چگونه تجهیزات پزشکی خود را ضدعفونی کنیم ؟

sadegh2170

New Member
رعایت بهداشت و ضدعفونی اشیاء و ظروف شیشه ای و فلزی در مراکز درمانی، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سلامت افراد است، لذا باید به این موضوع توجه ویژه ای شود و از تجهیزات ضدعفونی و استریل کننده برای رفع آن استفاده شود. میکروب ها و باکتری ها از بدن خارج می شوند و به سلامت آنها کمک می کنند.آون با تولید گرما در دمای بالا در از بین بردن انواع میکروب ها و ویروس های روی سطوح بسیار موثر است. بنابراین استفاده از این دستگاه به شدت توصیه می شود.

یکی از تجهیزات استریل کننده که قدرت بسیار بالایی در نظافت ظروف دارد آون آزمایشگاهی می باشد که آون در انواع و ظرفیت های مختلف قابل تولید می باشد که متداول ترین انواع آن عبارتند از آون های آزمایشگاهی، بیمارستانی، آون های دندانپزشکی، آون های دارویی و ... .

آون آزمایشگاهی عمل استریل کردن را به صورت انتقال حرارت خودکار انجام می دهد، البته برخی از آون های تولیدی به دلیل سبکی حرارت، گرمای خودکار ندارند و با استفاده از تجهیزاتی مانند فن یا برای جابجایی هوای داخلی، گرما را به صورت خودکار انتقال می دهند.

این دستگاه علاوه بر استریل کردن، قابلیت خشک کردن ظروف و اجسام را نیز دارد.

شرکت حکیم آزما تجهیز با ارائه‌ طیف گسترده ای از معتبرترین تجهیزات آزمایشگاهی و مناسب ترین قیمت آون آزمایشگاهی در تلاش است تا نیازهای متفاوت مشتریان با کاربری های مختلف آنان را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر فراهم سازد. از این رو پیشنهاد می شود پس از بررسی مشخصات فنی و مقایسه با کالاهای مشابه با کارشناسان حکیم آزما تماس بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۹۲۲۶۵_۰۹۱۹۲۷۲۷۰۵۴

ارتباط با کارشناسان از طریق واتساپ:

09192727054

قسمت های اصلی و تشکیل دهنده آون

محفظه داخلی:


ظرف مورد استفاده در آون معمولاً از جنس استیل است تا گرما باعث فرسایش نشود، استیل فلزی با کیفیت است که طول عمر بالایی دارد و ضد زنگ و ضد سایش است، البته در بسیاری از موارد همچنین از یک پوشش آلومینیومی استفاده کنید که به نوبه خود منحصر به فرد است.

محفظه داخلی آون قسمتی است که تمامی وسایلی که قرار است استریل شوند داخل آن قرار می گیرد و از این محفظه برای قرار دادن ترموکوپل و سنسور دما نیز استفاده می شود.

عایق حرارتی:

بدنه و محفظه آون با پشم شیشه عایق شده و از اتلاف حرارت و خنک شدن فوری محفظه داخلی خشک کن جلوگیری می کند. از دیگر ویژگی های عایق حرارتی می توان به جلوگیری از گرم شدن بیش از حد مدارهای الکتریکی و محفظه بیرونی تیز اشاره کرد.

کنترل کننده و نمایشگر دمای داخلی محفظه آون:

نمایشگر و کنترل کننده دما اصلی ترین و موثرترین اجزای آون هستند زیرا با استفاده از این قطعات می توان دمای داخلی را کنترل و نمایش داد.

نمایشگر آون دارای دماسنج یا سوزن جیوه ای است و یا به عنوان تابلو برق با نمایشگر دیجیتال و سنسور حرارتی کار می کند، معمولا نمایشگر و کنترلر در قالب یک سیستم یکپارچه و یکپارچه هستند و یا به صورت جداگانه طراحی می شوند.

سیستم حفاظتی:

دستگاه های آون آزمایشگاهی حکیم آزما تجهیز مطابق با اصول ایمنی و بهداشتی طراحی شده و از سیستم های حفاظتی برای حفظ جان مصرف کننده و دستگاه استفاده می شود. سیستم های حفاظتی بسته به نوع آون در دو نوع حرارتی و الکتریکی موجود می باشد. از دیگر قطعات موثر برای افزایش ایمنی دستگاه آون آزمایشگاهی می توان به فیوزهای برقی اشاره کرد که این فیوزها از ایجاد جریان جلوگیری کرده و در مواقع لزوم آن را قطع می کنند، به این ترتیب حتی در صورت وجود نقص در عملکرد کنترلر و درجه حرارت در صورت وجود از حد مجاز فراتر رود، جریان را قطع می کند و از نوسانات جلوگیری می کند.

برای خرید و مشاهده قیمت هود لامینار با کیفیت بالا و شرایط اقساطی به وبسایت حکیم آزما مراجعه کنید.



ویژگی های آون

به طور متوسط برخی از آون های تولیدی دمایی بین 180 تا 350 درجه سانتیگراد ارائه می دهند و البته اکثر آون ها ظرفیت ارائه دمای تا 600 درجه سانتیگراد را دارند که معمولاً به آنها آون گلخانه ای یا آون گرم صنعتی نیز می گویند.معمولا دمای 180 درجه سانتیگراد برای استریل و خشک کردن تجهیزات فلزی کافی است، زمان کار دستگاه در هر دوره کمتر از 2 ساعت است.شایان ذکر است دمای دستگاه توسط کنترلر قابل تنظیم می باشد، افزایش دمای آون باعث تبخیر رطوبت دستگاه و حذف کلیه فعالیت ها و میکروب ها از آن می شود.مخازن آون مجهز به سوراخ های فولادی هستند که جریان هوا را به بهترین نحو به اجسام و ظروف اطراف منتقل می کنند و در انتقال بهتر گرما نیز موثر هستند.



گارانتی و خدمات

این محصولات کاملا معتبر و استاندارد بوده و دارای مجوز های مختلف می باشد. با خرید از شرکت حکیم آزما تجهیز ازپنج سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

برای ثبت سفارش، مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد قیمت آون آزمایشگاهی و تمامی دستگاه های موجود در سایت حکیم آزما با شماره های ۰۲۱۶۶۵۹۲۲۶۵_۰۹۱۹۲۷۲۷۰۵۴ تماس بگیرید، یا از طریق واتساپ با شماره 09192727054 ارتباط برقرار کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا