چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد؟

تغذیه در درمان بیماری‌ها نقش اساسی را بازی می‌کند. در درمان بواسیر مصرف و عدم مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند روند درمانی شما را سرعت ببخشد، استفاده از دسته‌ای مواد غذایی این خطر را به همراه دارند که بیماری فرد را وخیم‌تر کنند. خوردن موادی مانند فست فود‌ها و همچنین غذایی که باعث می‌شود تا کارکرد سیستم گوارش فرد دچار اختلال شود، می‌تواند روند بهبودی بیماری بواسیر را با مشکل رو به رو کند. در این مقاله به برررسی مواری خواهیم پرداخت. در این مقاله شما خواهید فهمید که مصرف چه مواد غذایی می‌تواند درمان بواسیر شما را به تاخیر بیندازد و یا باعث حاد شدن بیماری شما شود.


بیماری بواسیر چیست؟


بواسیر یکی از بیماری‌های رایج در افراد است. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که فرد مواردی از قبیل برداشتن وسیله سنگین، داشتن بیماری زمینه‌ای مانند یبوست و مواردی از این دست را داشته باشد. رفع بیماری بواسیر در زمانی که این بیماری در ابتدای مراحل به وجود آمدن است، تنها با روش‌های خانگی و همچنین پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند اتفاق بیفتد. در ادامه به خوارکی‌هایی اشاره خواهیم کرد که مصرف آن باعث ایجاد مشکل در روند درمانی هموروئید خواهد شد.

چه غذایی برای بواسیر مناسب نیست؟
سیستم بدن هم مانند چرخ دنده‌های یک ماشین نیاز به روغن کاری درست و اساسی دارد. تغذیه نامناسب و همچنین استفاده از هر ماده غذایی می‌تواند بدن را با مشکلات مختلفی رو به رو کند. داشتن شیوه تغذیه مناسب برای زندگی سالم لازم و ضروری است. این شیوه تغذیه زمانی از درجه اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد که شما دچار یک بیماری شده باشد.

بیماری بواسیر هم مانند هر بیماری دیگری نیاز به تغذیه مناسب و پرهیز از خوردن برخی مواد دارد. پرهیز کردن از خوردن مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت باعث خواهد شد تا روند بهبود بیماری سرعت بیشتری بگیرد و به این صورت درمان بیماری در مدت زمان کمتری اتفاق بیفتد.

مصرف گوشت گوساله ممنوع

یکی از مواد غذایی که می‌تواند روند درمانی بواسیر را با مشکل رو به رو کند استفاده از گوشت گوساله است. وجود برخی از آنتی بیوتیک‌ها که برای جلوگیری‌ از ابتلای حیوانات به آن‌ها تزریق می‌شود می‌تواند باعث شود تا معده کارکرد اصلی خود را نتواند انجام دهد و به این صورت دفع مدفوع با مشکل رو به رو شود.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حتما تا زمانی که بیماری هموروئید شما بهبود کامل نیافته است، از مصرف گوشت گوساله چشم پوشی کنید.

استفاده از مواد فست فودی و آماده

استفاده کردن از مواد فست فودی و آماده می‌تواند خطر ابتلا به بیماری بواسیر را افزایش دهد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود به هیچ عنوان در طول دوره درمانی بیماری هموروئید این دست مواد غذایی را مصرف نکنید. فرقی ندارد غذایی که از فست فودی‌ها سفارش می‌دهید چیست، شیوه پخت و همچنین وجود افزودنی‌ها فراوان در این مواد غذایی می‌تواند روند درمانی شما را مختل کند.

عدم مصرف مواد غذایی که باعث یبوست می‌شوند
برخی از مواد غذایی و همچنین داروها می‌توانند باعث بیماری یبوست شوند. فردی که دچار بیماری همورئید است، دفع مدفوع سختی دارد، حال اگر به بیماری یبوست مبتلا شود بیماری وی رو به وخامت خواهد رفت به همین منظور استفاده از مواد غذایی که باعث چسبندگی و همچنین یبوست در افراد می‌شود به شدت پرهیز کنید.

برای اطلاع از داروهایی که باعث یبوست می‌شود می‌توانید با پزشک متخصص در این رابطه مشورت کنید.

مسهل کنندهای سیستم گوارش
استفاده کردن از غذاهایی که باعث ملین شدن معده می‌شوند در میزان کم می‌تواند مناسب باشد اما اگر از این غذاها و همچنین داروها در مقدار زیاد مصرف کنید باعث می‌شود تا سیستم گوارش آب زیادی از بدن را از دست بدهد که این موضوع باعث بی حالی و همچنین ضعف بدنی در بیمار می‌شود.

استفاده از غذاهای چرب و رابطه آن با بواسیر
زمانی که از غذاهای بسیار چرب استفاده شود، سوزش معده اتفاق می‌افتد. ترشح اسید معده در مقدار زیاد می‌تواند برای افراد سالم خطر آفرین و درد آور باشد حال تصور کنید بیمار مبتلا به بواسیر به این درد مبتلا شود! پس اگر به فکر درمان هموروئید خود در مدت زمان کوتاهی هستید حتما از خوردن این دست غذاها پرهیز کنید.

مصرف کافئین هموروئید را تشدید می‌کند
استفاده از محصولاتی که دارای کافئین هستند باعث می‌شود که بواسیر دچار التهاب بیشتر و در نهایت عود کند. خوردن مواد غذایی حاوی کافئین باعث کاهش آب در بدن و ایجاد خارش می‌شوند. به همین دلیل این امکان وجود دارد که در هنگام دفع مدفوع وجود کافئین باعث خارش در ناحیه مقعد شود. مصرف زیاد چای هم می‌تواند باعث بروز تشدید بیماری بواسیر شود.

در زمان درمان بواسیر مصرف لبنیات ممنوع!

این یک قانون کلی نیست اما در برخی از افراد این امکان وجود دارد که معده امکان هضم لاکتوز موجود در شیر را نداشته باشد و به این صورت کارکرد اصلی سیستم گوارش با مشکل رو به رو شود. شیر و برخی دیگر از مواد لبنی می‌توانند باعث ایجاد گاز روده شود، که برای بواسیر مضر است.

مصرف غذاهای شور
شور بودن غذا یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند بواسیر را تشدید کند. به حالت کلی، وجود مواد اسیدی، نمک و ادویه جات تند در غذا باعث دفع سخت مدفوع خواهند شد.

خوردن میوه‌های نارس در زمان درمان هموروئید
استفاده از میوه‌ها در زمان درمان بواسیر می‌تواند مناسب باشد، اما به شرط آن که میوه نارس نباشد. مصرف میوه‌های نارس می‌تواند خطر عود کردن بواسیر را افزایش دهند.

مواد دیگری مانند فلفل، ادویه‌ها، قهوه، محصولات فرآوری شده و موادی از این دست می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری بواسیر مناسب نباشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از مصرف این مواد به طور جد پرهیز کنید.

مواد غذایی وجود دارد که مصرف کردن آن‌ها می‌تواند باعث بهبود بیماری بواسیر شوند که این دست مواد غذایی را در مقاله چه بخوریم تا بواسیر از بین برود معرفی کرده‌ایم.

عمل های زیبایی سینه، شکم و اندام - جراحی عمومی هموروئید و کیست مویی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا