چجوری 2 تا vetex که بینشون هیچ سطحی نست رو با یه edge به هم وصل کنم ؟؟

madmaster_3d

Well-Known Member
به قول دوستمون یک عکس بزار. ولی اگر این 2نا ورتکس نزدیک هم باشن می تونی جفتشون رو انتخاب کنی و گزینه weld رو بزنی . اگر نچسبیدن. مربع بقل weld رو بزن عدد رو بالا تر ببر. عکس بزاری بهتره.
 

hosienmax100

3D Artist
اگر برای ساخت یک پلی هست بین چهار ورتکس میشه با گرفتن شیفت و کلیک اون رو ایجاد کرد

این چیزی که شما میگید من فکر میکنم اصلا عملی نیست مگر بحث جوش زدن باشه که دوستمون بهش اشاره کرد ..
 

viroos

New Member
نه .... اصلا دو تا ورتکس که تقریبا از هم دورا و نمی خام به هم بچسبن .... فقط می خام با یه خط به هم وصل بشن :?::?:
 

Gryphon

Member
اگه ورتکس ها روی یه poly باشن با "connect" میشه به هم وصل کرد اگه هر ورتکس روی یه پلی دیگه باشه با ابزار "Distance Connect" (گاهی اوقات به خاطر جای خاص ورتکس ها درست کار نمیکنه) یا "Cut" میشه به هم وصل کرد، البته نوع های دیگه هم هست (مثلا اگه ورتکس روی آبجکت ها جدا از هم باشن) همونجور که گفتم اگه عکس بزاری بهتر میشه راهنمایی کرد.
اگه تازه شروع به یاد گیری مکس کردید پیشنهاد میکنم آموزش های ویدیویی رو ببینید چون اینطوری سرعت یادگیریتون بیشتر میشه.
 

viroos

New Member
آره تازه دارم کار میکنم
ممنون از جوابت .. امتحان می کنم ببینم با این دستورها جواب میده یا نه

:rose:
 

emadrad

Member
بین 2تا ورتکس که هیچ وقت بدون ایجاد پلی سگمنت نمیشه زد!! اصلا سگمنت یا همون ایج با یک سطح به وجود میاد.
اگه این 2تا ورتکس که میگی از 2تا پلیگان هست که کلا 4تا ورتکس بهت میده نه 2تا ،
میشه ایج های وصل شده به اون ورتکساتو انتخاب کنی و با فرمان bridge به هم وصل کنی

واسه هر فرمان حتما option کنارشم استفاده کن تا آپشنای دیگشم یاد بگیری

 

Gryphon

Member
بین 2تا ورتکس که هیچ وقت بدون ایجاد پلی سگمنت نمیشه زد!! اصلا سگمنت یا همون ایج با یک سطح به وجود میاد.
اگه این 2تا ورتکس که میگی از 2تا پلیگان هست که کلا 4تا ورتکس بهت میده نه 2تا ،
میشه ایج های وصل شده به اون ورتکساتو انتخاب کنی و با فرمان bridge به هم وصل کنی

واسه هر فرمان حتما option کنارشم استفاده کن تا آپشنای دیگشم یاد بگیری

تایید میشه
راستش من سوال درست نفهمیدم، اگه بین ورتکس ها خالی باشه نمیشه به هم کانکت کرد البته با روش هایی میشه تو یه آبجکت سگمنت درست کرد ولی به درد نخور خواهد بود چون رندر نمیشه مگه اینکه یه کارای عجیب غریب بخوای باهاش انجام بدی:green:
:rose::rose:
 

h.khafan

Active Member
سلام

تنها راهی ک من بلدم برای این کار اینه ک حجم رو به ادیت پلی تبدیل کنی و بری به زیر مجموعه ی پلیگان....توی قسمت edit geometry گزینه ی Create رو انتخاب کن حالا میتونی با کلیک کردن روی حداقل 3 نقطه یک سطح بسازی....اینجوری حتا ورتکسهای معلق در فضا ک معمولا به هیچ دردی نمیخورن هم استفاده میشن....

حالا شما 2 تا ورتکس داری (ک روی هوا هستن و بینشون ادج نیست ) و یک ادج (ک مطمعنا هر سرش یک ورتکس هم داره!) ...ک به این معنیه ک 4تا وتکس داری پس میتونی با گزینه ای ک گفتم یه پلی گان بسازی بینشون...


عکسم ک آخر نزاشتی!


موفق باشی
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
دکمه ی 2 رو بزنید و دو edge روبروی هم رو انتخاب کنید و Bridge رو بزنید. بعدش هم میتونید ورتکس هارو به هم Collapse کنید. غیر از Bridge کردن راه دیگه ای نیست.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا