چه زمانی نیاز به سرویس کالباس بر اوماس خواهد بود؟

repairscale

New Member
کالباس بر وسیله ای است که از آن در جهت برش دادن کالباس و لایه ای کردن استفاده می شود. این دستگاه از قطعاتی تشکیل شده که مهم ترین آن ها تیغه است. در واقع وقتی سخن از دستگاه کالباس بر به میان می آید، اولین نکته نقش بسته در ذهن تیغه ی تیز و برنده می باشد. این قطعه که نقش اصلی را در دستگاه کالباس بر اوماس پیاده می کند ممکن است به مرور زمان کند شود که نیاز به تیز کردن دارد. همچنین ممکن است این قطعه بر اثر کارکردن و تیز کردن های مدام به مرور کوتاه شود. تیغه ی کوتاه شده را باید تعویض کرد تا بتوان همانند روز اول برش های یکدست و تمیزی را ایجاد کرد. در نظر داشته باشید که بسیاری از کج بریدن های کالباس، خورد کردن و یا له کردن به دلیل کند شدن یا کوتاه شدن این قطعه است.

  • تیز کن: همانند سنگ سمباده است که بر روی تیغه قرار می گیرد و کار تیز کردن را انجام می دهد. این قطعه همانند سنگ سمباده می باشد که قبل از تیز کردن باید حتما تیغه را تمیز کنید سپس اقدام به انجام این کار نمایید.
  • موتور کالباس بر: این قطعه در ارتباط با عملکرد دستگاه است که در کالباس بر اوماس برند ایتالیایی، دور موتور بالا است که در حین کار کردن دور موتور کم نمی شود. توجه داشته باشید زمانیکه که دور موتور پایین باشد ممکن است ژامبون له شود.
    در بسیاری از مواقع اگر دستگاه صدای ناهنجاری تولید کند، مربوط به موتور است. موتور دستگاه از قطعات اصلی در دستگاه اسلایسر بوده که باید زیر نظر یک متخصص سرویس شود.
  • چنگکی: این قطعه مقادیر باقی مانده ژامبون را نگه داشته تا برش تا ته کالباس انجام شود. در واقع مزیت مهم این قطعه جلوگیری از آسیب رسیدن به دست خواهد بود.
  • پایه کالباس بر: برای جلوگیری از لرزش دستگاه در زمان روشن بودن، از پایه کالباس بر استفاده می کنند. این پایه ها که در 4 طرف دستگاه قرار می گیرد، جنس لاستیکی دارد و از ایجاد سر و صدا نیز جلوگیری می کند.
  • تسمه کالباس بر: تسمه در واقع انتقال نیرو از موتور به فولی را بر عهده دارد. در تسمه شیار سهم مهمی در قدرت فولی و تیغه برش اجرا می کند. توجه داشته باشید زمانیکه این قطعه دچار مشکل گردد، نیاز است تعویض شود.
  • کوسه ای: تکیه گاهی برای کالباس است. در واقع زمانی که این قطعه دچار مشکل شود، کالباس کج بریده می شود. در این زمان باید کوسه ای تعویض شود.
  • دسته صندلی: این قطعه نیز با حرکت داده شدن، کار برش را انجام می دهد. هرچقدر این قطعه روان باشد در واقع سرعت و کیفیت افزایش می یابد. برای روان شدن بهتر است که قطعه را روغن کاری کنید. برای روغن کاری از روغن ترمز استفاده نمایید.
  • دسته درجه: این قطعه تعیین کننده ضخامت کالباس است که توسط کاربر می توان آن را تنظیم کرد.
  • حلزونی: در قسمت پشت دسته درجه قرار دارد و کمک می کند تا کوسه ای حرکت کند. این قطعه ممکن است در صورت کارکردن زیاد بشکند که در صورت شکستن تنها راه چاره، تعویض آن است.
در بالا قطعات اسلایسر اوماس و همچنین ایراداتی که در هر جزء ممکن است بروز کند را بیان کردیم. سایر نکات قابل ذکر این می باشد که توجه کنید در صورت بروز مشکل در دستگاه سیم برق را چک کنید شاید مشکل از آن باشد در صورتیکه عیب رفع نشد بهتر است که برای تعمیر کالباس بر اوماس به یکی از مراکز معتبر مراجعه نمایید.

ممکن است گاهی دستگاه روشن باشد ولی تیغه نچرخد که عیب صد در صد از تسمه و یا موتور است.

ممکن است سیستم تنظیم ضخامت برش نیاز به سرویس داشته باشد که بهتر است این مورد را هم بررسی کنید و حتما به یک تعمیر کار حرفه ای مراجعه نمایید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید : چگونگی تعمیر کالباس بر
قطعات کالباس بر
 
  • چنگکی: این قطعه مقادیر باقی مانده ژامبون را نگه داشته تا برش تا rmcharts ته کالباس انجام شود. در واقع مزیت مهم این قطعه جلوگیری از آسیب رسیدن به دست خواهد بود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا