چاپ كارت ويزيت

ghobadi

New Member
براي چاپ كارت ويزيت بهترين اندازه 8.7*4.8 مي باشد و بهترين رزوليشن 391 مي باشد همچنين رنگهاي سورمه اي و بنفش ممكن است در چاپ آنگونه كه ما انتظار داريم در نيايد پس بهتر است در انتخاب رنگ براي چاپ نيز دقت كنيم . در كارت ويزيت هايي با جنس كتان و سلفون مات دقت در انتخاب رنگ بالاتر مي رود .
اگر نظر جديدي در اين مورد باشد خوشحال ميشوم بشنوم
 

yafatemeh

Member
سلام:
آقای قبادی می تونین یه جوری بهم بگین که سلفون مات چه جنسیه؟
 

Parham

Well-Known Member
براي چاپ كارت ويزيت بهترين اندازه 8.7*4.8 مي باشد
دوست عزیز مقدار دقیق 8.4 در 4.8 هستش ...
بهترين رزوليشن 391 مي باشد
مقدار بیشتر از 300 DPI نیازی نیستش !
رنگهاي سورمه اي و بنفش ممكن است در چاپ آنگونه كه ما انتظار داريم در نيايد پس بهتر است در انتخاب رنگ براي چاپ نيز دقت كنيم .
اگر مقدار ها درست استفاده بشه ... مشکلی‌ پیش نمیاد در این مورد میتونید تاپیک مربوط به رنگ مشکی‌ در چاپ در همین انجمن را بخونید
می تونین یه جوری بهم بگین که سلفون مات چه جنسیه؟
بهترین راه مراجعه به یک مغازه که به این امور میپردازد هستش ... اونجا بهتر میتونید از نزدیک انواع مختلف کارت ها و جنس آنها را ببینید و مقایسه کنید
 

S.H.R.M.K

Well-Known Member
سلام

آره پرهام جان اینایی که شما گفتی درسته درسته....

در مورد جنس سلفون مات هم باید بگم ،سلفونه دیگه! یعنی مثل نایلون هست و از الیاف پلی اتیلن که بصورت رول هست و بعد از چاپ اونو بصورت ماشینی روی کار چاپی میکشن و پرس میکنن.کارت وزیت های سلفون مات همون کارت های معمولی مقوایی هستن که روشون سلفون کشیدن این کارتا از نظر ظاهری یک مقدار مات و یک دست تر به نظر میان از نظر جنس یک مقدار محکم تر از مقوای معمولی میشه و از نظر مقاومت در برابر آب و چیزای دیگه مقاومت بیشتری دارن.
 

Aftabgardan-cc

Active Member
روايات متفاوت شد!!!!!!!!! :)
به ما گفتن اندازه كارت ويزيت 8.6 در 4.8 هست!!!!!!! حالا اين 8.7 و 8.4 چيه؟ 8(
 

HIEROGLYPH

New Member
چرا برای چاپ روزلیشن 391 رو استفاده میکنن

ghobadi گفت:
براي چاپ كارت ويزيت بهترين اندازه 8.7*4.8 مي باشد و بهترين رزوليشن 391 مي باشد همچنين رنگهاي سورمه اي و بنفش ممكن است در چاپ آنگونه كه ما انتظار داريم در نيايد پس بهتر است در انتخاب رنگ براي چاپ نيز دقت كنيم . در كارت ويزيت هايي با جنس كتان و سلفون مات دقت در انتخاب رنگ بالاتر مي رود .
اگر نظر جديدي در اين مورد باشد خوشحال ميشوم بشنوم
سلام آقای قبادی من هم در مورد اینکه روزلیشن چاپ 391 هست خیلی شنیدم ولی دوستان اینجا میگن باید روزلیشن چاپ 300 باشه من خودم توی قسمت مسائل عمومی و برنامه های گرافیک 2 بعدی یه مطلب دارم با عنوان چرا برای چاپ روزلیشن 391 رو استفاده میکنن . هر چی تلاش کردم یه مطلب به اون صفحه اضافه کنم با نقل نشد اگه بتونین یه راهنمایی کنین چرا 391 کمک بزرگی کردین
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
این جریان رزلوشن 391 که جدیدا مد شده چیه؟!!! من که اولین باره اینو میشونم. آخه چرا مثلا 391؟! چا 390 نباشه؟ مگه اون 1 پیکسل چقدر تفاوت ایجاد میکنه که اینقدر دقیق باید در نظر گرفته بشه؟!

در ثانی این موضوع یه موضوع اثبات شده هست که رزلوشن 300 برای کارهای چاپی (در اینجا کارت ویزیت) کافیه پس چه بحثیه که حالا 391 درنظر گرفته بشه! اگر مثلا برای اولین بار بود که تو دنیا میخواست یه کارت چاپ بشه و این بحث پیش میومد خوب جای تعجب نداشت ولی وقتی رزلوشن 300 کامل و عالی جواب میده دیگه چرا بیایم حجم کار رو بالا ببریم و بیجهت 391 در نظر بگیریم؟!
 

