درسته که بدون GI هم رندر میشه اما هدف از ساخت متریال برای چراغ خواب اینه که نور به بیرون بیاد که بدون فعال کردن GI یا این اتفاق نمیفته یا بسیار افتضاح در میاد.
این رو همین الان با 2SidedMtl ساختم، اولی با GI و دومی بدون GI، میبینی که اولی از خود پارچه هم نور اومده بیرون و محیط رو روشن کرده اما در دومی نور فقط از زیر اومده بیرون.
همینطور میبینید که VRay 2SidedMtl مخصوص اجسامی مثل پارچه و برگ درختان و کاغذ هست در صورتی که SSS , SSS2 برای پوست انسان و اینجور مواد که نور رو در خودشون گسترش میدن هست که خاصیت رد کردن نور رو ندارن