چند ترفند جالب برای رایانه شما

برای این که بتوانید از رایانه اتان راحت تر و بهتر استفاده کنید توجه شما را به چند ترفند جلب مبکنیم .
کاهش سرعت ناگهانی کامپیوتر
اگر ناگهان از سرعت کامپیوتر کاسته شد و احساس کردید کامپیوتر شما کند کار میکند به احتمال فراوان دلیل آن استفاده از Cut و Copy یک فایل بزرگ و نگهداری آن در بخشی از حافظه انتقال اطلاعات کامپیوتر به نام Clipboard است. برای پاک کردن محتویات این حافظه که عامل اصلی از دست دادن سرعت کامپیوتر است انتخاب چند حرف ساده و کپی مجدد آن به کلیپ بورد حافظه را از اطلاعات غیر ضروری تخلیه خواهد کرد.

رنگ و خمیده نوشتن در مایکروسافت ورد

برای پر رنگ کردن Bold و خمیده نوشتن Italic کلمات در مایکروسافت ورد راههای فراوانی مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترین روش پر رنگ نوشتن کلمات و جملات تایپ علامت ستاره (شیفت و عدد 8) بدون فاصله دقیقاً در ابتدای کلمه و جمله و تایپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهای جمله است. خمیده کردن کلمات هم با قرار دادن علامت خط تیره (شیفت و علامت منها) در اول و آخر کلمات انجام میشود.


کیبورد مجازی در ویندوز XP و ME

همه ما نمی توانیم و یا نمی خواهیم با کیبورد تایپ کنیم. با کیبورد مجازی ویندوز و کلیک ماوس میتوان در نرم‌افزاری تایپ کرد. برای راه اندازی کیبورد مایکروسافت ابتدا با دگمه استارت شروع کرده و سپس Run را از آن انتخاب کنید در محل مخصوص دستور اجرای فرامین 3 حرف osk که کوتاه شده On Screen Keyboard است را وارد کرده و سپس دگمه OK را فشار دهید تا کیبورد ویندوز در مانیتور ظاهر شود. حالا با استفاده از ماوس و کلیک بر روی حروف میشود به راحتی تایپ کرد.

جلوگیری از قطع شدن مودم

ارتباط با اینترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ایجاد شده باشد به دلایل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغییر کوچکی در تنظیم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دریافت علائم مخابراتی از کامپیوتر پس از گذشت 50 ثانیه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگیری نماید.
ویندوز 98 یا ME:

Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced

سپس در قسمت Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید.
ویندوز XP:

Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced

سپس در بخش Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید. در صورتی که در قسمت Setting کد دیگری دیده میشود کد جدید را باید با تایپ یک کاما از کد قبلی جدا کرد.

پر کردن صفحه در WORD

پر کردن صفحه‌ای مملو از نوشته‌های نامفهوم با تایپ دستور =rand() انجام میشود. در این حالت 3 پاراگراف جمله تکراری The quick brown fox jumps over the lazy dog را نشان خواهد داد. با تغییر در پارامترهای داخل پرانتز میتوان به تعداد جملات و پاراگرافها افزود به طور مثال با دستور =rand(6,4) تعداد 6 پاراگراف که هر یک از آنها 4 جمله دارند نشان داده خواهد شد.

جلوگیری از نمایش پنجره خطای ویندوز

هنگام استفاده از ویندوز XP در صورتی که سیستم با مشکلی مواجه شود در مانیتور پنجره‌ای مشاهده خواهد شد که Error Reporting نام دارد و همه با دو دگمه Send و Do not Sent آن آشنایی دارند. در این پنجره، کامپیوتر علاوه بر نشان دادن مشکل سیستم از شما میخواهد در صورت اتصال به اینترنت این ایراد را به مایکروسافت ارسال کنید. برای رهایی از نمایش و ارسال Error و پیام خسته کننده آن ابتدا Control Panel را باز کرده و از میان آیکانهای آن System و سپس در بخش Advanced دکمه Error Reporting را فعال کرده و در مقابل عبارت Disable error reporting و But notify me when Critical errors occur علامت بگذارید. به این ترتیب این پنجره موقتاً از کار باز مانده و از نشان دادن پیام ایراد و ارسال آن به مایکروسافت خودداری خواهد کرد.

یافتن آدرس آی پی( بجز ویندوز اکس پی)

هر استفاده کننده از اینترنت دارای کد مخصوصی است که به آن آی پی میگویند. آی پی Internet Protocol است و بر اساس آن هویت آدرس هر شخص در شبکه و اینترنت شناسایی می شود. برای یافتن آی پی خود کافی است در داخل پنجره Run دستور winipcfg را تایپ کرده و بعد دگمه OK را بزنید.

Start> Run> type winipcfg in command line then press OK.

تغییر حروف از بزرگ به کوچک

چنانچه بخشی از متن و یا تمام آن به اشتباه و یا عمداً با حروف بزرگ انگلیسی تایپ شده و تصمیم دارید آنها را به حروف کوچک تغییر دهید کافی است پس از انتخاب نوشته دکمه‌های Shift+F3 را همزمان فشار دهید تا متن به حروف کوچک تبدیل شود. استفاده مجدد از همان کلیدها بخش های لایت شده را به حروف بزرگ تبدیل خواهد کرد.

تایپ اعداد کسری

برای وارد کردن اعداد کسری مانند ¼، ½ و ¾ که در کیبوردهای کامپیوتر دیده نمیشوند میتوان به ترتیب کدهای Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به کار برد. برای تایپ اعداد حتماً باید از قسمت Numeric Pad که در سمت راست کیبورد قرار گرفته است استفاده شود.

خاموش کردن کامپیوتر با اسم رمز

ابتدا یک اسم رمز برای کامپیوتر خود انتخاب کنید سپس از My Computer Control Panel آیکان System را کلیک کنید. در محل مشخصات و نام کامپیوتر این دستور را تایپ کرده و با فشار دادن دکمه OK از آن خارج شوید. کامپیوتر شما پس از آن برای خاموش کردن نیز به دانستن اسم رمز نیاز خواهد داشت.
Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغیرهای این دستور به این صورت است:
Computer name = اسم رمز کامپیوتر که شما آن را انتخاب کرده‌اید
R=Restart, S=Shutdown, L=Log off
T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتیک به ثانیه است و میتواند با عدد دیگری جایگزین شود.

جابجایی عکسها در پاور پوینت

برای حرکت جزیی عکسهایی که در اسلاید پاور پوینت قرار دارند نگاهداشتن کلید Ctrl و استفاده از فلش‌های چهار طرفه اجازه خواهد داد تا تصاویر در مقیاس بسیار کم تغییر مکان پیدا کنند.

از بین بردن پیام غیر ضروری در ویندوز اکس پی

استفاده کنندگان ویندوز اکس پی میدانند هرگاه ظرفیت هارد دیسک آنها به اندازه مشخصی رسید به طور مدام پیامی در مانیتور ظاهر می شود و در مورد کاهش حجم قابل استفاده هارد دیسک هشدار میدهد. جهت رهایی از این پیام مراحل زیر را دنبال کنید

HKEY_ CURRENT_USER SoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExpl orer
Right-click Explorer and select New and DWORD Value.
In the right pane, rename the new value NoLowDiskSpaceChecks. Double click it
In the editing window, set the data value to 1(the number one).
Click OK to finish.

یافتن لینک ها در نمایشگر اینترنت

در صورتی که ماوس را در صفحات اینترنت بر روی برخی از عکسها و یا نوشته ها حرکت دهیم به شکل دست تغییر شکل میدهد که اصطلاحاً لینک نامیده می شود. پیدا کردن لینک های یک صفحه اینترنت و یا حرکت از یک لینک به لینک دیگر بدون استفاده از ماوس با زدن یک ضربه بر روی دگمه TAB میسر می شود. استفاده همزمان از کلیدهای Shift + TAB لینک قبلی را پیدا خواهد کرد.

دانستن نام و دنباله فایل ها

با انتقال آیکان هر فایل به داخل پنجره Run نه تنها نام فایل بلکه کلیه اطلاعات مربوط به محل بایگانی و نام شامل دنباله فایل نیز دیده خواهد شد.

بایگانی و بستن همزمان چندین فایل باز در ورد

معمولاً برای بایگانی و یا خروج از چندین فایل باز باید هر یک از آنها را به تنهایی بست. اگر چندین فایل همزمان باز است قبل از خارج شدن کلید Shift را نگاهداشته و منوی مایکروسافت ورد را کلیک کنید. دو انتخاب دیگر به نامهای Close All و Save All به منوی فایل اضافه میشود و با استفاده از آنها میتوان تمام فایلها را همزمان بست و یا بایگانی کرد.

از: خبرگزاری موج
 

venosak

New Member
29eiyc8.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا