چگونه این چراغ رو بسازم؟

asemoneabi

New Member
سلام این چراغ رو چطور متریال دهی کنم با vray ligh ساختم ولی edge هایش تیره تر نمیشه و یکدست میشه وبا نور vray هم همینطور اگر کسی میدونه لطفا کمک کنه متشکرمInnermost_Asteriod.jpgZ.jpgدومین عکی ساخت مدلینگ خودم هست که متریالش درست نمیشه
 

Ehsancg

Member
با سلام از پانل Create قسمت Extended Primitives را انتخاب کنید بعد یه مدل ساده Hedra روی صحنه ایجاد کنید , در مرحله بعد از قسمت Parameters-Family گزینه Dodec/Icos را انتخاب کنید.
حالا با تغییر دادن دو پارامتر p&Q به شکل دلخواه چراغ خواهی رسید.:wink:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
شما باید از خاصیت translucent استفاده کنید
خود یه متریال استاندارد مکس رو که بذارید و بعد تو قسمت shader basic parameters گزینه ی Blinn رو به translucent تغییر بدید و با پارامترهاش جنستون رو دربیارید.
البت که جسمتون ضخامت نداشته باشه خیلی خوبه ضخامت منظوذم shell هست. اگه هم داره خیلی خیلی خیلی کمش کنید
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
البت اگه داری با VRay رندر میگیری این روش جواب نمیده، شما به متریال VRay fastSSS ایجاد کنید و گزینه ی scale رو بالا ببرید در حد 50 و بعد گزینه ی scatter radius رو هم ببر بالا 5 >>> 6
حالا چیزای دیگه به خودت بستگی داره
 

Ehsancg

Member
البت اگه داری با VRay رندر میگیری این روش جواب نمیده، شما به متریال VRay fastSSS ایجاد کنید و گزینه ی scale رو بالا ببرید در حد 50 و بعد گزینه ی scatter radius رو هم ببر بالا 5 >>> 6
حالا چیزای دیگه به خودت بستگی داره

سلام دوست عزیز لطفا اگه میشه واضح تر توضیح بده !
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
نه ه ه SSS به درد این کار نمیخوره!!
شما باید از متریال VRay 2sidedMtl استفاده کنید که دوتا بخش داره، اولی خود متریال و دومی میزان پخش کردن نوره. بعد از این کار یک نور داخل اون قرار بدید و یادتون باشه حتما GI باید فعال بشه تا این متریال خوب کار کنه.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
چیز خاصی نداره
البت اصلاح میکنم VRay fastSSS2
بعد سعی کنید که جسمتون حداقل یه ضخامتی داشته باشه
ببینید من یه تست روی جسمی که شما گفتید زدم و این اعداد اون شکلی که دوستمون میخواد رو بهم داد
اون عدد هایی که قبلا گفتم روی یه پلان بود

prepass rate 1
prepass id 4
این دو برای کیفیت و sampling متریال sss ـمونه

scale 2
این برای اینه که یه مقدار نوری و تنظیمات متریال باز بشن (( میتونی با تغییر عدد تاثیرش رو بهتر متوجه بشی))

IOR 1 این هم کار رو مقداری روشن تر میکنه هم یه مقدار از اون تیکه تیکه شدن جسم کم میکنه البت این عدد ربط به جنسی که میخوای داره مثل نوع شکست نور توی شیشه که ما با توجه به جنسمون که شیشه باشه یا پلاستیک یا الماس و ... این عدد رو تغییر میدیم

scatter radius 5 که این هم مقدار پخش شدن و مقدار نفوذ نور رو تو جسمتون تغییر میده

رنگ ها هم که به خودتون بستگی داره
 

پیوست ها

  • SSS.jpg
    SSS.jpg
    6.9 کیلوبایت · بازدیدها: 8
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
شما باید از متریال VRay 2sidedMtl

البت این روشی هم که دوستمون گفت همون translucent ـه
نیاز به وجود GI هم نداره مثل این مثل این نمونه که من زدم بدون GI
 

پیوست ها

  • Translucent.jpg
    Translucent.jpg
    7.5 کیلوبایت · بازدیدها: 4

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
درسته که بدون GI هم رندر میشه اما هدف از ساخت متریال برای چراغ خواب اینه که نور به بیرون بیاد که بدون فعال کردن GI یا این اتفاق نمیفته یا بسیار افتضاح در میاد.
این رو همین الان با 2SidedMtl ساختم، اولی با GI و دومی بدون GI، میبینی که اولی از خود پارچه هم نور اومده بیرون و محیط رو روشن کرده اما در دومی نور فقط از زیر اومده بیرون.
همینطور میبینید که VRay 2SidedMtl مخصوص اجسامی مثل پارچه و برگ درختان و کاغذ هست در صورتی که SSS , SSS2 برای پوست انسان و اینجور مواد که نور رو در خودشون گسترش میدن هست که خاصیت رد کردن نور رو ندارن

1.jpgtest2.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا