saeedmagic
Member
سلام به همه دوستان مجید آنلاینی
من چند وقت پیش یه تکنیکی رو یاد گرفتم از یه سایت خارجی که خیلی تکنیک جالب و کار آمدی بود و تصمیم گرفتم اون رو با بچه های سایت به اشتراک بزارم.
یکی از مهم ترین کارها توی پروژه های شبیه سازی که نتیجه کار رو به واقعیت نزدیک می کنه نداشتن زاویه 90 درجه است که چمفر کردن زاویه های 90 درجه به 2صورت انجام میشه:
1-زمانی که شما هنگام مدل سازی لبه های کار رو چمفر می کنید
2-با کمک مپ vrayedgtex
تو حالت اول که خوب مشخصه و بهترین حالته ولی بعضی مواقع شما مدل رو آماده از کارفرما یا مهندسی که باهاش کار می کنین می گیرین یا حجم کار اونقدر بزرگه که نمی تونید کل لبه های کار رو دونه دونه چمفر کنید هم زمان گیره هم تعداد پلیگون های صفحه زیاد می شه و در نهایت زمان رندر! هنگامی که به مشکلاتی از این دست بر خوردیم بهترین راه استفاده از vrayedgtex هستش.
نحوه استفاده از vrayedgTex و چمفر کردن لبه های کار با کمک دادن متریال!
به عکس زیر توجه کنید
این هم عکسی از وایرفریم دو کار برای نشون دادن اینکه هیچ چمفری در مدل سازی انجام نشده
برای داشتن این نوع چمفر کافیه مپVrayedgTex رو به بامپ متریال مورد نظرمون بدیم.
اگر هم متریال مورد نظرتون بامپ خاص خودش رو داشت می تونید با استفاده از مپ mix و دادن vrayedgetex و تکسپچر مورد نظرتون و گذاشتن مقدار mixzmount روی 50 به راحتی به همین نتیجه برسید.
این هم نتیجه رندر از شکل 1 با متریال بالا
موفق باشید
من چند وقت پیش یه تکنیکی رو یاد گرفتم از یه سایت خارجی که خیلی تکنیک جالب و کار آمدی بود و تصمیم گرفتم اون رو با بچه های سایت به اشتراک بزارم.
یکی از مهم ترین کارها توی پروژه های شبیه سازی که نتیجه کار رو به واقعیت نزدیک می کنه نداشتن زاویه 90 درجه است که چمفر کردن زاویه های 90 درجه به 2صورت انجام میشه:
1-زمانی که شما هنگام مدل سازی لبه های کار رو چمفر می کنید
2-با کمک مپ vrayedgtex
تو حالت اول که خوب مشخصه و بهترین حالته ولی بعضی مواقع شما مدل رو آماده از کارفرما یا مهندسی که باهاش کار می کنین می گیرین یا حجم کار اونقدر بزرگه که نمی تونید کل لبه های کار رو دونه دونه چمفر کنید هم زمان گیره هم تعداد پلیگون های صفحه زیاد می شه و در نهایت زمان رندر! هنگامی که به مشکلاتی از این دست بر خوردیم بهترین راه استفاده از vrayedgtex هستش.
نحوه استفاده از vrayedgTex و چمفر کردن لبه های کار با کمک دادن متریال!
به عکس زیر توجه کنید
این هم عکسی از وایرفریم دو کار برای نشون دادن اینکه هیچ چمفری در مدل سازی انجام نشده
برای داشتن این نوع چمفر کافیه مپVrayedgTex رو به بامپ متریال مورد نظرمون بدیم.
اگر هم متریال مورد نظرتون بامپ خاص خودش رو داشت می تونید با استفاده از مپ mix و دادن vrayedgetex و تکسپچر مورد نظرتون و گذاشتن مقدار mixzmount روی 50 به راحتی به همین نتیجه برسید.
این هم نتیجه رندر از شکل 1 با متریال بالا
موفق باشید