چرا از یاهو حمایت می کنید

H-assan

Well-Known Member
هر کسی که اولین بار به اینترنت وصل می شود به سراغ سایت یاهو می رود و یک اکانت برای خود ایجاد می کند. در گذشته های نچندان دور بهترین بهترین سایت سرویس دهنده سایت یاهو بود که از جمله مزایای که این سایت دارد که باعث جذب تعداد زیادی کاربر به این سایت می شود در دید اول :
1. برنامه مسنجر
2.سرویس میل

و بقیه سرویس های یاهو که از محبویت کمتری نسبت به دو سرویس بالا برخورد دار هستند !

بعد از ظهور اینترنت به صورت عمومی در ایران کاربران زیادی به سایت یاهو سرازیر شدن اما این سایت از کاربرها هیچ گونه حمایتی نکرد که در حال حاضر جمعیت این کاربرها بیش از 1 میلیون کاربر می باشد.

دلیل اینکه چرا به کاربرهای ایرانی اهیمتی داده نشد و حتی با زبان فارسی سایت را هماهنگ نکرد که دلیل این موضوع هنوز سوالی است که پاسخی جز این ندارد که یاهو دچار بازهای سیاسی است

مدتی سایت یاهو به صورت وحشت ناکی دچار بازی های سیاسی شد و اسم ایران را از لیست کشوی برای عضو گیری برداشت کاربران قدیمی این موضوع ناراحت کننده و احانت آمیز را به خاطر می آورند !:-?

سایت یاهو به دلیل شهرت زیادی که دارد و همین طور مانوس بودن اسم سایت کمی با فرهنگ ایرانی باعث جذب کاربرهای ایرانی شد

اما دو سوال !

آیا هماهنگ نکردن سایت یاهو با خط پارسی و همین طور پارسی کردن سرویس برای ایرانی ها امتیاز مثبت برای حمایت ایرانی و استفاده از سرویس های یاهو است

آیا حذف کردن اسم ایران از لیست کشورها یک امتیاز مثبت برای سایت یاهو محسوب می شود که ما هر روز اولین کاری که می کنیم حتمی مسنجر یاهو رو باز می کنیم ؟! این کار جز توهین بزرگ هیچ چیزی دیگری نیست !


جالب تر اینکه سایت گوگل بعد از راه اندازی سرویس های میل و اورکات بعد از مدتی ارائه خدماتی که باعث می شد که سایت گوگل با زبان پارسی سازگار تر بشود تا جای که شما می توانید با اکانت گوگل میل های به زبان پارسی ارسال کنید که اگر گیرنده میل از سرویس گوگل استفاده کند مشکلی پیدا نمی کند اما اگر از یاهو ...

سایت گوگل بعد از راه اندازی سرویس گیگابایتی میل و سوغ دادن سرویس های میل به سوی فضاهای گیگی هم زمان خدمات اورکات که توسط یکی از کارکنان همین شرکت انجام شد نیز نام برد که این موضوع باعث به تکاپو افتادن سایت یاهو شد که بعد از مدتی سرویس میل خود رو به 100 مگابیت بعد به یک گیگ ارتقا داد بعد از مدتی شروع به راه اندازی سرویس 360 درجه کرد .

اما هنوز سایت یاهو با تمام کارهای که انجام داد نصبت به سایت گوگل عقب تر است ! سایت گوگل فضا سرویس میل را هر روز بیشتر می کند به صورتی که امروز سرویس میل گوگل فضای بیشتر از 2 گیگابایت را به سرویس هر میل اختصاص داده اند اما سرویس 2 گیگابایتی میل یاهو پولی می باشد.

گوگل و جذابیت سرویس ها :
سرویس های گوگل به صورت ساده و کامل دوست داشتنی است که هر کاربری به راحتی می تواند با این سرویس ها کار کند.
همان طور که قبلا به این موضوع اشاره کردم سایت گوگل روی پارسی کردن سیستم خود کار می کند به صورتی که در قسمت جستجو این سایت با تغییر دادن به زبان فارسی تمام منو ها و کشو ها به زبان پارسی می شود و سرویس گروه گوگل نیز به این شکل است تمام منوهای و توضیحات فارسی می باشد.

اما یاهو !

یاهو که با وجود سابقه بیشتر نسبت به گوگل دارای امتیازات منفی زیادی است که باعث دفع کاربرهای ایرانی و پیرو آن باعث کم شدن تعداد کلیک سایت و پایین آمادن قیمت بورس شرکت یاهو در بازار بورس خواهد شد .

هنوز سوالتی هست که بدون پاسخ مانده اما ما هنوز از سرویس یاهو حمایت می کنیم در صورتی که سایت گوگل با ارائه خدماتی بهتر و پارسی تر از محبویت کمتری برخورد دار است !

گوگل برای کاربرانی با سابقه بیشتر از 4 سال محبویت بیشتری نصبت به کاربرهای کمتر از چهار سال سابقه کار با اینترنت را دارند کاربرانی که کمتر از چهار سال با نت کار می کنند هنوز به گوگل و سرویس های جدید اون عادت نکرده اند و اطلاعاتی چندانی ندارند

منبع :سایت مجید انلاین
 

dark-man

Member
شاید یکی از دلایل استفاده زیاد اینه که مردم از قبل به این سرویس عادت کردند و براشون جا افتاده ..
 

PC man

Active Member
چه مقاله کوبنده ای نوشتی محمد جان!
من هم با نظرت موافقم . یاهو واسه برخی از اشتباهاتش بسیاری از کاربرانش رو از دست داده.در حال حاظر هم که این سرویس های جدید رو ارائه میده که فقط برای جلوگیری از کم شدن کاربرانشه.
دلیل کم شدن کاربرانش هم مواردی که شما ذکر کردین هست + دلایل دیگر که یکی از اونها قرار دادن تبلیغات اضافی در صفحات کاربران هست که باعت کندی لود شدن صفحه میشه.
من شخصاً از سرویس ایمیل Fastmail استفاده می کنم که به نظر من از هر سرویس میلی که تا الان استفاده کردم بهتره حتی از Gmail,Yahoo mail,Hotmail,msn و بیشتر سرویس های دیگه.
باز هم میگم این نظر شخصی منه.
 

amirhomayoun

Active Member
آره ! من هم باهات موافقم! البته خودم لينك اين تاپيك رو تو مسنحر ديدم ها!

گرچه به نظرم وقتي سرويس هاي گوگل همه گير بشه (به شرط فيلتر نشدن!) به سرعت جاي ياهو رو بگيره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا