را در فیلد مشخص شده وارد کرده و سپس روی دکمه Next را لمس نمایید.

change-gmail-password-in-android-tutorial.jpg

گذر واژه جدید خود را در 2 فیلد موجود وارد کرده و در نهایت با لمس دکمه Change password تغییرات را ذخیره نمایید.

change-gmail-password-in-android-guideline.jpg

برای بازیابی رمز جیمیل نیز می توانید به روش زیر اقدام کنید:

پس از ورود به صفخه اصلی برای بازیابی رمز جیمیل، آدرس ایمیل را در کادر مربوطه وارد کنید.

change-gmail-password-by-recovery-email.jpg

روی لینک Try another way کلیک کنید تا فرآیند بازیابی و تغییر رمز جیمیل برای شما آغاز شود.

change-gmail-password-by-recovery-email-guide.jpg

در این مرحله پس از آن اگر با گوشی تلفن همراهتان نیز وارد حساب جیمیل خود شده اید، صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود در واقع یک نوتیفیکیشن از سمت گوگل برای شما ارسال می شود که باید گزینه Yes را لمس کرده و سپس عدد عنوان شده در موبایل را وارد کنید تا احراز هویت شما صورت گیرد. اما اگر اکانت خود را در گوشی تلفن همراهتان ندارید یا پیغام را دریافت نمی کنید، باید روی لینک I don’t have my phone کلیک کنید.

change-gmail-password-by-recovery-email-tutorial.jpg

در ادامه ایمیلی حاوی یک کد 6 رقمی از سمت گوگل به آدرس ایمیل ریکاوری شما ارسال می شود که باید آن را در فیلد مشخص شده وارد نمایید و سپس روی دکمه Next کلیک کنید. ایمیل ریکاوری همان ایمیلی است که شما در هنگام ساخت ایمیل فعلیتان، به عنوان ایمیل پشتیبانی معرفی کرده اید.

در نهایت نیز رمز جدید را در فیلدهای موجود وارد کرده و در نهایت با کلیک روی دکمه Next آن را ثبت نمایید.


change-gmail-password-by-recovery-email-steps.jpg


با طی این فرآیند می توانید رمز مورد نیاز خود را برای جیمیل بازیابی کنید شما برای اغلب برنامه ها ، نرم افزارها و سایت هایی که مورد استفاده قرار می دهید نیاز به وارد کردن آدرس ایمیل خود هستید. به همین دلیل همواره تاکید می شود با مراحل تغییر رمز جیمیل آشنایی داشته باشید تا بتوانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن با عوض کردن رمز جیمیل خود به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. در ادامه مراحل تغییر گذرواژه جیمیل در اندروید را توضیح می دهیم.

در این مقاله یک روش مناسب برای تغییر گذرواژه جیمیل را تشریح کردیم. اگر تمایل دارید تا روش های دیگر را نیز امتحان کنید کافی است از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کنید:

https://mizbanfa.net/mag/change-gmail-password
 

پیوست ها

  • change-gmail-password-by-recovery-email.jpg
    change-gmail-password-by-recovery-email.jpg
    16.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

جدیدترین ارسال ها

بالا