خیر نمیشه, اگر شما اونو به poly یا مش تبدیل نکنید نمی تونید به آرگومانهای اون دسترسی داشته باشید.شاید اینجا جاش نباشه این سوالو بکنم.
ایشالا یه تاپیک بزنی برای اسکریپت نویسی.
ولی حالا که هستی میخواستم بدونم میشه موقعیت vertex های یک جسم رو بدون اینکه اون رو تبدیل به poly یا mesh کنی بخونی؟
عزیز من گفتم که پلاگین نوشته ی خودمه.. دقیق بخون
حالا اگه اسم پلاگین رو می خوای بدونی حرف دیگست. اسم اونی که باهاش لیپسینک رو زدم LipSink Manager هست. در ضمن لیپسینگ اشتباهه , درستش لیپسینکه.
تاپیکو اشتباهی اومدی پسرجانمن که چیزی در مورش تو google پیدا نکردم
میشه یه لینک بدی واسه دانلود کردن
من همیشه فکر میکردم lip sync درسته ولی حالا فهمیدم که lip sink درست تره!!!!
راجع به لیپسینکش هم باید بگم که دوست داشتم یک تاپیک هم راجع به انیمیشن و انیماتوری می ذاشتیم تا اونجا تبادل اطلاعات می کردیم و در نظر هم داشتم تا بعد از به سر و سامون رسیدن مبحث ریگ حتما این کار رو بکنم. ولی حالا که بحثـــش شد این مورد رو می گم که اغراق یکی از مهمترین کارهایی هست که انیماتور باید انجام بده و همینطور خطرناک ترین. اغراق بی موقع و نابجا میتونه انیمه رو به یک افتضاح تبدیل بکنه... در مورد این پلان هم باد بگم همونطور که خودت گفتی اغراق توی قالب این شخصیت قرار نمی گیره و همینطور دیالوگش هم اغراق نداره. اگر دقت کرده باشی آخرین حرف آ رو که تلفظ می کنه بیشترین حد ممکن باز میشه اونم بخاطر دیالوگی که داره,ولی به شما دوست عزیز بگم که یکی از اشتباهاتی که خودم تا چند وقت پیش مرتکب می شدم این بود که توی لیپسینک در باز و بسته کردن دهان اغراق می کردم و هیچوقت هم نتیجه ی لیپسینک ها اونطور که باید از آب در نمیومد که البته اونموقع متوجه ایراد کار نبودم و فقط می دونستم یه جای کار می لنگه.
این رو از من اگر قابل می دونی قبول کن:
در لیپسینک کمترین اغراق در باز و بسته شدن دهان اتفاق می افته و بیشترین در باز و بسته شدن گوشه های لب, و هیچ کدوم اتفاق نمی افته مگه اینکه دیالوگی که روی پلان هست این اجازه رو بده...
بازم می گم اغراق به این ساده گی ها نیست و ممکنه تجربه ی شما کاملا درست باشه ولی طبق مشاهداتی که من داشتم توی انیمیشنهای بزرگ کمترین حرکت مربوط به چانه هست که نتیجه ی حرکت کاملش باعث ادا شدن حرف آ میشه.من در لیپسینک بیشتر به تاکید متقدم تا اغراق به این صورت که بعضی حروف هستند کا باید توشون تاکید بشه نه اغراق. مثل A, e ,v&f , b&m که توجه بهشون نتیجه ی بهتری از اغراق کردن توی کل لیپسینک میده.من همیشه لیپسینک رو دستی انیمیت می کنم. طبق تجربه ای که دارم اینو می گم که باید بین باز و بسته شدن دهان بصورت عمودی و افقی تعادلی وجود داشته باشه. در مورد کاراکترهای فانتزی که تناسبات رئال ندارند، باید اغراق زیادی کرد. وگرنه به نظر می رسه کاراکتر داره خیلی یواش صحبت می کنه تا کسی نفهمه. مخصوصا توی گفتن حرف آ و اَ تا جایی که صورت کاراکتر به هم نریزه باید دهان را باز کرد.
پارسا ی عزیز ازت ممنونم. خوشحالم از اینکه نظرتو جلب کرده و امیدوارم بتونم بهتر و بهتر ادامه بدم. لطف دوستانی مثل شما باعث می شه بتوم بهتر آموزش بدم و با انرژی بیشتر.مرسي آرمين جان سير ارائه آموزشا خيلي خوبه درسته تو اينترنت و دي وي دي هاي آموزشي مطالب مفيد زيادي وجود داره ولي از اونجا كه همه به زبان انگليسيه روال يادگيري رو پر دردسر و كلافه كننده ميكنه ولي آموزشاي فارسي شما اين مزيت رو داره كه آدم خيلي خوب ميتونه روش تمركز كنه و خيلي سريع به نتيجه ميرسه و اين يعني انرژي تازه براي يادگيري مطالب تازه تر.
بي صبرانه منتظر آموزشهات در گرايش انیمیشن هستم.
* keep front page *