چند سوال در مورد rendr to texture

archman3d

Member
سلام دوستان چند سوال برای من ایجاد شد


میخوام کارمو که در تریدی مکس مدل و تکسچر دادم ببرم داخل لومیون و انیمیشن کنم، به چنتا نکته بر خوردم که بد داره حالمو میگیره، از جمله این که من در مکس با استفاده از متریال blend یک شیدر ساختم که شره ی بارو و کثیف بود متریال رو نشون بده ،حال میخوام این متریال blend در لومیون حفظ بشه و اینو میدونم که باید متریال وی ری رو به متریال استاندارد مکس تبدیل کنم ، پس با render to texture این کارو انجام میدم ولی uvw در لومین کاملا تغییر میکنه، و...
بذارید بیشتر توضیح بدم
من یک مکعب دارم با 6 وجه که هر وجه اون یک تکسچر داره و یک uvw خاص برای هر کدام تعریف کردم، حالا میخوام از تکسچرش رندر بگیرم و ببرم توی نرم افزار لومیون ، وقتی داخل نرم افزار لومیون فایل رو باز میکنم میبینم که uvw همه جابجا شده!!!!
فکر کنم دلیل ش این بود که id chanel در مکس عدد 3 هست ولی در لومیون ای دی چنل 1 رو میشناسه ، و هر کاری کردم نتونستم ای رو در مکس بکنم 1 تالومیون بشناسه ، وقتی در مکس عدد رو روی یک میذارم تمام uvw بهم میخوره ،یعنی در حد مرگ فکرمو مشغول کرده، یکی کمک کنه من از این گل در بیام

خواهش میکنم راهنمایی کنید که چطور از فایل مکسم با تمام متریال هاش وشیدر سازی که کردم بتونم یک خروجی خوب واسه نرم افزار لومیون بگیر، و بدون مشکل وارد لومیون کنم
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1:امکانش هست در رندر تو تکسچر نور محیط در زمان اعمال رندر تو تکسچر تاثیر نذاره؟ من هر کاری کردم یک طرف جسمم تاریک میشد، و یا با تغییر شدت نور روی کیفیت تکسچر هم تاثیر میذاش، ومیخوانم کلا نور هیچ اثری نداشته باشه
2: با چه ابعادی رندر بگیرم تا بهترین کیفیت رو به من بده؟
3: چرا بعد از رندر و در یک فایل جدید متریال را روی همون جسم اعمال میکنم uvw ان بهم میخوره؟
4: برای جسم های استیل و شیشه های که انعکاس دارن بهترین ترفند برای تبدیل به تکسچر چیه؟
5: فایل رو میخوام در نرم افزاره دیگه ی باز کنم و انتظار دارم که 1: یوی ها درست باشن 2: کیفیت متریال دقیقا مثل اصل خود مترال اصلی باشه 3: نور در نرم افزار جدید روی کارم تاثیر بذار نه نور ی که در مکس بود
اتفاق بیفته
6:ایا با استفاده از مثل ابعاد 1024*1024 تناسبات طولی و عرضی اصلی تکسچر ها تغییر میکنه؟
لطفا راهنمایی کنید
در زمان render to texture سیستم کرش میکنه، سیستم نسبتا خوبی دارم ولی دلیلشو نمیدونم چرا مکس رو میبنده

اگه آموزش فارسی که از سیر تا پیاز این رندر تو تکسچر رو یاد میده ممنون میشم که به من معرفیش کنید
----------------------------------------------------

ببخشید زیاد حرف زدم، قاطی کردم بد
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.من نمی دونم چطور آنرپ شده.اما اینو میدونم برای اینکه بی دردسر چیزی توی لومیون بره باید اون آبجکت رو کانورت editable poly بکنین یا editable mesh .
در مورد متریال هم حتما باید ازنوع استاندارد متریال باشه.
نور و دوربین بی فایده هست
نکته طلایی می دونین چیه؟ حتما کار رو توی صفر و صفر مختصات ببرین. بعد لایه بندی نکردین مهم نیست اما مهم اینجاست که متریال رو داده باشین از قبل
از Multi sub material هم پشتیبانی میکنه
FBX خروجی بگیرین از مکس .اگه احیانا اروری داد اون رو بخونین.
هر گونه مودیفای اگه جسم داشته باشه نمیره تو لوموین.
بک فیس نمیره توی لومیون
 

amir989

Member
اول از همه اینکه باید درست unwrap کرده باشین. وقتی میخاین bake کنین یا به اصتلاح تکستچر خروجی بگیرین نباید لایه unwrap رو merge کنین با آبجکت. و باید تیک automatic unwrap رو بردارین.
 

Mehroo

Member
سلام
2- 2048*2048 خوب و معقوله ولی اگه خیلی کیفیت بالا بخوای 4096*4096 بگیر
3- اشکال از تنظیمات رندر تو تکسچرته- mapping cordinates رو روی existing map chanel بذاری مشکلت حل میشه و بر اساس یو وی مپ شما رندر میکنه و با تغییر متریال و استفاده از تکسچر خروجی مشکلی براش پیش نمیاد
4- استیل که متریالش مشخصه و یه حالت گرادیانت سیاه و سفید فال آف بدی بهش حله ولی شیشه رو نمیتونی تکسچر کنی باید ترنس پرنسی باشه و نهایتا اینکه گرادیانت سیاه و سفید بده و خروجی png بگیر و اوپاسیتی بخش هایی که شیشه هست رو کم کن
5- اگه کانال مپ مادیفای وی وی مپ و مپ چنل متریال و مپ چنل رندر تو تکسچر یکی باشه و به روشی که عارف جان گفتن خروجی بگیرین هیچ مشکلی در هیچ نرم افزاری نخواهید داشت
6- 1024 یا هر سایز دیگه ای بخوای خروجی بگیری تغییری در طول و عرض یو وی شما نمیذاره به همه یو وی ها رو به یک میزان اسکیل میکنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا