چند سوال در مورد تکنيکهاي ساخت انيميشن

.:BEHNAM:.

Active Member
سلام

ممنون ميشم به سوال هاي من پاسخ بديد.

1- جاهايي مثل پيکسار و دريم ورکز و سوني پيکچرز براي ساخت انيميشن محيط رو چطوري ميسازند؟!
من توي اين مورد خيلي موندم که محيط نقاشي ديجيتاليست يا مدلسازي سه بعدي؟!
مثلا توي همين وال اي چطوريه؟! يا ماداگاسکار يا عصر يخبندان؟!
ممنون ميشم در مورد ساخت محيط انيميشن يک توضيح کامل بديد.

2- براي متحرک سازي شخصيت ها در ساخت انيميشن مثلا وقتي ما 4 شخصيت داريم و مي خوايم متحرک
بشن روش کار چطوريه؟!4 تاشون توي يک محيط هستند و دوربين مثلا وقتي نشونشون ميده يکيشون داره
حرف ميزنه يکي داره مثلا به اسمون نگاه مي کنه يکي داره مي خنده و ... .
نمي دونم اين حرف من درسته که اول ميان مي بينند اون قسمت چند فريم هست بعد ميان يکبار براي شخصيت
اول کار رو متحرک مي کنند يکبار براي شخصيت دوم و يکبار براي شخصيت ... .

3- براي نورپردازي و تکنيک هاي اون منبع خوبي توي ايران (اصل) ميشه پيدا کرد؟!

4- توي انيميشن هاي شرکت هايي که توي سوال اولم پرسيدم از تکنيک پرده سبز هم استفاده ميشه؟!
 

sharktech

کاربر فعال
البته اینایی که میگم نظر منه.

من نمیدونم که چرا تو ایران فکر میکنن انیمیشن ساختن خیلی سخته !!!

اولا توی ساخت انیمیشن از هر تکنیکی که کار رو آسون کنه استفاده می کنن, البته تا جایی که کیفیت کار پایین نیاد.
اگه تا حالا بعد از تموم شدن انیمیشن یکم حوصله کرده باشی و نوشته های پایانی فیلمو دیده باشی, شاید یه 15 دقیقه ای همینجوری اسامی افرادی که در ساخت فیلم شرکت داشتن میره !!!

اگه بیایم و حساب کنیم برای هر نفر چندتا کیلک بیشتر نمیرسه !!!
البته توی اینجور فیلم ها کارها تخصصیه و وشاید یک نفر فقط یکی از مدل های شخصیت فیلم رو بیسازه.
 

animations

Active Member
1- جاهايي مثل پيکسار و دريم ورکز و سوني پيکچرز براي ساخت انيميشن محيط رو چطوري ميسازند؟!
من توي اين مورد خيلي موندم که محيط نقاشي ديجيتاليست يا مدلسازي سه بعدي؟!
مثلا توي همين وال اي چطوريه؟! يا ماداگاسکار يا عصر يخبندان؟!
ممنون ميشم در مورد ساخت محيط انيميشن يک توضيح کامل بديد.

آخرین باری که من توی پیکسار کار می کردم، محیط رو اینطوری می ساختن که @#$%^& !!

:green:

خدا اون روز رو برای همه مون بیاره که بریم پیکسار کار کنیم... راستش اطلاعات من در حد چند تا پشت صحنه ست، به اضافه یه مقدار تجربه و یه کم حدسیات...

توی اون کارهای سه بعدی، همه پس زمینه هایی که به کاراکترها نزدیک هستن ساخته می شن. اما اگه یه بک گراند شلوغ بخوان که نسبت به دوربین خیلی دوره و حرکت دوربین باعث نمی شه که تابلو بشه، از دو بعدی هم ممکنه استفاده کنند.

(اینم دیگه تابلوئه که قبل از ساخت سه بعدی محیط، کانسپت دو بعدیش رو می کشن و غیره و غیره... بعدش هم از تکسچرهای دو بعدی به وفور برای بک گراندها استفاده می کنند)


2- براي متحرک سازي شخصيت ها در ساخت انيميشن مثلا وقتي ما 4 شخصيت داريم و مي خوايم متحرک
بشن روش کار چطوريه؟!4 تاشون توي يک محيط هستند و دوربين مثلا وقتي نشونشون ميده يکيشون داره
حرف ميزنه يکي داره مثلا به اسمون نگاه مي کنه يکي داره مي خنده و ... .
نمي دونم اين حرف من درسته که اول ميان مي بينند اون قسمت چند فريم هست بعد ميان يکبار براي شخصيت
اول کار رو متحرک مي کنند يکبار براي شخصيت دوم و يکبار براي شخصيت ... .

کاملا درسته...

توی ایران اینطوریه که یه پلان رو می دن به یک انیماتور، و اون همه کاراکترها رو با هم (معمولا توی یه فایل) انیمیت می کنه. معمولا اول کاراکتر اصلی پلان رو، بعد بقیه رو نسبت به اون... اگه پلان سنگین باشه و کامپیوتر نکشه، تا یکیشون تموم شه، بقیه رو hide می کنن...

اما توی کارهای خفن خارجکی، یه گروه مشخص از انیماتورها روی یه کاراکتر کار می کنند، گروه بعدی، روی کاراکتر بعدی و... اونها با توجه به شخصیت کاراکتر، برای حرکتش به یه استانداردی می رسن و آگاهانه اونو تا آخر انیمیشن کنترل می کنند و مواظبند در طول انیمیشن، دو دست نشه... اینکه این گروه ها رو چطوری با هم هماهنگ می کنند، من نمی دونم.


3- براي نورپردازي و تکنيک هاي اون منبع خوبي توي ايران (اصل) ميشه پيدا کرد؟!

نمی دونم


4- توي انيميشن هاي شرکت هايي که توي سوال اولم پرسيدم از تکنيک پرده سبز هم استفاده ميشه؟!

تکنیک پرده سبز رو معمولا برای فیلم زنده استفاده می کنند تا بعد از فیلمبرداری، پس زمینه رو راحت حذف کنند و برای بازیگر، یه پس زمینه دیگه بذارن... توی انیمیشن اگه پس زمینه ساخته نشه، پس وجود نداره!! پس می تونن هر چی بخوان به عنوان پس زمینه درست کنند...

اما اگه منظورت اینه که انیمیشن به صورت لایه ای ساخته می شه، باید بگم که آره... اون صحنه های خفنی که در هر پلان می بینیم، دسترنج انواع گروه هاست که روی قسمت های مختلفش کار کردند.
هر وقت لازم باشه، هر قسمت از انیمیشن رو جدا رندر می گیرند و بعدا روی هم می ذارن. قاعدتا در این روش، لایه های بالاتر رو بدون پس زمینه رندر می گیرن.




دیگه اگه کسی اطلاعات بیشتری داره، خوشحال می شم بشنویم... :wink:
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
اگه خواستی یه سر به این لینک بزن:


پیکساره

thumbNail.png


thumbNail.png
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا