چاپ تعداد ركوردهاي متوالي از بانك اطلاعاتي

navidvakili

New Member
با سلام

چگونه مي توانم در يكي از جداول بانك اطلاعاتي تعداد ركورد متوالي مشخصي (مثلا ركوردهاي 20 تا 34) را در خروجي چاپ نمايم. توجه داشته باشيد كه نمي خواهم از يك فيلد كليدي از نوع Auto_Increment داشته باشم زيرا با حذف يكي از ركوردها ترتيب عدد گذاري آنها بهم مي خورد.

تعريف فيلد Auto_Increment:
در جداول بانك اطلاعاتي براي شماره گذاري فيلدها بصورت اتوماتيك از 1 الي تعداد آخرين ركورد از خصوصيتي به نام Auto_Increment استفاده مي شود كه فقط بر روي فليدهاي كليدي قابل اجرا است. تنها اشكال اين نوع فيلدها در اين است كه، در صورت حذف يكي از ركوردها كه اين نوع شماره گذاري براي آنها قرارگرفته است، قابل بازگشت نمي باشد و باعث مي شود عدد ركورد حذف شده از توالي اعداد حذف گردد.
 

mosi20

Active Member
سلام
عزیز دل خوبی؟
حالا اگه یکی از شماره ها از Auto_Increment حذف بشه چی میشه؟
شما که نمیگی id را از x تا y بیار . بلکه میگی بشمار از 20 تا رکورد تا رکورد 34 را بیار که هیچ ربطی به Auto_Increment نداره .
باید از limit استفاده کنی که بر حسب تعدادی که میخواهی نشون بدی متفاوت میشه و یه سری محدودیتها را پیدا میکنی مثلا شما نمیتونی بگی از 20 تا 34 را بیار بلکه میتونی بگی از 20 تا 40 را بیار یا از 1 تا 20 یا 40 تا 60 و...
البته به یه شکل دیگه میتونی بگی از 20 تا 34 را بیار که در این صورت باید یه مشخصه ای از رکورد 20 داشته باشی که تک باشه که بوسیله ی اون بتونی بگی از 20 به بعد را با تعداد limit = 14 را چاپ کنه بهترین خصوصیتی که میتونی ازش برای شناسایی یک رکورد استفاده کنی فیلدهایی هستند که Auto_Increment دارند
 

جدیدترین ارسال ها

بالا