پرظرفیت‌ترین ssd دنیا با ظرفیت 13 ترابایت معرفی شد

majid_mb

Banned
، از سازندگان حافظه‌های فلش تصمیم گرفته تا با معرفی یک درایو SSDا13 ترابایتی، تمامی رکوردهای پیشین دنیا، حتی آنهایی که با هاردیسک‌های رایج به ثبت رسیده‌اند را بشکند و رکورد تازه‌ای در زمینه پرظرفیت‌ترین ها، بر جای بگذارد. هم اکنون پرظرفیت‌ترین هارددیسک‌های موجود 10 ترابایت ظرفیت دارند.
13095455577l.jpg
تا آنجایی که اطلاع داریم، این اولین باری است که حافظه‌های فلش در زمینه ظرفیت از هارد دیسک‌ها سبقت می‌گیرند، البته نباید فراموش کرد که چنین ظرفیت بالایی، قیمت بالایی نیز دارد. طبق بنچمارک‌های ارائه شده از سوی خود Fixstars، طراحی این درایو 13 ترابایتی بیشتر بر کارایی پیوسته و نه حداکثر سرعت متمرکز است.
چنین درایوهای پرظرفیتی مطمئناً برای کاربران خانگی و معمولی طراحی نشده‌اند. به گفته خود Fixstars، این درایو‌ها که در دو گونه با ظرفیت 10 و 13 ترابایت عرضه می‌شوند، برای کارهایی که در آن‌ها خواندن و نوشتن ترتیبی بار کاری غالب است طراحی شده‌اند. قیمت مدل 13 ترابایتی این محصول 19،000 دلار است که مطمئناً نمی‌توان آن را ارزان خواند. بدین ترتیب هر یک ترابایت از آن، 1.46 دلار هزینه می‌برد.
Fixstars2-640x563.png
این درایو 2.5 اینچی با استفاده تراشه‌های حافظه MLC NAND ساخت توشیبا و بکارگیری فناوری ساخت 15 نانومتری تولید می‌شود. کنترلر این درایو به طور ویژه‌ای برای آن طراحی شده است. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی به ترتیب 580 و 540 مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. مصرف انرژی در حالت بلا استفادگی 3 وات و در حالت لود 6.5 وات است. با اینکه این درایور در فرم فاکتور استاندارد 2.5 اینچی طراحی شده، اما در حقیقت ارتفاع آن 15 میلی متر بیشتر است و از این رو امکان جای دادن آن در لپ تاپ‌ها وجود ندارد. منبع: extremetech
 

جدیدترین ارسال ها

بالا