چمفر کردن لبه های 90 درجه به کمک متریال

saeedmagic

Member
سلام به همه دوستان مجید آنلاینی
من چند وقت پیش یه تکنیکی رو یاد گرفتم از یه سایت خارجی که خیلی تکنیک جالب و کار آمدی بود و تصمیم گرفتم اون رو با بچه های سایت به اشتراک بزارم.
یکی از مهم ترین کارها توی پروژه های شبیه سازی که نتیجه کار رو به واقعیت نزدیک می کنه نداشتن زاویه 90 درجه است که چمفر کردن زاویه های 90 درجه به 2صورت انجام میشه:
1-زمانی که شما هنگام مدل سازی لبه های کار رو چمفر می کنید
2-با کمک مپ vrayedgtex

تو حالت اول که خوب مشخصه و بهترین حالته ولی بعضی مواقع شما مدل رو آماده از کارفرما یا مهندسی که باهاش کار می کنین می گیرین یا حجم کار اونقدر بزرگه که نمی تونید کل لبه های کار رو دونه دونه چمفر کنید هم زمان گیره هم تعداد پلیگون های صفحه زیاد می شه و در نهایت زمان رندر! هنگامی که به مشکلاتی از این دست بر خوردیم بهترین راه استفاده از vrayedgtex هستش.

نحوه استفاده از vrayedgTex و چمفر کردن لبه های کار با کمک دادن متریال!
به عکس زیر توجه کنید
ok1.jpg


این هم عکسی از وایرفریم دو کار برای نشون دادن اینکه هیچ چمفری در مدل سازی انجام نشده

3.jpg


برای داشتن این نوع چمفر کافیه مپVrayedgTex رو به بامپ متریال مورد نظرمون بدیم.

bump.jpg


اگر هم متریال مورد نظرتون بامپ خاص خودش رو داشت می تونید با استفاده از مپ mix و دادن vrayedgetex و تکسپچر مورد نظرتون و گذاشتن مقدار mixzmount روی 50 به راحتی به همین نتیجه برسید.

mix.jpg


این هم نتیجه رندر از شکل 1 با متریال بالا

lasttt.jpg


موفق باشید :rose:
 

saeedmagic

Member
ممنون عالی بود... نمیدونستمبا وی ری هم میشه ...
مرسی دوست گلم :rose:

دکمه تشکر نمی تونه قدردانی از این آموزش 100 درصد مفیدت باشه.واقعا ممنونم.
مرسی عارف جان امیدوارم کمکت کنه :rose:
من اینو توی منتال دیده بودم ،فک کنم اسمش باندینگ باکس بود !
آموزش خیلی مفیدی بود ..
مـرسی:rose:
مرسی دوست گلم:rose:
 

SinaTR

Well-Known Member
اگه می شه عکسا رو پيوست کنيد، چون من که کليک می کنم که بزرگ نشون بده به صورت غير قابل کنترلی از مانيتور می زنه بيرون!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا