پروژه ی اداری (داخلی)

taghi abbas

Well-Known Member
با سلام به دوستان

این اولین کارمه مشکل زیاد داره . چون میخوام مشکلات رو برطرف کنم و چیزی یاد بگیرم اونرو تو گالری نذاشتم و اینجا گذاشتم تا کامل بشه. دوستان لطفا مشکلات و راه حل هاشو بگن تا کاملشون کنم . پیشاپیش از کمک هاتون ممنون.

نرم افزار ها : 3dsmax 2011 ، Vray 2.0.2 و هیچ گونه پست پروداکشنی نداره.

مدلسازیش کلا مال خودم هست .

نظراتتون خیلی برام مهم و حیاتیه.ممنون
 

پیوست ها

  • New Render Modeling Correction b.jpg
    New Render Modeling Correction b.jpg
    58.4 کیلوبایت · بازدیدها: 35
  • New Render Modeling Correction 2.2 b.jpg
    New Render Modeling Correction 2.2 b.jpg
    54.6 کیلوبایت · بازدیدها: 31
آخرین ویرایش:

SinaTR

Well-Known Member
سلام دوست عزيز...
يه چندتا نکته می خوام بهت بگم به نظر من بهتره از اين به بعد هم واسه راحتی خودت هم واسه بهتر نمايش دادن کارت رعايت کنی:
اول اينکه سعی کن لو پولی تر کار کنی، بعضی قسمت ها مثل کف اين سالن واقعا نياز به اين همه پولی نداره.
دوم اينکه اشيايی که اسموس دارن رو يا با اسموس خاموش بذار يا توی تنظيمات اسموس گزينه isoline display رو روشن کن.
و سوم اينکه برای نمايش واير کارت سعی کن به همه Obj ها يک متريال بدی (که معمولا سفيد ساده می دن) و رنگ edge هاشونو هم يکی کنی (معمولا سياه می ذارن)

لطفا اگه می شه اين لينک تاپيکی که تو امضات گفتی رو بهم بده...
موفق باشی
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام باشه . دفعه ی بعد رعایت میشه. نظرت در مورد کار چیه؟ باید چه کنم که طبیعی تر بشه؟
 

taghi abbas

Well-Known Member
لطفا اگه می شه اين لينک تاپيکی که تو امضات گفتی رو بهم بده...

با عرض معذرت چون همه این ها تو یک تاپیک خاص نیست، دقیقا نمیدونم در چه صفحه ای قرار دارن ولی اگه تو ابزار سه بعدی با نام من یه سرچ بزنید پیدا می کنید.
 

Mehran coyote

Well-Known Member
ببین دوست عزیز
این نظر من هست
همیشه برای رئال شدن یک کار 3 مسئله خیلی تو کارت تاثیر میزاره
متریال و شیدرسازی
مدلینگ
نورپردازی

و تنطیمات رندر توی الویت اخر قرار داره که بیشتر گزینه هاش فقط برای بالا بردن کیفیت عکس خروجیت ماثره.

توی تنظیمات رندر هم گزینه ی antialias رو روشن کن
تنظیمات image sampler چرا -1 و 2؟
به قوله عارف کافیه ادم برای کسب تجربه پروژه های اماده رو یه نگاهی بهش بندازه خیلی کمک میکنه
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام . ممنون از وقتی که گذاشتین به نظر شما مشکل اصلی کار من چیه که طبیعی به نظر نمی رسه؟ من با توجه به حرفتون پروژه های زیادی رو دیده بودم و سعی زیادی در طبیعی تر شدن کار کردم اما مشکل اینجاست که نمیدونم مشکل از کجاست؟؟!! :-?
 
