چطور لپ تاپ رو به تلویزیون وصل کنیم؟

t@mir@t

New Member
چند وقت پیش با چندتا از دوستان دور هم جمع شده بودیم و به سرمون زد که با هم فیلم ببینیم. چون تعدادمون زیاد بود و دیدن صفحه ی لپ تاپ برامون سخت بود، تصمیم گرفتیم که با اتصال لپ تاپ به تلویزیون ، هم تصویر بزرگ تری داشته باشیم هم فیلم رو با کیفیت بیشتری ببینیم. اولش نمیدونستیم باید چیکار کنیم؛ تا این که یکی از دوستامون گفت قبلا این کارو انجام داده و با روش های اون آشنایی کامل داره. به هر ترتیب، ما تونستیم این کار رو انجام بدیم و لپ تاپ رو به تلویزیون سامسونگ مون متصل کنیم. از اونجایی که این فرایند، یه اقدام کاربردیه و میتونه خیلی جاها بهتون کمک کنه، تصمیم گرفتیم که روش های انجام اون رو به شما دوستان عزیز هم آموزش بدیم. برای اطمینان از درست بودن مطالب و راهنمایی بیشتر شما همراهای عزیز، از تکنسین های تعمیر تلویزیون نمایندگی سامسونگ هم کمک گرفتیم و به این ترتیب، کامل ترین راهنمای اتصال لپ تاپ به تلویزیون رو به شما عزیزان ارائه میدیم؛ همراهمون باشین.

روش های اتصال لپ تاپ به تلویزیون

برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون، روش های مختلفی وجود داره که ما اینجا، سه مورد از کاربردی ترین این روش ها رو به شما عزیزان آموزش میدیم:

استفاده از کابل
یکی از کاربردی ترین روش برای وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون سامسونگ، استفاده از کابل HDMI هست. برای این منظور، لپ تاپ مورد استفاده ی شما باید به خروجی اچ دی ام آی مجهز باشه؛ لپ تاپ هایی که این قابلیت رو ندارن، باید از پورت های DVI برخوردار باشن. اگه هیچ کدوم از این موارد روی لپ تاپ تون نبود، استفاده از پورت و کابل VGA هم میتونه اتصال این دستگاه به تلویزیون رو امکان پذیر کنه. البته شما باید بدونین که درگاه های HDMI، DVI و VGA، معمولا نمیتونن وظیفه انتقال صدا رو به درستی انجام بدن. برای پخش صدا، یا نیاز به تنظیمات جدید دارین و یا باید از یه کابل مجزا استفاده کنین. این روش سرعت بالایی داره و به ویژه برای اجرای بازی خیلی توصیه میشه. اما از طرفی، نیاز به کابل داره و آزادی عمل رو از شما میگیره؛ چون لپ تاپ تون باید حتما نزدیک تلویزیون باشه. از طرفی، همونطور که اشاره کردیم، ممکنه برای برقراری صدا نیاز به یه کابل دیگه هم داشته باشین.

روش WiDi
یکی دیگه از روش های کاربردی اتصال لپ تاپ به تلویزیون ، استفاده از قابلیت WiDi این قابلیت که در لپ تاپ های جدید به کار رفته، تکنولوژی نمایش بی سیم اینتل هست که بیشتر در لپ تاپ ها جدید دیده میشه. استفاده از این روش، نیاز به یه گیرنده یWiDi داره و باید این گیرنده رو به تلویزیون HD سامسونگ تون متصل کنین. میتونیم بگیم که این روش، بهترین روش برای پخش فیلم و وبگردی هست و البته چون هنوز سرعت کافی نداره، برای بازی های اکشن و سریع زیاد توصیه نمیشه. یکی از مزیت های قابل توجه این روش، اینه که نیازی به سیم و کابل نداره و خروجی صدای خیلی خوبی رو هم ارائه میده. اما چون تکنولوژیWiDi هنوز تو همه ی لپ تاپ ها وجود نداره، سرعت پایینی به خصوص برای اجرای بازی های اکشن و سرعتی داره. به همین خاطر هم تعمیرکارهای واحد تعمیرات سامسونگ، معمولا توصیه به استفاده از این روش نمیکنن.

HDMI با تنظیمات آسان
تو بخش های قبلی یه اشاره مختصری به HDMI کردیم و گفتیم که این روش، نیاز به استفاده از کلی کابل و اتصالات داره. حالا میخوایم روشی رو بهتون یاد بدیم که بدون کابل بتونین از HDMI استفاده کنین. شما میتونین با استفاده از یه کیت بی سیم HDMI اتصال لپ تاپ به تلویزیون سامسونگ تون رو برقرار کنین. مدل های زیادی از این کیت در بازار هست و میتونین به راحتی تهیه و ازش استفاده کنین. بعد از خریدن کیت، باید اونو باHDMI به لپ تاپ تون متصل کنین و یه قسمت دیگه رو به HDMI تلویزیون خودتون متصل کنین. جالبه بدونین که این دو تا دستگاه، به طور بی سیم با هم ارتباط بر قرار میکنن و مثل یه سیم این وسط عمل میکنن. یه مشکلی که این دستگاه ها دارن، اینه که باید فرستنده به طور جدا به لپ تاپ متصل باشه. همچنین چون کیت های با چند پورت، بزرگ هستن، دائما به لپتاپ شما می چسبن. بعضی از مدل ها هم نیاز به باتری یا کابل و آداپتور شارژ دارن.

منبع : نمایندگی سامسونگ
 

جدیدترین ارسال ها

بالا