چگونه در تری دی مکس normal map بسازیم.

maxscript

Well-Known Member
با سلام خدمت تمام دوستان:
من می خواستم از شما حرفه ای ها بپرسم چطور می شه در تری دی مکس normal map ساخت.
مثلا من یک شخصیت دارم که می خوام برای صورتش نرمال مپ بسازم اما هر کاری می کنم
نتونستم بسازم.
شما دوستان اگر اطلاعاتی درباره ساختش دارید یه توضیحی بدهید ممنون می شم.
با تشکر از شما.
 

Ultra3D

Well-Known Member
تو فوتوشاپ یک پلاگین هست که می تونی از روی تکسچر نرمال مپ رو بسازی

یک برنامه هم هست که Crazy bump هست که وقتی تکسچر رو می دی نرمال مپ ، دیپلسمنت ، ایپکولر مپ رو هم می ده

سرچ کنی هر دوتاش هم تو همین جا هست
 
سلام.

جواب تلگرافی : پلاگین texporter که برای همه ورژنها وجود داره و مجانیه
بعد از نصب به utilities اضافه میشه و از more میتونی پیداش کنی
با چند لول دیواید از مدلت نرمال خوبی بهت میده و قابلیت های دیگه هم داره. (البته میدونی که باید uv داشته باشه!)
از این لینک همه ورژنها رو میتونی پیدا کنی
http://www.maxplugins.de/max2010.php?search=texporter&sort=Author

---------------------------------------------------
اما:
برای ساختن نرمال مپ دو روش وجود داره:
1- ساختن از روی حجم یا به صورت غیر مستقیم، ساختن از روی مپ دیسپلیس
2- ساختن از روی رنگ عکس (همون مپ دیفیوز)

روش اول برای کارهای با جزئیات روی مدل و جزئیات حجم پردازی هست که در برنامه هایی مثل زیبراش و یا مودباکس شما که حجم پردازی تزئینی و تکمیلی با ظرافت رو انجام دادید ازش نرمال و دیسپلیس بهتون میده. این قسمت با نام export normal map یا baking map در اون برنامه ها شناخته میشه و بر حسب تفاوت مدل high-poly و low-poly ساخته میشه.

روش دوم روش استخراج یه حالت سه بعدی از یه چیز دو بعدی هست و بیشتر از دیسپلیس به بامپ شبیه هست و در واقع یه حدس سه بعدی هست نه یه مپ سه بعدی. پلاگین های normal map و برنامه هایی مثل map shader یا crazy bump برای تبدیل مپ ها به هم هستند و اگر یک مپ داشته باشید اونقت مپ ثانویه جالبی بهتون میده. این سه برنامه پیش نمایش خوبی هم داره.

اگه میخواهی جزئیاتی به روش غیر سه بعدی و با کار گرافیک دو بعدی به کارت اضافه کنی یا پروژه ای داری که حجیم و پر کار هست و حساسیتش پایین تره ، روش تبدیل مپ روش مناسبی هست

اما از کاملترین برنامه های تبدیل و اصلاح مپ های سه بعدی پلاگین nvidia که معروفه و پلاگین های xNormal برای فتوشاپ که کاملترینه رو نباید فراموش کرد. ( xnormal یه برنامه خفن و کامل و حجیمه که یه قسمتش پلاگین های فتوشاپه که جدا هم کار میکنه)

پلاگین های nvidia و xnormal رو هم ضمیمه میکنم

یا علی
 

پیوست ها

  • 2005.10.14_DDSformat_and_NormalMapFilter [v8.20_beta].zip
    1.5 مگایابت · بازدیدها: 34
  • xN plugins for photoshop.rar
    761.4 کیلوبایت · بازدیدها: 85

جدیدترین ارسال ها

بالا