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
شما توی ساخت متریال و شیدرسازی ضعیف عمل کردی به قول گفتنی متریال ها خام شدن همه چی یکدست شده مثل متریال ستون سفید یک دست هست
مثلا مدل صندلی ها و آب سرد کن بلکه به کارت جلوه نداده از اون ور نمره ی کارتو هم کم کرده
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام به همه. به جای صندلی ها از این مبل ها گذاشتم. ستون هم تکسچر چوب قهوه ای تیره وسطاش هم ویری لایت متریال .خوبه اینجوری؟ یه سئوال و اون اینه که min و max در adaptive subdivision، چه تأثیری در رندر داره؟
 

پیوست ها

  • Furniture model.jpg
    Furniture model.jpg
    32.3 کیلوبایت · بازدیدها: 21
  • with Furniture.jpg
    with Furniture.jpg
    23.2 کیلوبایت · بازدیدها: 20

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام دوست عزيز
يه ضرب ميرم سر اصل مطلب
مهمترين اشكالات شما همچنان خام بودن متريال تاريكي فضا و عدم استفاده از نورپردازي بوسيله ي hdri
طراحي بد نيست ولي يه مقدار خلوته به نظرم اگه رو نورپردازي و متريال كار كني تنظيمات رندر درست ميشن
mhn و max هم تو adaptive يكي براي محاسبه قسمتهاييه كه لبه دارن ويكي براي محاسبه سطوح صاف بدون لبه اند مثل ديوار دقيق يادم نيست كدوم مال چيه ولي تو يه تست رندر show sample رو روشن كني و دو سه بار تغييرش بدي متوجه ميشي.
 

taghi abbas

Well-Known Member
خام بودن متريال

سلام و با تشکر از نظرتون . این قضیه ی خام بودن هم مشکلیه برای خودش. من منظورتون رو از خام بودن مثلا برای ستون یا پیشخوان نمیفهمم. مثلا بهش بامپ بدم خوب میشه؟ یه توضیحی میدید.ممنون. برای نور هم یه کارهایی کردم به زودی میذارم. در مورد نور hdri آموزشی چیزی دارید؟ باز هم ممنون.
 

dr.hashemi

کاربر فعال
ببينيد هر متريال از 5 قسمت تكسچر r.glo , hglo و bump و reflect تشكيل شده كه براي طبيعي شدن نيازه روي همشون كارشه.
در مورد hdri تو سرچ خمين جا بزني مطالب به درد بخوري پيدا ميكني.
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام . ستون رو یه دستکاری کردم . به نظرتون بهتر شد یا نه؟
 

پیوست ها

  • Sotun Correction.jpg
    Sotun Correction.jpg
    25.6 کیلوبایت · بازدیدها: 12

taghi abbas

Well-Known Member
سلام . پست اول آپدیت شد لطفا یه نگاه بندازید . متریال ها رو دست کاری کردم و به جای vray sky برای environment از vray hdri از نوع استاندارد تری دی مکس استفاده کردم. نظرتون چیه؟ به نظرم بهتر شد از قبل.
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام . دو تا رندر از صحنه یدون لایت های داخلی گرفتم (البته لامپ ستون یادم رفت !!) یکیش با گامای 1 و اون یکی با گامای 2.2. چجوری شد؟ آیا تنظیماتی داره که نور داخلی افزایش پیدا کنه ؟
 

پیوست ها

  • no light gamma 1.jpg
    no light gamma 1.jpg
    26.3 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • no light gamma 2.jpg
    no light gamma 2.jpg
    41 کیلوبایت · بازدیدها: 13

SinaTR

Well-Known Member
دوست عزيز نمی خوام بهت زد حال بزنم، هرکار کوچيکی که می کنی نبايد نظر بپرسی...
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام . میدونم ولی چون اولین کارمه میخوام یاد بگیرم. ببخشید خلاصه. راهی هست بدون srgb روشن نور داخلی افزایش پیدا کنه؟
 

dr.hashemi

کاربر فعال
اينكه پيگير بهتر شدن كاري خيلي خوبه و منم اگه دير جواب ميدم معذرت ميخوام چون تو آموزشيم.
ستونت خوب نشده حقيقتش بايد بيشتر روي متريال كار كني و بهتر شدن ساخت متريال هيچ راهي نداره بجز اينكه بارها و بارها بسازي و تنظيمات دستت بياد.
در رابطه با گاما بله 2.2 خيلي بهتره و براي پر نورتر شدن محيط از جاهايي كه لامپ يا مهتابي ميزاري به عنوان منبع نور استفاده كن و توشون رو با vraylight نور پردازي كن.
موفق باشي
 

جدیدترین ارسال ها

بالا