با سلام خدمت شما دوست عزیز
دوست عزیز آقا حسن . من با توجه به مطالبی که خوانده ام و یک خورده تجربه ای که توی فلش دارم نظرمو میگم و این موارد به صورت کلی می باشد حال می تونید در طراحی فلش خودتون از موارد زیر استفاده کنید
1- فلش رابطه خوبی با Bitmap ندارد و بیشتر توصیه می کنه که از Vector ها استفاده کنید
2- onEnterFrame و onMouseMove های بی مورد پدر CPU رو در می یاره پس فقط در مواقع لزوم از این Event ها استفاده کنید .
3- استفاده از تابع setInterval هم توصیه نمی شه . البته این تابع رو بیشتر حرفه ای ها و اکشن کارها استفاده می کنن .
4- استفاده از دیزالو یا بازی با Alpha ی مووی کلیپ ها باعث کند شدن می شود
5- اجرا شده چندین مووی کلیپ همزمان با هم
6- استفاده از تابع eval برای ارزیابی مقادیر . به جای این تابع می تونید از دسترسی آرایه ای کمک بگیرید
7- اگر متغییری وجود دارد که از اون استفاده نمی کنید حتما اون رو delete کنید.
8- استفاده از نام های طولانی برای توابع و متغییر ها باعث کند شدن فایل می شه پس تا حد امکان نام ها را کوتاه در نظر بگیرید
9- از فراخوانی مکرر توابع در حلقه ها خودداری کنید و به جای فراخونی مکرر توابع بدنه توابع را در حلقه قرار دهید
منظور از حلقه ، حلقه های تکرار مانند for,While و .. است .
10- اگر برنامه شما احتایج به یکسری توابع دارد که برای انجام محاسباتی باید مورد استفاده قرار گیرد ابتدا توابع موجود در AS رو چک کنید و در صورتی که وجود نداشت سپس خودتان اون تابع رو بنویسید چون توابعی که کاربر می نویسد کندتر از توابع توکار فلش اجرا میشه .
11- Import Runtime Sharing رو هیچوقت فراموش نکنید که هم توی بهینه سازی فایل ها کمک می کنه هم قدرت ویرایش در پروژهای بزرگ رو دو چندان می کنه
12- کلام آخر هم اینکه همانطور که دیگه همه می دونن AS3 چندین برابر از AS2 سریعتره پس ......