rezatoofan

Member
من در تمامی مباحثی که با دوستان در جایگاه های متفاوت داشتم همیشه میکفتم که هر چه قطع کار پایین تر مییاد شما رزولیشن رو ببرید بالاتر .
دقت کنید در یک کار چاپی با رزولیشن 300 (A4)دانه های ریزی که تصویر رو تشکیل دادن محسوسه و نوشتارما در این قطع به طبع از اندازه بزرگتری نسبت به کارت ویزیت دارن و اگر دقت کنید میبینید لبه های نوشته ها دندانه دار هست و چون نوشته بزرگ است زیاد به چشم نمی یاد ولی در یک اثز چاپی کوچک چون نوشته ها وعناصر ریز تر در چاپ نقش میبندند می بایستی نقطه هارا که تصویر رو تشکیل میدن به هم نزدیک تر در نظر بگیریم تا بتوان نوشته های ریز و عناصر ریز را بهتر ببینیم.(برای درک بیشتر دقیق به یک کارت ویزیت و یک اثر در قطع آ4 توجه کنید که هر دو با رزولیشن 300 چاپ شده و برای مقایسه بهتر به طور امتحانی طرحی رو با رزولیشن 600 در قطع کارت ویزیت چاپ کنید ونتیجه رو ملاحظه کنید . صد در صد 600 دی پی آی بهتر و واضخ تر از 300 د پ آ است.) هرکس این تمرین و کرد و به غیر از این بود بیاد اینجا واعلام کنه. بهتره گفته بشه که هر چه نقاط تشکیل دهنده تصویر به هم نزدیکتر باشند کیفیت ما بهتر میشه.

===============
پیروز و سربلند باشید
 

S.H.R.M.K

Well-Known Member
آقای Rezatoofan اینی که شما میگی کاملا درسته ولی....
اینکه تو مانیتور شما شاید بتونید رزولوشن رو بزارید روی 1200 و مانیتور هم راحت براتون نشون میده اما تو بحث چاپ پای محدودیت های زیادی در میونه مثل توانایی ماشین های چاپ و دستگاه های ایمیجستر و ... که تا رزولوشن محدودی رو پشتیبانی میکنن و همچنین رنگ...
اگر این محدودیت ها نبود که همه رزولوشن رو روی 600 یا 1200 یا بالاتر تنظیم میکردن و میدادن چاپخونه و کلی هم حال میکردن با کیفیت کارشون پس باید ببینیم چرا 300!!!!
 

vahidia

New Member
آقا شما چه بحثیه که میکنید....

از نظر اندازه کارت که باید بگم استاندارد جهانیش 4.5*7.5 هست اما این میتونه یه سلیقه هم بستگی داشته باشه و یکی 4.8*7.6 میگیره و یکی دیگه یه چیزه دیگه... اما یه نکته مهم اینه که اندازه دقیق تو چاپ خونه معلوم میشه و هر جور دلشون بخواد تغییرش میدن البته نه خیلی خیلی محسوس. مثلا من یه کارت چند روز دادم واسه چاپ که 5.0 سانت به طولش اضافه شده بود...
البته ببخشید اینقدر گنده گویی کردم من اینقدرا هم سرم نمیشه...

اما حالا یه سوال من کارتی را که دادم واسه چاپ یه قسمت از کارت بد چاپ شده بود یه جواریی پخش شده بود البته خیلی محسوس نبود ... من رزولیشن را 391 گرفته بودم یکی به من گفت رزولیشنت کم بوده اما فکر کنم کافی بوده حالا سوالات من:
1-مشکل چی بوده؟
2-نظرتون در مورد رزولیشن
3-اکه رزولیشن بالا مثلا 500 یا مثلا 1000 استفاده کنم مشکلی نداره؟؟
 

vahidia

New Member
یه اشتباه منظورم نیم سانت بود نه پنج سانتبه بزرگواریتون ببخشید....

ببخشید نتونستم همون پست را ویرایش کنم واسه ی همین دو تا پست پشت سر هم زدم بازم ببخشید...
 

rezatoofan

Member
استاندارد کارت ویزیت رو طرح اولیه مشخص میکنه البته یک حداقل و حداکثزی هم باید براش در نظر گرفت یعنی نباید آنقدر بزرگ یا کوچک باشد که تعریف کارت ویزیت رو از دست بدهد.
کارت ویزیت تنها این موارد 1 برگی و یک طرفه نیست .
شما می توانید با کمی خلاقیت کارت ویزیت رو در دو صفحه روبرو هم زراحی کنید.

در مورد رزولیشن هم هر چه کار کوچک تر شود رزولیشن رو بالا تر ببرید شفافست و وضوح تر بهتر میشه . البته این یک نظر تجربی است که من با رزولیشن 600 کارت ویزیت ردم و کلی از کیفیت اون نسبت به قبلی ها راضی ترم.
 

ghodrat

Member
سورس کارت ویزیت

من از یه سایتی سورس کارت ویزیت گرفتهام اونهم رزولوشن کارتو 391 انتخاب کرده
اندازه اون هم اگه توی فتوشاپ بازش کنید معلومه ولی اگه رزولوشن اونو چک کنید میبینی د که بعضی روایات مبنی بر 391 که اینجا میگن حقیقت دارد حالا فلسفه یک را منم نمیدونم .
میتوانید فایل ضمیمه را دانلود کنید ودر داخل حاشیه امن که ترسیم شده با خیال راحت متن و گرافیکتون را بذارین
 

پیوست ها

  • cardb.rar
    1.7 کیلوبایت · بازدیدها: 46

vahidia

New Member
عزیز من که نتونستم دانلود کنم احتمالا لینک خرابه ممنون میشم اگه Update کنید...
 

ghodrat

Member
سلام
من خودم برای آزمایش دانلود کردم مشکلی نداره در ضمن فقط 1 کیلو بایت
یک کادر در فتوشاپ که با خط کش از هر طرف دو میلی گذاشته تا طرح توی برش صدمه نبینه و رزولوشن 391 در اینچ
موفق باشین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا