پورشه قدیمی

Hamed-gh

Member
با درود دوباره به همه دوستان خوبم.
اینم در ادامه کارای قبلیمه ولی فکر کردم بهتره یه پست جدید بزنم. این ماشینم توتاریالشو دیدم، از ماشینش خوشم اومد و شروع کردم به ساختنش. زیاد کاری با توتاریالش نداشتم. فقط یه جاهایی که عکس رفرنس نداشتم میرفتم سراغش.
میشه گفت آخرین ماشین کاملیه که ساختم. رندرشم با وی ری حدودا هشت ساعت طول کشید. فکر کنم الان بتونم متریال و نورشو بهتر در بیارم ولی واقعا فکرشم تنمو میلرزونه که فایلشو باز کنم و بخوام تست رندر بگیرم. آخه رم سیستمم 256 مگه. که این مقدار واسه ویندوز هم کفایت نمیکنه. بگذریم.
امیدوارم نظرات ارزشمندتون رو از من دریغ نکنید. یه سوتی کوچیک توش هست و اونم مربوط به چراغ راهنماشه. دو بار مدلشو ساختم، یادم رفته اولیو هاید کنم، جفتش رندر شده. به بزرگواری خودتون ببخشید چون واقعا نمیشه دوباره رندر کرد.
 

پیوست ها

  • p_356_For_Render_01.jpg
    p_356_For_Render_01.jpg
    86.2 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • p_356_Final_Low.jpg
    p_356_Final_Low.jpg
    171.4 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • p_356_f_1.jpg
    p_356_f_1.jpg
    218.6 کیلوبایت · بازدیدها: 17

.:. soroosh .:.

Active Member
خيلي عالي شده .
رندر و نورپردازي هم خوبه .
فقط مدل صندلي هنوز نياز به كار داره و اون سقف كه پشت ماشين جمع شده ( اگر اشتباه نكنم بايد سقف باشه )
فكر كنم متريال صندلي ها چرم سفيد هم بشه بد نباشه .
در كل خيلي زيبا شده .
موفق باشيد .
 

Hamed-gh

Member
ممنونم علی جان شما لطف داری ولی واقعا نمیشه بازم رندر بگیرم. فایلش حالا هیچی میگیم یه بار میخوام بازش کنم. متریال ادیتورم 5 دقیقه طول میکشه باز شه. بی تعارفم بگم که من اصلا خودمو حرفه ای نمیدونم ولی یکی از اهداف کوتاه مدتم حرفه ای شدن توی کارمه.
سروش جان شما هم مثل همیشه لطف داشتی. آره حق با شماست جای کار خیلی داره. نمیدونم شاید بازم رفتم سراغش ولی کلا خیلی وقته پروندش بسته شده.
 
آخرین ویرایش:

einollahia

Well-Known Member
زمان رندر خیلی بالاست.

با منتال ری میشه زیر 10 دقیقه یه همچین رندری گرفت.

به نظر من رو منتال ری سرمایه بزار.
 

Hamed-gh

Member
بازم از لطف همتون ممنونم.
آقای عین الهی از شما بعیده. اگر واقعا منتال اینقدر قوی بود که بتونه با سرعتی معادل 50 برابر بیشتر از VRay رندر بگیره اونم با همون کیفیت که دیگه کسی سراغ هیچ موتور رندری نمی رفت.
من منتال هم رندر گرفتم و میدونم که اونم به اندازه خودش مشکلات داره.
منتال فقط از طریق محاسبه فتون، GI میگیره که اونم خیلی وقتا جواب نمیده.
البته من به هر دوی این موتورها علاقه دارم و بسته به نیازم استفاده میکنم ولی همچین تفاوت وحشتناکی بینشون ندیدم.
 

einollahia

Well-Known Member
آقای عین الهی از شما بعیده.

چرا بعیده؟
بهمین دلیله که تو انیمیشن ها یا از سیستم رندر معمولی نرم افزار استفاده میشه ، یا renderman و یا mental ray.

بخاطر بهترین سرعت و کیفیت


سرعت منتال ری حداقل 10 برابر موتور هایی مثل Vray و max well هست ولی خوب پیچیدگی های زیادی داره. چون که خیلی از جاها رو به جای اینکه خود رندر انجین محاسبه کنه، کاربر باید بهش بپردازه.


قدرت محاسبه بالای رندر انجین همین معضل زمان زیاد رو داره، برای مثال قدرت محاسبه هیچ رندر انجینی به پای fryrender نمیرسه.
ولی اگر تصویری که mental ray تو 1 دقیقه رندر می گیره، تو fryrender حداقل 12 ساعت باید پاش بشینی.
 

Navidmilan

Well-Known Member
بازم از لطف همتون ممنونم.

منتال فقط از طریق محاسبه فتون، GI میگیره که اونم خیلی وقتا جواب نمیده.

خوب براي محاسبه Indirect Illumination تركيب Photon-GI با Final Gather يك تركيب بدون نقصه ضمن اينكه هر كدوم به تنهايي هم از پس Indirect Illumination بر ميان. فكر نميكنم ايني كه گفتيد نقطه ضعف Mental Ray باشه...
 

Hamed-gh

Member
البته این دلایلی که شما فرمودید درسته ولی دلیلی نداره که چون با فلان نرم افزار کار انیمیشن انجام میشه دیگه بهتر از اون وجود نداشته باشه. اون منتالی که شما میگید توی انیمیشن ها و فیلمهای بزرگ استفاده میشه خیلی با این منتالی که من و شما کار میکنیم فرق داره. ولی درکل این بحث جالب نیست. منتال ورژن های جدیدش بهتر شده ولی بازم نمیشه مطلق کفت که از همه نظر سرتره. هر کدوم مزایا و معایبی دارن که ما سعی میکنیم بسته یه نیازمون ازشون بهترین استفاده رو ببریم.
در کل ممنونم از لطفتون. اینم که گفتم از شما بعیده به این دلیل بود که چند تا کار ازتون دیدم و به نظرم کارای خوبی بودن.
موفق باشی دوست من.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا