پروژه ی اداری (داخلی)

شروع موضوع توسط taghi abbas ‏13 ژانویه 2013 در انجمن گالری كارهاي در حال انجام يا WIP

  1. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    با سلام به دوستان

    این اولین کارمه مشکل زیاد داره . چون میخوام مشکلات رو برطرف کنم و چیزی یاد بگیرم اونرو تو گالری نذاشتم و اینجا گذاشتم تا کامل بشه. دوستان لطفا مشکلات و راه حل هاشو بگن تا کاملشون کنم . پیشاپیش از کمک هاتون ممنون.

    نرم افزار ها : 3dsmax 2011 ، Vray 2.0.2 و هیچ گونه پست پروداکشنی نداره.

    مدلسازیش کلا مال خودم هست .

    نظراتتون خیلی برام مهم و حیاتیه.ممنون
     

    پیوست ها:

    آخرین ویرایش: ‏10 فوریه 2013
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏13 ژانویه 2013
    hamed.f و SinaTR از این پست تشکر کرده اند.
  2. SinaTR

    SinaTR Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    430
    تشکر شده:
    1,409
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام دوست عزيز...
    يه چندتا نکته می خوام بهت بگم به نظر من بهتره از اين به بعد هم واسه راحتی خودت هم واسه بهتر نمايش دادن کارت رعايت کنی:
    اول اينکه سعی کن لو پولی تر کار کنی، بعضی قسمت ها مثل کف اين سالن واقعا نياز به اين همه پولی نداره.
    دوم اينکه اشيايی که اسموس دارن رو يا با اسموس خاموش بذار يا توی تنظيمات اسموس گزينه isoline display رو روشن کن.
    و سوم اينکه برای نمايش واير کارت سعی کن به همه Obj ها يک متريال بدی (که معمولا سفيد ساده می دن) و رنگ edge هاشونو هم يکی کنی (معمولا سياه می ذارن)

    لطفا اگه می شه اين لينک تاپيکی که تو امضات گفتی رو بهم بده...
    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط SinaTR در ‏13 ژانویه 2013
    hamed.f و taghi abbas از این پست تشکر کرده اند.
  3. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام باشه . دفعه ی بعد رعایت میشه. نظرت در مورد کار چیه؟ باید چه کنم که طبیعی تر بشه؟
     
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏13 ژانویه 2013
    SinaTR از این پست تشکر کرده است.
  4. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    اینم تنظیمات رندر
     

    پیوست ها:

    • RenderSetting.jpg
      RenderSetting.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 621.8
      نمایش ها:
      18
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏13 ژانویه 2013
    SinaTR از این پست تشکر کرده است.
  5. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    با عرض معذرت چون همه این ها تو یک تاپیک خاص نیست، دقیقا نمیدونم در چه صفحه ای قرار دارن ولی اگه تو ابزار سه بعدی با نام من یه سرچ بزنید پیدا می کنید.
     
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏13 ژانویه 2013
    SinaTR از این پست تشکر کرده است.
  6. amir0172

    amir0172 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    209
    تشکر شده:
    521
    امتیاز دستاورد:
    93
    به نظر من نور سبز زیاد جالب نشده رنگش رو عوض کنی بهتر میشه موفق باشی
     
    نوشته شده توسط amir0172 در ‏13 ژانویه 2013
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  7. Mehran coyote

    Mehran coyote Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,732
    تشکر شده:
    4,620
    امتیاز دستاورد:
    113
    ببین دوست عزیز
    این نظر من هست
    همیشه برای رئال شدن یک کار 3 مسئله خیلی تو کارت تاثیر میزاره
    متریال و شیدرسازی
    مدلینگ
    نورپردازی

    و تنطیمات رندر توی الویت اخر قرار داره که بیشتر گزینه هاش فقط برای بالا بردن کیفیت عکس خروجیت ماثره.

    توی تنظیمات رندر هم گزینه ی antialias رو روشن کن
    تنظیمات image sampler چرا -1 و 2؟
    به قوله عارف کافیه ادم برای کسب تجربه پروژه های اماده رو یه نگاهی بهش بندازه خیلی کمک میکنه
     
    نوشته شده توسط Mehran coyote در ‏14 ژانویه 2013
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  8. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام . ممنون از وقتی که گذاشتین به نظر شما مشکل اصلی کار من چیه که طبیعی به نظر نمی رسه؟ من با توجه به حرفتون پروژه های زیادی رو دیده بودم و سعی زیادی در طبیعی تر شدن کار کردم اما مشکل اینجاست که نمیدونم مشکل از کجاست؟؟!! :-?
     
    آخرین ویرایش: ‏14 ژانویه 2013
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏14 ژانویه 2013
    Mehran coyote از این پست تشکر کرده است.
  9. Mehran coyote

    Mehran coyote Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,732
    تشکر شده:
    4,620
    امتیاز دستاورد:
    113
    شما توی ساخت متریال و شیدرسازی ضعیف عمل کردی به قول گفتنی متریال ها خام شدن همه چی یکدست شده مثل متریال ستون سفید یک دست هست
    مثلا مدل صندلی ها و آب سرد کن بلکه به کارت جلوه نداده از اون ور نمره ی کارتو هم کم کرده
     
    نوشته شده توسط Mehran coyote در ‏15 ژانویه 2013
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  10. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام به همه. به جای صندلی ها از این مبل ها گذاشتم. ستون هم تکسچر چوب قهوه ای تیره وسطاش هم ویری لایت متریال .خوبه اینجوری؟ یه سئوال و اون اینه که min و max در adaptive subdivision، چه تأثیری در رندر داره؟
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏19 ژانویه 2013
  11. dr.hashemi

    dr.hashemi کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    774
    تشکر شده:
    1,955
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام دوست عزيز
    يه ضرب ميرم سر اصل مطلب
    مهمترين اشكالات شما همچنان خام بودن متريال تاريكي فضا و عدم استفاده از نورپردازي بوسيله ي hdri
    طراحي بد نيست ولي يه مقدار خلوته به نظرم اگه رو نورپردازي و متريال كار كني تنظيمات رندر درست ميشن
    mhn و max هم تو adaptive يكي براي محاسبه قسمتهاييه كه لبه دارن ويكي براي محاسبه سطوح صاف بدون لبه اند مثل ديوار دقيق يادم نيست كدوم مال چيه ولي تو يه تست رندر show sample رو روشن كني و دو سه بار تغييرش بدي متوجه ميشي.
     
    نوشته شده توسط dr.hashemi در ‏19 ژانویه 2013
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  12. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام و با تشکر از نظرتون . این قضیه ی خام بودن هم مشکلیه برای خودش. من منظورتون رو از خام بودن مثلا برای ستون یا پیشخوان نمیفهمم. مثلا بهش بامپ بدم خوب میشه؟ یه توضیحی میدید.ممنون. برای نور هم یه کارهایی کردم به زودی میذارم. در مورد نور hdri آموزشی چیزی دارید؟ باز هم ممنون.
     
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏19 ژانویه 2013
  13. dr.hashemi

    dr.hashemi کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    774
    تشکر شده:
    1,955
    امتیاز دستاورد:
    93
    ببينيد هر متريال از 5 قسمت تكسچر r.glo , hglo و bump و reflect تشكيل شده كه براي طبيعي شدن نيازه روي همشون كارشه.
    در مورد hdri تو سرچ خمين جا بزني مطالب به درد بخوري پيدا ميكني.
     
    نوشته شده توسط dr.hashemi در ‏19 ژانویه 2013
    taghi abbas و SinaTR از این پست تشکر کرده اند.
  14. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام . ستون رو یه دستکاری کردم . به نظرتون بهتر شد یا نه؟
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏20 ژانویه 2013
  15. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام . پست اول آپدیت شد لطفا یه نگاه بندازید . متریال ها رو دست کاری کردم و به جای vray sky برای environment از vray hdri از نوع استاندارد تری دی مکس استفاده کردم. نظرتون چیه؟ به نظرم بهتر شد از قبل.
     
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏21 ژانویه 2013
  16. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام . دو تا رندر از صحنه یدون لایت های داخلی گرفتم (البته لامپ ستون یادم رفت !!) یکیش با گامای 1 و اون یکی با گامای 2.2. چجوری شد؟ آیا تنظیماتی داره که نور داخلی افزایش پیدا کنه ؟
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏22 ژانویه 2013
  17. SinaTR

    SinaTR Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    430
    تشکر شده:
    1,409
    امتیاز دستاورد:
    93
    دوست عزيز نمی خوام بهت زد حال بزنم، هرکار کوچيکی که می کنی نبايد نظر بپرسی...
     
    نوشته شده توسط SinaTR در ‏22 ژانویه 2013
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  18. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام . میدونم ولی چون اولین کارمه میخوام یاد بگیرم. ببخشید خلاصه. راهی هست بدون srgb روشن نور داخلی افزایش پیدا کنه؟
     
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏22 ژانویه 2013
  19. dr.hashemi

    dr.hashemi کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    774
    تشکر شده:
    1,955
    امتیاز دستاورد:
    93
    اينكه پيگير بهتر شدن كاري خيلي خوبه و منم اگه دير جواب ميدم معذرت ميخوام چون تو آموزشيم.
    ستونت خوب نشده حقيقتش بايد بيشتر روي متريال كار كني و بهتر شدن ساخت متريال هيچ راهي نداره بجز اينكه بارها و بارها بسازي و تنظيمات دستت بياد.
    در رابطه با گاما بله 2.2 خيلي بهتره و براي پر نورتر شدن محيط از جاهايي كه لامپ يا مهتابي ميزاري به عنوان منبع نور استفاده كن و توشون رو با vraylight نور پردازي كن.
    موفق باشي
     
    نوشته شده توسط dr.hashemi در ‏23 ژانویه 2013
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  20. taghi abbas

    taghi abbas Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    795
    تشکر شده:
    1,155
    امتیاز دستاورد:
    93
    پست اول آپدیت شد ...
     
    نوشته شده توسط taghi abbas در ‏10 فوریه 2013

به اشتراک بگذارید