چه طور نور داخلی رو افزایش بدم؟

سلام ...:rose:
اول بگم دعوام نکنید که کارم خوب نیست:sad:
این داخلی برای پروژه درسیم هست خواهش میکنم کمک کنید اماده بشه وقتم خیلی کمه...

من الان یه vraylight dome دارم که بهش hdri دادم ویک vray light مش شده که در سقف گذاشتم.چه نوری بذارم که فضا ور به اندازه کافی روشن شه وخود نور دیده نشه؟
http://irphoto.ir/uploads/13923863911.jpg
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.برای اینکه کارتون حل بشه باید تنظیم گاما 2.2 رو اعمال کنین
اگه مکس شما 2014 هست باید توی کالر مپینگ
colormapping.png
گزینه color mapping only ( no gamma ) v رو روی حالت اولین گزینه بزارین.
بعد همه چی حله
اگه مکس قدیمی تر دارین باید از منو render
Color-Mapping-Gamma.gif
V-Ray-Frame-buffer-enabling.gif
Gamma-LUT-settings.gif
 
واقعا ممنون اقا عارف.چقد شما خوبی:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:.راهنماییتون خیلی صریح و واضح بود.:oops::oops::oops::oops::oops:

خیلیییی خوشحالم بالاخره به جلو پیش رفت.
مکسم 2014 هست . گاما رو اعمال کردم. فقط قسمت اخر بخش bitmap files رو نداشت.چجوری بیارمش؟
این وی ری لایت هارو قبلا درسقف گذاشته بودم .به نظرتون invisible شون کنم بهتر میشه؟ چون الان به نظر طبیعی وزیبا نیست.
الان چطوره؟

13924391131.jpg
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. خواهش میکنم.چرا زمان رندر اینقدر بالاست.مگه سیستم شما چی هست؟
مکس 2014 دیگه اون آبشن بیتمپ رو نداره و خودش اتوماتیک مچ میکنه
از اتوکد وارد مکس کردین؟
بهتر هست موقع کار کردن از منوی Custom بالا گزینه unti setup رو بزنین.مقیاس کار رو روی meter بزارین و توی system unit setup یا روی inch بزارین یا centimeter . اینجوری کارتون اشل معماری پیدا میکنه.بعد از اینکه تنظیم کردین عملیات ایمپورت از اتوکد رو انجام بدین
موقعی پنجره مخصوص اتوکد ظاهر شد گزینه rescale رو بزنین و meter رو انتخاب کنین.
عدد Maximus surface division رو صفر بزارین دیگه خطوط منحنی اینجوری نمیشه.

توی گزینه Color mapping هم تیک sub pixel map رو بزنین دیگه دور نقاط سفید خطهای سیاه نمیافته. و اینکه Color mapping رو روی renhard بزارین و با عدد وسطی بازی کنین.اگه صفر باشه کدر میشه و اگه یک زیادی روشن.
شما از بین 0.4 تا 0.8 بازی کن باهاش.

 
آخرین ویرایش:
مرسی..:rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Maximus surface division کجاست؟
سیستمم خوبه رم 8 وcpu و گرافیک همه چی خوب.n53 asus هست.ولی نمیدونم چرااینقدر طول میکشه.باکیفیت پایین هم رندر میگیرم.


بله.پلان رواز کد وارد کردم.تنظیمات واحد روهم موقع ایمپورت اعمال کردم.البته یادم رفته بود تنظیم واحد خود مکس رو قبلش انجام بدم.ولی بعد از ایمپورت انجام دادم.این مشکلی ایجاد میکنه؟ (البته خود این فضا خیلی بزگ هست)

نور های سقف رو invisible نکنم ؟

یه سوال دیگه که مربوط به این قسمت نیست.وقتی hdri برای بکگراند میذارم چجوری توی ویو پرت هم مشخص میشه؟ توی ورژن پایین تر دیدم که باکلیک راست روی camera گزینه show backgrund میاد ولی اینجا نداره.

:sad:ببخشید..یه سوال دیگه هم داشتم...وقتی رندر اماده شده و هنوز سیو نکردم نوروسفیدیش کمتر از وقتی هست که سیو شده.یعنی اول باید سیوش کنم وبعد نتیجه کار روببینم.فکر میکنید مشکل از کجاست؟



در رندر زیر اون عدد وسطی رو که گفتی 0.6 گذاشتم.

تصویر رندر قبل از سیو کردن
13925313233.jpg

تصویر رندر بعد از سیو کردن
13925313234.jpg


ممنون:rose::rose:
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام
کاری نداره که! موقع save کردن جایی که میخوای اسم فایل رو وارد کنی زیرش یه جایی هست به اسم gamma اونجا تیک اتوماتیک رو بردار و روی حالت overide بزار و عدد 2.2 رو وارد کن
 
سلام
کاری نداره که! موقع save کردن جایی که میخوای اسم فایل رو وارد کنی زیرش یه جایی هست به اسم gamma اونجا تیک اتوماتیک رو بردار و روی حالت overide بزار و عدد 2.2 رو وارد کن


این کار رو انجام دادم ولی باز هم نشد!!!
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
خب عدد 1 بزار. اگه 2.2 نشد. اما همیشه.امکان نداره نشه.
 
حتما این کار روانجام میدم.فقط یه سوال دیگه داشتم.ببخشید.
من روی قوری وسطی که کلیک میکنم که رندر قبلی بیاد به جاش یه صفحه سیاه میاد ومجبورم دوباره بذارم 1 ساعت رندر بگیره.چه جوری میشه تنظیمش کرد رندر قبلی بیاد؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
برای مشاهده ی رندر قبلی در صحنه کلیک راست کنید و گزینه ی V-Ray VFB رو انتخاب کنید

برای اینکه بعد از ذخیره تصویر تغییر گاما نده باید گامای مکس و وی ری هردو روی 2.2 باشه و طبق تصویری که عارف جان گذاشت گزینه ی Mode در Color mapping روی Color mapping and gamma باشه و بعد نور صحنه رو با توجه به نتیجه ی تست رندر ها تنظیم کنید.
 
آخرین ویرایش:
خب من رندر گرفتم دوباره.وگذاشتم1 و درست شد.:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:
ddddddddd.jpg


الان نورش خوب شده؟ (البته کیفیت رو خیلیی اوردم پایین )

ممنون میشم اگه به بقیه سوال های قبلیم هم جواب بدین
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
چه نوری بذارم که فضا ور به اندازه کافی روشن شه وخود نور دیده نشه؟
نور Vray Ambient Light این خاصیت رو داره اما به عنوان نور مکمل استفاده میشه چون سایه ایجاد نمیکنه و فقط نور محیط رو زیاد میکنه، باید شدت اون رو کم کنید و رنگ نور رو هم میتونید تغییر بدید.

درمورد invisible کردن نور ها از نظر من بهتره این کارو بکنید یا حداقل مدل لامپ و مهتابی توی سقف کار بذارید چون اینجوری که فقط نور های متطیلی توی سقف باشه مصنوعی و غیر طبیعیه.
 

mm88mm

Member
شما برای اینکه زمان رندرت درست شه روی باطری کلیک کن و حالت High performance بزار زمان رندر یک چهارم میشه:green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا