چطور یک فلش بهینه درست کنیم

بسمه تعالی
با سلاممن تا به حال هرچی فلش طراحی کردم برایم بهینه بودن میزان استفاده از حافظه و سی پی یو مهم نبوده ولی الان نیاز دارم که درحالی که از افکت های زیبا استفاده می کنم فلشم بهینه باشد.
برای این منظور چه چیزی پیشنهاد می کنید:
منظورم اینه که از چه افکت های استفاده کنم؟ چطور مدیریت حافظه بکنم؟ کد نویس کنم بهتره یا نه؟
با تشکر
 

shirini_forush

Well-Known Member
دوست عزیز سوالتون خیلی گنگه.
اما در مجموع چیزی که قطعیه اینه که اگر خودتون کد بزنید و خوب کد بزنید خیلی بهتر از effect های آمادست.
مرحله ی اول برای خوب جواب گرفتن خوب سوال کردنه.

شاد باشید
 
بسمه تعالی
با سلام
ببخشید سوالم خیلی واضحه باید یک فلش طراحی کنم که در حالی که زیباست بهینه هم باشد بهینه در استفاده از سی پی بو و حافظه چه اصولی رو در این زمینه توصیه می کنید
با تشکر
 

mohammadfard

کاربر فعال
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دوست عزیز آقا حسن . من با توجه به مطالبی که خوانده ام و یک خورده تجربه ای که توی فلش دارم نظرمو میگم و این موارد به صورت کلی می باشد حال می تونید در طراحی فلش خودتون از موارد زیر استفاده کنید

1- فلش رابطه خوبی با Bitmap ندارد و بیشتر توصیه می کنه که از Vector ها استفاده کنید

2- onEnterFrame و onMouseMove های بی مورد پدر CPU رو در می یاره پس فقط در مواقع لزوم از این Event ها استفاده کنید .

3- استفاده از تابع setInterval هم توصیه نمی شه . البته این تابع رو بیشتر حرفه ای ها و اکشن کارها استفاده می کنن .

4- استفاده از دیزالو یا بازی با Alpha ی مووی کلیپ ها باعث کند شدن می شود

5- اجرا شده چندین مووی کلیپ همزمان با هم

6- استفاده از تابع eval برای ارزیابی مقادیر . به جای این تابع می تونید از دسترسی آرایه ای کمک بگیرید

7- اگر متغییری وجود دارد که از اون استفاده نمی کنید حتما اون رو delete کنید.

8- استفاده از نام های طولانی برای توابع و متغییر ها باعث کند شدن فایل می شه پس تا حد امکان نام ها را کوتاه در نظر بگیرید

9- از فراخوانی مکرر توابع در حلقه ها خودداری کنید و به جای فراخونی مکرر توابع بدنه توابع را در حلقه قرار دهید
منظور از حلقه ، حلقه های تکرار مانند for,While و .. است .

10- اگر برنامه شما احتایج به یکسری توابع دارد که برای انجام محاسباتی باید مورد استفاده قرار گیرد ابتدا توابع موجود در AS رو چک کنید و در صورتی که وجود نداشت سپس خودتان اون تابع رو بنویسید چون توابعی که کاربر می نویسد کندتر از توابع توکار فلش اجرا میشه .

11- Import Runtime Sharing رو هیچوقت فراموش نکنید که هم توی بهینه سازی فایل ها کمک می کنه هم قدرت ویرایش در پروژهای بزرگ رو دو چندان می کنه

12- کلام آخر هم اینکه همانطور که دیگه همه می دونن AS3 چندین برابر از AS2 سریعتره پس ......
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا