archman3d
Member
سلام دوستان چند سوال برای من ایجاد شد
میخوام کارمو که در تریدی مکس مدل و تکسچر دادم ببرم داخل لومیون و انیمیشن کنم، به چنتا نکته بر خوردم که بد داره حالمو میگیره، از جمله این که من در مکس با استفاده از متریال blend یک شیدر ساختم که شره ی بارو و کثیف بود متریال رو نشون بده ،حال میخوام این متریال blend در لومیون حفظ بشه و اینو میدونم که باید متریال وی ری رو به متریال استاندارد مکس تبدیل کنم ، پس با render to texture این کارو انجام میدم ولی uvw در لومین کاملا تغییر میکنه، و...
بذارید بیشتر توضیح بدم
من یک مکعب دارم با 6 وجه که هر وجه اون یک تکسچر داره و یک uvw خاص برای هر کدام تعریف کردم، حالا میخوام از تکسچرش رندر بگیرم و ببرم توی نرم افزار لومیون ، وقتی داخل نرم افزار لومیون فایل رو باز میکنم میبینم که uvw همه جابجا شده!!!!
فکر کنم دلیل ش این بود که id chanel در مکس عدد 3 هست ولی در لومیون ای دی چنل 1 رو میشناسه ، و هر کاری کردم نتونستم ای رو در مکس بکنم 1 تالومیون بشناسه ، وقتی در مکس عدد رو روی یک میذارم تمام uvw بهم میخوره ،یعنی در حد مرگ فکرمو مشغول کرده، یکی کمک کنه من از این گل در بیام
خواهش میکنم راهنمایی کنید که چطور از فایل مکسم با تمام متریال هاش وشیدر سازی که کردم بتونم یک خروجی خوب واسه نرم افزار لومیون بگیر، و بدون مشکل وارد لومیون کنم
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1:امکانش هست در رندر تو تکسچر نور محیط در زمان اعمال رندر تو تکسچر تاثیر نذاره؟ من هر کاری کردم یک طرف جسمم تاریک میشد، و یا با تغییر شدت نور روی کیفیت تکسچر هم تاثیر میذاش، ومیخوانم کلا نور هیچ اثری نداشته باشه
2: با چه ابعادی رندر بگیرم تا بهترین کیفیت رو به من بده؟
3: چرا بعد از رندر و در یک فایل جدید متریال را روی همون جسم اعمال میکنم uvw ان بهم میخوره؟
4: برای جسم های استیل و شیشه های که انعکاس دارن بهترین ترفند برای تبدیل به تکسچر چیه؟
5: فایل رو میخوام در نرم افزاره دیگه ی باز کنم و انتظار دارم که 1: یوی ها درست باشن 2: کیفیت متریال دقیقا مثل اصل خود مترال اصلی باشه 3: نور در نرم افزار جدید روی کارم تاثیر بذار نه نور ی که در مکس بود
اتفاق بیفته
6:ایا با استفاده از مثل ابعاد 1024*1024 تناسبات طولی و عرضی اصلی تکسچر ها تغییر میکنه؟
لطفا راهنمایی کنید
در زمان render to texture سیستم کرش میکنه، سیستم نسبتا خوبی دارم ولی دلیلشو نمیدونم چرا مکس رو میبنده
اگه آموزش فارسی که از سیر تا پیاز این رندر تو تکسچر رو یاد میده ممنون میشم که به من معرفیش کنید
----------------------------------------------------
ببخشید زیاد حرف زدم، قاطی کردم بد
میخوام کارمو که در تریدی مکس مدل و تکسچر دادم ببرم داخل لومیون و انیمیشن کنم، به چنتا نکته بر خوردم که بد داره حالمو میگیره، از جمله این که من در مکس با استفاده از متریال blend یک شیدر ساختم که شره ی بارو و کثیف بود متریال رو نشون بده ،حال میخوام این متریال blend در لومیون حفظ بشه و اینو میدونم که باید متریال وی ری رو به متریال استاندارد مکس تبدیل کنم ، پس با render to texture این کارو انجام میدم ولی uvw در لومین کاملا تغییر میکنه، و...
بذارید بیشتر توضیح بدم
من یک مکعب دارم با 6 وجه که هر وجه اون یک تکسچر داره و یک uvw خاص برای هر کدام تعریف کردم، حالا میخوام از تکسچرش رندر بگیرم و ببرم توی نرم افزار لومیون ، وقتی داخل نرم افزار لومیون فایل رو باز میکنم میبینم که uvw همه جابجا شده!!!!
فکر کنم دلیل ش این بود که id chanel در مکس عدد 3 هست ولی در لومیون ای دی چنل 1 رو میشناسه ، و هر کاری کردم نتونستم ای رو در مکس بکنم 1 تالومیون بشناسه ، وقتی در مکس عدد رو روی یک میذارم تمام uvw بهم میخوره ،یعنی در حد مرگ فکرمو مشغول کرده، یکی کمک کنه من از این گل در بیام
خواهش میکنم راهنمایی کنید که چطور از فایل مکسم با تمام متریال هاش وشیدر سازی که کردم بتونم یک خروجی خوب واسه نرم افزار لومیون بگیر، و بدون مشکل وارد لومیون کنم
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1:امکانش هست در رندر تو تکسچر نور محیط در زمان اعمال رندر تو تکسچر تاثیر نذاره؟ من هر کاری کردم یک طرف جسمم تاریک میشد، و یا با تغییر شدت نور روی کیفیت تکسچر هم تاثیر میذاش، ومیخوانم کلا نور هیچ اثری نداشته باشه
2: با چه ابعادی رندر بگیرم تا بهترین کیفیت رو به من بده؟
3: چرا بعد از رندر و در یک فایل جدید متریال را روی همون جسم اعمال میکنم uvw ان بهم میخوره؟
4: برای جسم های استیل و شیشه های که انعکاس دارن بهترین ترفند برای تبدیل به تکسچر چیه؟
5: فایل رو میخوام در نرم افزاره دیگه ی باز کنم و انتظار دارم که 1: یوی ها درست باشن 2: کیفیت متریال دقیقا مثل اصل خود مترال اصلی باشه 3: نور در نرم افزار جدید روی کارم تاثیر بذار نه نور ی که در مکس بود
اتفاق بیفته
6:ایا با استفاده از مثل ابعاد 1024*1024 تناسبات طولی و عرضی اصلی تکسچر ها تغییر میکنه؟
لطفا راهنمایی کنید
در زمان render to texture سیستم کرش میکنه، سیستم نسبتا خوبی دارم ولی دلیلشو نمیدونم چرا مکس رو میبنده
اگه آموزش فارسی که از سیر تا پیاز این رندر تو تکسچر رو یاد میده ممنون میشم که به من معرفیش کنید
----------------------------------------------------
ببخشید زیاد حرف زدم، قاطی کردم بد
آخرین ویرایش: