پاسخ به سوالات در مورد ر یگ ، انیمیشن و اسکریپت

مطالب و روند پیشرفت آنها چه اندازه مفید است؟

  • مطالب مفید نیست ولی روند پیشرفت آن خوب است.

    رای: 0 0.0%
  • مطالب و روند پیشرفت آن ضعیف است.

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    10

geo_vahid

Member
شاید اینجا جاش نباشه این سوالو بکنم.
ایشالا یه تاپیک بزنی برای اسکریپت نویسی.
ولی حالا که هستی میخواستم بدونم میشه موقعیت vertex های یک جسم رو بدون اینکه اون رو تبدیل به poly یا mesh کنی بخونی؟
 

arminAnim

کاربر متخصص
شاید اینجا جاش نباشه این سوالو بکنم.
ایشالا یه تاپیک بزنی برای اسکریپت نویسی.
ولی حالا که هستی میخواستم بدونم میشه موقعیت vertex های یک جسم رو بدون اینکه اون رو تبدیل به poly یا mesh کنی بخونی؟
خیر نمیشه, اگر شما اونو به poly یا مش تبدیل نکنید نمی تونید به آرگومانهای اون دسترسی داشته باشید.
منطقی هم هست چون MAXScript به هسته ای که core اصلی مکس هست دسترسی نداره و شما فقط توی محدوده ی تعریف شده ی MAXScript می تونید فعالیت کنید.
اینها چیزهایی بود که من می دونستم, اگر شما پاسخ بهتری پیدا کردید صحبتهای من رو تصحیح کنید.
---
دوستان پاسخ به این سوال رو تصحیح می کنم.
اگر بخواید از آرگومانهای مودیفیر Edit poly یا mesh استفاده کنید تا موقعیت هر ورتکس رو بدست بیارید حتما باید اونو به ادیت پلی یا مش تبدیل کنید. ولی بطور معمولی می تونید با دستور زیر موقعیت یک ورتکس رو با داشتن ورتکس آی دی اون بدست بیارید.
GetVert $.mesh <vertex ID>integer
از دوست خوبم E.k هم بخاطر دادن پاسخ درست این سوال ممنونم..
 
آخرین ویرایش:

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز من گفتم که پلاگین نوشته ی خودمه.. دقیق بخون
حالا اگه اسم پلاگین رو می خوای بدونی حرف دیگست. اسم اونی که باهاش لیپسینک رو زدم LipSink Manager هست. در ضمن لیپسینگ اشتباهه , درستش لیپسینکه.

من که چیزی در مورش تو Google پیدا نکردم
میشه یه لینک بدی واسه دانلود کردن
من همیشه فکر میکردم Lip sync درسته ولی حالا فهمیدم که Lip sINk درست تره!!!!
 

animations

Active Member
راجع به لیپسینکش هم باید بگم که دوست داشتم یک تاپیک هم راجع به انیمیشن و انیماتوری می ذاشتیم تا اونجا تبادل اطلاعات می کردیم و در نظر هم داشتم تا بعد از به سر و سامون رسیدن مبحث ریگ حتما این کار رو بکنم. ولی حالا که بحثـــش شد این مورد رو می گم که اغراق یکی از مهمترین کارهایی هست که انیماتور باید انجام بده و همینطور خطرناک ترین. اغراق بی موقع و نابجا میتونه انیمه رو به یک افتضاح تبدیل بکنه... در مورد این پلان هم باد بگم همونطور که خودت گفتی اغراق توی قالب این شخصیت قرار نمی گیره و همینطور دیالوگش هم اغراق نداره. اگر دقت کرده باشی آخرین حرف آ رو که تلفظ می کنه بیشترین حد ممکن باز میشه اونم بخاطر دیالوگی که داره,ولی به شما دوست عزیز بگم که یکی از اشتباهاتی که خودم تا چند وقت پیش مرتکب می شدم این بود که توی لیپسینک در باز و بسته کردن دهان اغراق می کردم و هیچوقت هم نتیجه ی لیپسینک ها اونطور که باید از آب در نمیومد که البته اونموقع متوجه ایراد کار نبودم و فقط می دونستم یه جای کار می لنگه.
این رو از من اگر قابل می دونی قبول کن:
در لیپسینک کمترین اغراق در باز و بسته شدن دهان اتفاق می افته و بیشترین در باز و بسته شدن گوشه های لب, و هیچ کدوم اتفاق نمی افته مگه اینکه دیالوگی که روی پلان هست این اجازه رو بده...

من همیشه لیپسینک رو دستی انیمیت می کنم. طبق تجربه ای که دارم اینو می گم که باید بین باز و بسته شدن دهان بصورت عمودی و افقی تعادلی وجود داشته باشه. در مورد کاراکترهای فانتزی که تناسبات رئال ندارند، باید اغراق زیادی کرد. وگرنه به نظر می رسه کاراکتر داره خیلی یواش صحبت می کنه تا کسی نفهمه. مخصوصا توی گفتن حرف آ و اَ تا جایی که صورت کاراکتر به هم نریزه باید دهان را باز کرد.
 

arminAnim

کاربر متخصص
من همیشه لیپسینک رو دستی انیمیت می کنم. طبق تجربه ای که دارم اینو می گم که باید بین باز و بسته شدن دهان بصورت عمودی و افقی تعادلی وجود داشته باشه. در مورد کاراکترهای فانتزی که تناسبات رئال ندارند، باید اغراق زیادی کرد. وگرنه به نظر می رسه کاراکتر داره خیلی یواش صحبت می کنه تا کسی نفهمه. مخصوصا توی گفتن حرف آ و اَ تا جایی که صورت کاراکتر به هم نریزه باید دهان را باز کرد.
بازم می گم اغراق به این ساده گی ها نیست و ممکنه تجربه ی شما کاملا درست باشه ولی طبق مشاهداتی که من داشتم توی انیمیشنهای بزرگ کمترین حرکت مربوط به چانه هست که نتیجه ی حرکت کاملش باعث ادا شدن حرف آ میشه.من در لیپسینک بیشتر به تاکید متقدم تا اغراق به این صورت که بعضی حروف هستند کا باید توشون تاکید بشه نه اغراق. مثل A, e ,v&f , b&m که توجه بهشون نتیجه ی بهتری از اغراق کردن توی کل لیپسینک میده.
 

hamed-ddd

Well-Known Member
تا اونجا که من تو انیمیشن های بزرگ دیدم حالت صورت هر کارکتر در موقع بیان کردن حرف مورد نظر طوری تغییر میکینه که بتونه احساس درونی مورد نظر اینیماتور رو هم القا کنه....مثلا موقع گفتن کلمه " نه " طوری این تغییر انجام میشه که علاوه بر لیپسینک حس درونی کارکتر که میتونه مشتمل بر تعجب ...ترس ...عصبانیت و ....بشه کاملا حس میشه طوری که گاهی اوقات آدم احساس میکنه که ناخودآگاه عضلات صورتش به همراه کارکتر تغییر حالت میده.با وجود اینکه خودم تجربه انیماتوری خیلی کمی دارم احساس میکنم که درک کافی از تغییرات چهره در حالات مختلف درونی یکی از رموز موفقیت انیمیشنهای بزرگ به حساب میاد...
در ضمن با آرمین موافقم ... یکی از دلالیلی رو که لیپسینکهای انیمیشنهای ایرانی جالب توجه نیست در شناور بودن حروف بیصداست...یعنی حرف بیصدا مثل ب م پ ت ف و ....طوری بین دو حرف صدا دار بین خودشون محو میشن که تمام زیبایی انیمشن رو از دست میره...در ضمن آشنایی با بالا پایین رفتن صدا در حالات و جمله ای مختلف(چیزی که من تو یکی دو تا کتاب آموزش زبان انگیلیسی قدیمی دیدم ) انیماتور رو راهنمایی میکنه...
 

arminAnim

کاربر متخصص
کم کم خودتون رو آماده کنید, یه آموزش باحال و ساده براتون ترتیب دادم که مزه ی ریگ بره زیر دندونتون.
تا حالا فکر کردین چطور می شه یه قایق رو روی سطح آب شناور نگه داشت ؟ جالبه نه؟ ر یگ که فقط شخصیت انسانی و حیوانی نیست. البته اینم خود خود ر یگ نیست, بلکه بهتره اسمشو بذاریم "آشنایی با یک مرحله قبل از ریگ"!
حتما بهش فکر کنید خوشتون خواهد اومد. البته امیدوارم.
 

arminAnim

کاربر متخصص
ّبلاخره این آموزش هم آماده شد. تازه دومیشه , جای بهتر شدن زیاد داره. نظر حتما بدین حد اقل بخاطر این ساعت عزیز (3 صبحه GMT من ایراد داره) که من آپلودش کردم. چطور موقع انتخابات آهنگهای شجریان رو می شنوید میرید رای می دید فکر کنید الان هم همون موقع است..... حتی شما دوست عزیز

http://www.4shared.com/file/56770796/e8015d7a/Tutorial-2_Rig.html

کاملتر از قبلیه و لینک مطالبی رو که لازمه قبل از شروع آموزش بخونید در صفحه ی آخرش گذاشتم.
از این آموزش راضی ام امیدوارم شما هم راضی باشید...
 
آخرین ویرایش:

arminAnim

کاربر متخصص
دوستان این پست رو می دم تا یک اشتباه رو در آموزش قبلی تصحیح کنم . آموزش در صفحه ی 2 در پست 17 همین تاپیک اومده که یک فایل PDF درباره ی ریگ صورت هستش که به این صورت تصحیح می کنم.
در صفحه ی 5 آموزش و مرحله ی پنجم از کار و قسمت ج ، اشتباها مسیر

Transform> Position List > Zero pos XYZ > X Position

ذکر شده و در عکس نمایش داده شده که به صورت زیر تصحیح می شه:

Transform> Position List > Zero pos XYZ > Y Position

فایل PDF رو هم تصحیح کردم می تونید با همون لینک قبلی دانلود کنید.

بابت اشتباه عذرخواهی می کنم ولی انتظار داشتم که در صورت نتیجه نگرفتن حتما حتما منعکس بکنید و ID خودم رو هم گذاشتم که متاسفانه دوستان کم لطفی کردن.
 
آخرین ویرایش:

parsa_2005

Member
مرسي آرمين جان سير ارائه آموزشا خيلي خوبه درسته تو اينترنت و دي وي دي هاي آموزشي مطالب مفيد زيادي وجود داره ولي از اونجا كه همه به زبان انگليسيه روال يادگيري رو پر دردسر و كلافه كننده ميكنه ولي آموزشاي فارسي شما اين مزيت رو داره كه آدم خيلي خوب ميتونه روش تمركز كنه و خيلي سريع به نتيجه ميرسه و اين يعني انرژي تازه براي يادگيري مطالب تازه تر.

بي صبرانه منتظر آموزشهات در گرايش انیمیشن هستم.

* Keep Front Page *
 

arminAnim

کاربر متخصص
مرسي آرمين جان سير ارائه آموزشا خيلي خوبه درسته تو اينترنت و دي وي دي هاي آموزشي مطالب مفيد زيادي وجود داره ولي از اونجا كه همه به زبان انگليسيه روال يادگيري رو پر دردسر و كلافه كننده ميكنه ولي آموزشاي فارسي شما اين مزيت رو داره كه آدم خيلي خوب ميتونه روش تمركز كنه و خيلي سريع به نتيجه ميرسه و اين يعني انرژي تازه براي يادگيري مطالب تازه تر.

بي صبرانه منتظر آموزشهات در گرايش انیمیشن هستم.

* keep front page *
پارسا ی عزیز ازت ممنونم. خوشحالم از اینکه نظرتو جلب کرده و امیدوارم بتونم بهتر و بهتر ادامه بدم. لطف دوستانی مثل شما باعث می شه بتوم بهتر آموزش بدم و با انرژی بیشتر.
جلو برم.
راجع به آموزش انیمیشن هم راستش منتظرم تا کار خودمون شروع بشه تا مطالبی رو داشته باشم و بطور روزانه بگم. یعنی تجربیات up-to-date
در ضمن قرار شد آموزشهای جدید رو توی تالار "مقالات و آموزشی ها" بذارم . به اونجا هم سری برن... برات آزروی موفقیت و سلامتی می کنم.
 
آخرین ویرایش:

arminAnim

کاربر متخصص
سلام به دوستان
وقفه ای که در روند آموزش به وجود اومد بیهوده نبود و نتیجه داد. یک آموزش بسیار خوب براتون ترتیب دادم که مدتها ازش نکته یاد بگیرید.

موضوعی رو که براتون انتخاب کردم ر یگ لوگوی پیکسار که همون چراغ مطالعه ی معروفه هست. جالب , آموزنده , و مفصل

آموزش رو می تونید از لینک زیر دانلود کنید:

http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=697640#post697640

و پلانی رو هم که باهاش انیمه کردم از لینک زیر قابل دسترسیه:

http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=697637#post697637

امیدوارم لذت ببرید...
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا