چطوری بازی بسازم

دوستان سلام
من تخصصم فیلم سازی و طراحی جلوه های ویزه هست
که بخشی از اون ساخت انیمیشن های سه بعدی هستش
من بازی های سه بعدی رو چطوری میتونم بسازم چون مکس رو خوب بلدم چطوری میتونم برنامه نویسی گیم کنم
ممنون میشم
 

maxscript

Well-Known Member
دوست عزیز بازی سازی به بخش های زیادی تقسیم میشه Character modeling , animation , Enviroment Modeling , scripting and programming , ... هر کدوم از اینها به بخش های زیادی تقسیم میشن حالا اگر بخواهید برنامه نویسی یاد بگیرید اون هم یه جز از بازی سازی هست و به نظر من مهم ترین و شیرین ترین بهش بازی سازی هست برای این کار شما حرفه ای C++ باشید چون علاوه بر برنامه نویسی یه انجین باید توابع و ساختارها و api های ویندوز استفاده کنید اگر می گم سی پلاس پلاس چون کاربردش توی گرافیگ و گیم بیشتره و هم چنین قدرتش باز هم سوالی بود در خدمتم.
 
برنامه نویسی

سلام
پس این مو تور های بازی سازی جریانش چی هست
خوب اگه باید تو برنامه نویسی حرفه ای شد خوب بنابراین نمی تونم وارد شاخه برنامه نویسی بشم و لی چون بخشی از کارم برنامه نویسی نرم افزارهای مالیتی مدیا با نرم افزار مالتی مدیا بیلدر هستش قوانین برنامه نویسی رو بلدم if next -loop حالا به نظر شما میتونم سی پلاس پلاس رو هم راحت یاد بگیرم یا نه

و اصلا برای این کار چه زبانهای برنامه نویسی رو باید یاد بگیرم
و یا به صلاح نیست به نظر شما چون من کارم تیری دی و دو یعدی و وفیلم و این کاراس و لی چون سفارشایی تو زمینه مالتی مدیا داشتم به برنامه نویسی هم رو آوردم البته با مالتی مدیا بیلدر و در حد نیمه حرفه ای
که فکر میکردم سخت یاد گیریش ولی جملا ت شرطی و کد هاش راحت بود فک
نشر شما چیه

شما برنامه نویسی سی نرم افزار های تبلیغاتی رو هم انجام میدید
 

maxscript

Well-Known Member
در کل Syntax های هر زبان شبیه هم هستن با کمی تفاوت مهم طراحی الگریتم هست توی مبحث گیم سی پلاس پلاس خیلی قویه و همه انجین های بازی سازی بر مبنا سی پلاس پلاس ساخته میشن شما اگر می خواهید برنامه نویسی گیم بشید باید برید سی پلاس پلاس را خوب یاد بگیرید و بعد طرز Game Programming را فرا بگیرید اگر می خواهید به عنوان یه برنامه نویسی گیم باشی می تونی مثلا انیماتور یا مدل سازه گیم باشی که البته توی این مباحث هم باید برنامه نویسی خوبی داشته باشی.
 
تفاوت

سلام
زبان های برنامه نویسی هر کدام برای کاری ساخته شدن ؟
اگه اینطوره؟
سی شاپ
دلفی
ویژال سی شارپ
ویژوال سی پلاس پلاس
سی پلاس پلاس
سی
ویژوال بیسیک
جاوا
چه تفاوتهایی با هم دارن و هر کدام برای چه کاری طراحی شدن
من الان کار ساخت نرم افزار های مولتی مدیا را با مولتی مدیا بیلدر و اتو رن مدیا پلی استادیو کار میکنم و برنامه نویسی و برنامه ریزیش رو انجام میدم

و جملات شرطی و حلقه های لوپ و و آرای رو از طریق همین نرم افزار ها یاد گرفتم
چه زبان برنامه نویسی رو کار کنم که برنامه مادر باشه یعنی بتونم طبق اون زبانهای برنامه نویسی رو تجزیه تحلیل کنم
مثلا اگه کسی فتوشاپ رو بلد باشه به راحتی پینت ویندوز رو میتونی کار کنی البته بر عکسش نمیشه
آیا من می تونم به راحتی زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس رو کار کنم چون قواعد برنامه نویسی رو تقریبا یاد گرفتم همون جملا ت شرط و حلقه ها البته با مولتی مدیا بیلدر

ویژوال سی پلاس پلاس باسی پلاس پلاس با هم تفاوتی دارن

اگه پروژه بازی سازی مثلا ساخت محیط های مجازی همراه با حرکت در محیط توسط کاربر به من خورد می تونیم با هم کار کنیم
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
درسته هر زبان برنامه نویسی برای کاری ساخته میشه البته به دین معنا نیست که با زبان برنامه نویسی دیگری نشه ولی به اون کیفیت و اسانی نمیشه.
مثلا شما نگاه کنید maya و 3ds max و softimage سه برنامه از یه شرکت هستند مثلا مایا و سافت امیج توی زمینه ریگینگ و انیمیشن و Vfx قدرتمند هست ولی به دین معنا نیست که با مکس نشه ساخت ولی به اون سادگی و کیفیتی که با مایا ساخته میشه نمیشه ساخت . دنیای زبان برنامه نویسی هم همینه.

