چاپ سیلک ... چاپ روی کیسه های پلاستیکی ...

abolyjoonam

New Member
سلام دوستان

من می خواستم ببینیم اگه بخواهم یه طرح را روی کیسه های پلاستیکی و مقوایی ( مثلا نام مغازه با آرم یا زدن یه عکس ) چاپ کنم باید به چه نرم افزاری اون رو طراحی کنم ؟ چه سایزی ؟

بعد راستش اصلا من نمی دونم باید چی رو تحویل چاپخونه بدم و مراحل کار چیه !!!

از دوستان صمیمانه متشکرم ! ببخشید من یکم عجله دارم !
 

vahid_b

Member
نياز به نرم افزار خاصي نداري با فتوشاپ به راحتي ميتوني اين كار را انجام بدي.
فقط در هنگام استفاده از عكس بايد حتما عكي را ترام مناسب بدي.
 

abolyjoonam

New Member
vahid_b گفت:
نياز به نرم افزار خاصي نداري با فتوشاپ به راحتي ميتوني اين كار را انجام بدي.
فقط در هنگام استفاده از عكس بايد حتما عكي را ترام مناسب بدي.


مرسی ! خوب من باید روی چه چیزی پرینت کنم و برای چاپخونه ببرم؟

ببینید طرح من جوری است که باید دقیقا با دسته های پلاستیک سایز های مختلف match و جفت و جور بشه ! با چه رنگی و روی چه سایزی ( مثلا سایز پلاستیک یا بزرگتر ) و اصلا روی چی باید چاپ کنم به چاپخونه بدم ؟ بعد ترام یعنی چی ؟

مرسی خواهشا کمک کنید لازم دارم !

تشکر
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوست عزیز
برای انجام کارت به نکات زیر توجه کن:
1. قبل ازهرگونه طراحی نسبت به مشخص شدن نوع کیسه و پاکت ها اقدام کن. چند نمونه از اونها تهیه کن و در رابطه با اشیایی که قراره در اونها قرار بگیره مشخصاتی همچون وزن ، ضخامت و رنگ و رو در نظر بگیر . برای بدست آوردن نمونه اگر چاپخونه اصولا کارش چاپ رویه کیسه و پاکت هست از اونها می تونی نمونه بگیری و در موردشون با اونها مشورت کنی. اگر هم نمونه مورد نظرت رو در چاپخونه نتونستی پیدا کنی، باید اونرو خریداری کنی در حده 4 تا 5 نمونه از هر کدوم بسه و بعد در رابطه با قابل چاپ بودن اونها با چاپخونه مشورت کنی. مواظب باش نمونه های کمیاب که ممکنه گاها در بازار بعدا پیدا نشن رو خریداری نکنی.
2 . برای طراحی چون شما دارای از کیسه و پاکت های از قبل تهیه شده استفاده می کنی. اندازه طرح رو باید در ارتباط با اندازه اونها در نظر بگیری. هم می تونی از نرم افزار های برداری مثل کورل استفاده کنی هم می تونی از نرم افزار های نقشه بیتی مثله فتوشاپ بهره بگیری. منتها اگر قرار طرحی بزنی که در اون از سایه روشن استفاده می کنی پیشنهاده من فتوشاپه( این سایه روشن ها بوسیله ترام نهایتا چاپ می شه ). طرحت می تونه تک رنگ یا دو رنگ باشه چون داری از چاپ سیلک استفاده می کنی و کارت احتمالا در تیراژ ه پایینه اینو می گم. از فونتهایی استفاده کن که قابلیت خوانش خوبی دارن و حدالمکان از فونتهای با اندازه کوچک استفاده نکن. سعی کن طرحت تناسب کافی داشته باشه. در مورد اگر از کیسه های رنگی استفاده می کنی رنگی که قراره بر روی اونها چاپ کنی با رنگ زمینه بخونه و دیده بشه.
3 . برای دادن کار به چاپخونه با خودشون تماس بگیر . اگر بهت گفتن رو سی دی بده . طرح رو از لحاضه غلطت املایی چک کن و فونتها رو به حالت منحنی در بیار یا همراه طرحت رویه سی دی رایتشون کن. یادت نره که سی دی رو با سرعت پایین (مثلا 16 ) رایت کنی و مطمئن شی که باز می شه. اگر هم گفتن که پرینت بگیر که احتمالا هم نمی گن ( در صورت تک رنگ بودن ) کار رو رویه کاغذ تمیز ، سفید و بدون تا خوردگی با پرینتر لیزری سیاه و سفید پرینت کن. یادت نره که کار نباید تا بخوره.
 

abolyjoonam

New Member
مرسی دستت درد نکنه ! بعد راستی باید روی سایز پلاستیک بزنم با چه رزولوشنی کار کنم ؟
 

daftarekhaterat

New Member
كسي از قيمت پلاستيك و چاپ سيلك خبر داره؟
اگه مثلا يه سفارش 200 كيليويي پلاستيك و چاپ آرم 2 رنگ يا 3 رنگ بهمون دادن بايد چه هزينه هايي رو محاسبه كنيم؟ ميشه يه فرمول ارائه كنين؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا