تغییرات فایل 1 چرا پارتیکل من بصورت خط دنباله دار نمیشه؟! ضروری

FARIDNAJAFY

Member
سلام.
میخواستم که یه خط ئنباله دار ایجاد کنم با پارتیکل داخل افترافکت cs4.

اول یه solid ایجاد کردم.بعد پارتیکل رو ریختم روی همین solid .
دوم یه null object ایجاد کردم بعد solid رو لینک کردم به null object
سوم stop watch رو توی null object فعال کردم و توی هر زمان نال آبجکت رو حرکت دادم:neutral:

حالا وقتی شاخص زمان رو جلو عقب می کنم فقط یه نقطه حرکت می کنه نه یه خط دنباله دار.:snap:
تنظیمات پارتیکل رو احتمال خیلی زیاد درست انجام دادم.

پروژه افترافکت cs4 رو ذخیره کردم .اگه میشه دانلود کنید ببینید مشکلش چیه؟:-? مرسی
 

پیوست ها

  • Particle.zip
    9.6 کیلوبایت · بازدیدها: 41

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
سلام،حسته نباشید
خوب شما رای که رفتید به کل اشتباه هستش،یه نور بسازید و اسمش رو بذاریدEmitter
بعد نوع نور را همون امیتر در نظر بگیرید،فکرکنم اگر تنظیمات را درست انجام داده باشید وقتی پوزیشن نور را تغییر بدید به اون چیزی که دلخواهتون باشه برسید
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
دوست عزیز !
اتصال Null Object به Particle روش های خاص خودش رو داره
که راهی که شما رفتی اشتباهه

روش ها
1- اتصال محورهای X,Y,Z Particle به Null Object
محورهای
X,Y,Z Particle رو با استفاده از Alt Click به محورهای X,Y,Z Null Object متصل کنید
2- اتصال یک Emitter به Paticle

در ضمن برای اینکه خط شما راست بشه باید چند تا چیز مثل Velocity رو صفر کنی
.
 
آخرین ویرایش:

FARIDNAJAFY

Member
مرسی که وقت گذاشتید.

sabalangraphic جان من می خام نال رو به پارتیکل وصل کنم.از راه دیگه نمیخام استفاده کنم.آخه ممکنه بعضی وقتا لازم بشه که تراک کنم.

ایمان جان فکر کنم شما منظورمو دقیق متوجه شدی. این پروژه که برا دانلود گذاشتم 9kb اگه دانلود کنین ممنون میشم شاید از طریق اون بهتر بشه کمکم کنین.

پارتیکل رو به نال وصل کردم. وقتی شاخص زمان رو جلو جلو می برم پارتیکل باهاش جلو میره ولی دنباله دار نیست

حالا پارتیکل من 2 محور داره X,Y . گفتی که با Alt Click به محور های نال وصلش کنم . ولی امتحان کردم نشد.اگه میشه بیشتر راهنمایی کن. اگه برات امکانش هست برام عکس بزاری بهتر متوجه میشم (فک کنم محور ها رو با همون خط مارپیچ به هم وصل کردم)
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
اولا گزینه سه بعدی Null Object رو فعال می کنی که بعد سوم یعنی محور Z اضافه بشه
بعد دکمه p رو می زنی که گزینه های مکان یعنی X,y,z برای Position فعال باشه
دوم پارتیکل دو محور X,y با هم و یک محور Z جداگانه داره
.
در پارتیکل روی گزینه X,y با نگه داشتن کلید Alt کلیک میکنی
در تایم لاین یک بخش فعال میشه
گزینه دایره شکل یعنی Expression Pick Whip رو میگیری و روی گزینه
Posiotion از Null Object می ندازی
با این کار محورهای X, Y از پارتیکل و نال آبجکت به هم متصل میشه
در مرحله بعدی همین کار رو برای محور Z انجام می دی
با این تفاوت که این بار گزینه Expression Pick Whip رو دقیقا به محور Z لینک میکنی
این بود روش اتصال یک نال آبجکت به پارتیکل
حالا با کی فریم دادن به نال آبجکت و حرکت دادن نال آبجکت اتفاقات قشنگ شکل میگیره
و با صفر کردن مقدار
Velocity می تونی خط راست داشته باشی
.
در ضمن با ارائه شدن Element از ویدیو کوپایلت احتمالا
نسل پارتیکل موجود که از Trapcode هست مثل دایناسورها رو به انقراض میره
مگر اینکه Trapcode یک کار خیلی عجیبی شبیه معجزه انجام بده
.
 
آخرین ویرایش:

FARIDNAJAFY

Member
ایمان واقعا دستت درد نکنه عالی بود.

فقط بازم یه مشکل دارم نسخه من cs 4 .

حالا وقتی ALT رو میگیرم چیزی به تایم لاین اضافه نمیشه!(همون دایره که می گی)

عکس رو نگاه کن!
 

پیوست ها

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    115.7 کیلوبایت · بازدیدها: 26

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
راهی که رفتی اشتباهه
من تا فردا صبح هم هر چی بگم !!! شما راه خودت رو میری دوست عزیز !!!!!
یک بار دیگه متن پست قبلی رو دقیق بخون
اصلا دو سه بار بخون و مو به مو از روش اجرا کن
ایشالله مشکل حل میشه
.
 

FARIDNAJAFY

Member
مرسی مرسی. فهمیدم باید چیکار کنم: الان که ALT رو نگه داشتم روی stopwatch مربوط به position کلیک کردم که مشکل اونجا بود که قبلا روی خود متن position کلیک میکردم.


یه مشکل دیگه هم داشتم که مقدار اولیه که بعد از وصل کردن پارتیکل به نال توی تایم لاین وجود داشت رو پاک نکرده بودم که باعث میشد پارتیکل دنباله دار نباشه.


با تمام وجودم از آقا ایمان گل سپاسگذارم که مشکل من رو پیگیری کرد و ذره ای از دانشش رو به من آموزش داد. ایمان جان انشا الله موفق و موید باشی.
 
آخرین ویرایش:

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
من کاری نکردم ، تلاش خود شما باعث شد نتیجه بگیری
فقط واسه راهنمائی بگم که منظورم از
محورهای Z, X, Y از پارتیکل
در بخش Emitter این پلاگین هست
 

جدیدترین ارسال ها

بالا