مادر تمام زبانهای برنامه نویسی ها به نظر من C هست و این loop و if های که شما می گید همون سینتکسهای زبان هستند که در تمام زبان های برنامه نویسی مشترکند و اما برای اینکه شما برنامه نویس گیم بشید باید زیاد کار کنید و سالها وقت می بره که برنامه نویس قدرتمندی در گیم بشید.

یا علی
 
سلامی دوباره
شرمنده من دوباره سوال میپرسم هر وقت از پاسخ دادن خسته شدی به من بگو تا دیگه سوال نپرسم

من با چه برنامه ای شروع کنم به زبن برنامه نویسی
که هم بتونم باهاش پول در آورد هم از لحاظ قدرت بالا باشه
این زبانهای برنامه نویسی نوع ویژوالشون چیه منظورم مثل ویژوال سی پلاس پلاس آیا بهتره که با نوع ویژوالش شروع کنم یا نه

من مکس و مایا رو کار کردم ولی مکس رو حرفه ای و مایا را در حد آشنایی ولی به این نتیج رسیدم که اگه مکس رو کار نمی کردم مایا رو حتی نمی تونستم باز کنم
ولی اگه مایا رو اول کار می کردم مکس رو اصلا نمیتونستم کار کنم

تمام ویژگی خاشون یکیه ولی تو جزئیات تفاوت دارن البته من مایا ففت و مس هشت رو با هم مقایس کردم

سافت ایمیج برنامش چطوریه محیطش راحته باهاش کار کنم
 

maxscript

Well-Known Member
نه دوست عزیز هر سوالی داشتی بپرسید شما اگر می خواهید بازی ساز شوید برنامه نویسی c++ پیشنهاد می کنم و هیچ ویژوال در کار نیست زیرا شما باید با انجین بازی سازی کار کنید در باره پول اگر توی زیمنه کاریتون ماهر باشید پول زیاده مخصوصا توی عرصه گیم.
سافت امیج هم برنامه خوبی هست ولی من مایا کارم و نتونستم با مکس و سافت امیج ارتباط برقرار کنم البته یکی از این دلایل قدرت زبان مل هست چون یادمه یه کار گیم داشتیم و من با زبان مل کار چند روز رو توی چند ساعت انجام دادم.
 
این زبان که گفتید تو ی مایا هستش
اگه خود نرم افزار زبان برنامه نویسی داره چه نیازی هست بریم سی پلاس پلاس رو باد بگیریم
پس با این اوصاف بهتره من هم مکس رو ول کنم چون زبان برنامه نویسی که نداره تو کار انیمشین هم که هم دارن از مایا استفاده میکنن
پس چرا میگن مکس قدرتمنده
من یاد دو سال یا د گیری رو رها کنم و بیام سراغ ما یا
 

maxscript

Well-Known Member
مل زبان اختصاصی مایا هست قدرتش این جاست که شما توابع و ساختارهای c++ رو می تونید داخلش ایمپورت کنید و به راحتی وارد انجین بازی سازی کرد یعنی این کار به شما اجازه میده از Dynamic مایا به صورت Real Time داخل بازی استفاده کنید البته با کمی تغییر در ساختار انجین.
مکس زبان داره به نام MaxScript اما کاربردی در گیم نداره و این که گفتن مکس قدرتمنده همش الکیه اول اینکه هیچ برنامه ای قوی تر نیست اگر هم باشه چیزی جز مایا نمی تونه باشه مکس توی مبحث گیم فقط به عنوان مدلینگ استفاده میشه اما مایا برای انیمیشن و جلوه های بصری مچ کردن انجین با مایا و موشن بیلدر و ...
شما چرا باید مکس را رها کنید شما مکس رو وقتی حرفه ای بلدید و با اون راحتید با همون کار کنید و از مایا هم در کاراتون استفاده کنید چون مکس در ورژن های اخرش تغییرات زیادی کرده.به نظر من کنار مکس از مایا می تونید استفاده کنید چون شما مکس رو بلدید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا