پاسخ به سوالات در مورد ر یگ ، انیمیشن و اسکریپت

مطالب و روند پیشرفت آنها چه اندازه مفید است؟

  • مطالب مفید نیست ولی روند پیشرفت آن خوب است.

    رای: 0 0.0%
  • مطالب و روند پیشرفت آن ضعیف است.

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    10

arminAnim

کاربر متخصص
سلام
من آرمین هستم و تازه عضو مجید آنلاین شدم
خب راستش من بیشتر تو زمینه ر یگ, انیمیشن و اسکریپت کار کردم و حاضرم تا اونجایی که از دستم بر بیاد به سوالات دوستان در این زمینه ها جواب بدم. من توی یه استودیو انیمیشن کار می کنم و از در اختیار دادن تجربیاتم دریغ نمی کنم. 6 سال هم هست که مکس کار می کنم.بازم سوالی بود بپرسید. از اولم می گم که به سوالاتی که مربوط به بایپد هست پاسخ نمی دم چون با اعتقاداتم سازگار نیست!. امیدوارم مباحث مفیدی مطرح بشه

 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام آرمین جان و ورودت به سایت رو از طرف بچه های مجید آنلاین تبریک میگم
چه خوبه که شما در این سه زمینه فعالیت دارین و از این خویتر اینه که میخوایین خالصانه به هموطنتون کمک کنید
خیلی خوشحال شدم از اینکه میبینم یکی پبدا میشه و میگه میتونین ازم سوال کنید
اگه دوست داری میتونی خودتو اینجا معرفی کنی
میخوام بهت یه پیشنهاد بدم که هم خدارو خوش بیاد هم بنده ی خدا رو.
اگه دوست داری اطلاعاتت رو در اختیار دوستان بزاری میتونی از یه آموزشی توپ تو یکی از زمینه ها شروع کنی و اونو تو قسمت آموزشی ها با رعایت قوانینی که علی جان(یکی از مدیران انجمن) گفتن بزاری
به نظرم تو زمینه ریگ کردن کاراکتر باید عالی باشه (البته با bone)
اگه دوست داری.... میبینی که اجباری نیست ...
امید وارم تو این سایت بتونی هم به معلومات ما اضافه کنی و هم یه خورده خودت بهره مند بشی دوست من
در کل موفق و سر بلند باشی
 
آخرین ویرایش:

Divine Love

Well-Known Member
سلام خوش اومدي.
اي ول يه rigger كم داشتيم تو انجمن كه پيدا شد.
چند تا نمونه كار مي ذاري؟
 

arminAnim

کاربر متخصص
َاز خوش آمد گو ییتون ممنونم دوستان و هم از پیشنهاداتون . سعی می کنم یه با یه آموزش ساده و مفید شروع کنم با امید اینکه مفید باشه. ولی بیشتر ترجیح می دم به نیازهای دوستان جواب بدم اینطوری آزمون و خطاش کمتره.در باه نمونه کارم نمی دونم چطور نمونه کار ر یگ یا اسکریپت رو می شه گذاشت ولی بازم سعی می کنم یه راه براش پیدا کنم. امیدوارم تنهام نذار ین. ممنون
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
نمی دونم چطور نمونه کار ر یگ یا اسکریپت رو می شه گذاشت
سلام آرمین جان
میتونی انیمیت حرکتت رو تو یکی از سایت ها آپلود کنی و بعدش هم همراه یه عکس از کارت و یه وایر فریم اونو گالری قرار بدی
منتظریما
موفق باشی
 

arminAnim

کاربر متخصص
بازم ممنون. به روی چشم. بدیل مســـاءل کپی رایت نمی تونم کارایی رو که هنوز تموم یا پخش نشده رو بزارم ولی به روی چشم حتما از کارهایی که قبلا انجام شده رو در اسرا وقت آپلود می کنم
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
سلام آرمين جان
ورودتو تبريك ميگم، اميدوارم كه هم شما بتوني به بچه هاي اينجا كمك كني هم ما بتونيم دوستان خوبي براي شما باشيم
موفق باشيد
 

animations

Active Member
سلام arminAnim جان، خوش اومدی. آقا اگه یه آموزش از rigging بذاری خیلی خیلی خیلی خیلی ممنونت می شم. هر چی مبتدی تر بهتر!! راستش من توی مکس فقط بلدم انیمیت کنم. همیشه کاراکترهای آماده رو به من می دادن و من فقط انیمیتشون می کردم.
حالا اگه وقت و حوصله داشتی... :)
 

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام اول به همه دوستان و دوم به آرمین جان
خیلی خوش اومدی....
البته بگم پارتی بازی نداریم ... شایدم داریم...نمیدونم...بستگی داره چقدر پسر خوبی باشی...:oops:
 

arminAnim

کاربر متخصص
دوستان تصمیم گرفتم برای شروع از یه ر یگ ساده واسه سر شروع کنم.
دوست دارم واسه دوستان خصوصا اونایی که مبتدی تر هستن یه مختصر بگم که ریگ چیه و هدف از ریگ چیه و یک ریگ خوب چه ریگه. ریگ به مجموعه روابطی گفته می شه که توی نرم افزارهای سه بعدی اجزای مختلف یک جسم متحرک رو به هم مربوط می کنه. از طرفی می شه گفت که هر چیز متحرکی که در انیمیشن وجود داره اول باید ر یگ بشه . ریگ به چیزی گفته می شه که ما به وسیله ی اون به نرم افزار می فهمونیم که شیئ متحرکمون چطوری , چقدر و تحت تاثیر چه چیزی حرکت کنه .از این نظر هم می شه گفت که ریگ رابط بین انیماتور و نرم افزاره چون انیماتور توسط کنترلرهایی که ر یگر ایجاد می کنه باید کاراکتر یا موضوعش رو متحرک سازی یا انیمیت بکنه . و اما ... یه ریگه خوب چه ر یگیه ... این موضوع خیلی مهمه چون با دونستن اون یک ر یگر می تونه بهترین راه رو واسه ریگ موضوعش انتخاب بکنه چون اصولا واسه ریگ هر چیزی راه های زیادی وجود داره که بسته به نیاز کار, مهارت انیماتور و نوع موضوع مورد ر یگ توسط ر یگر انتخاب می شه. چیزایی که باید توی ریگ رعایت بشه اینها هستن:
1-ر یگ باید ساده ترین حالت ممکن رو در اختیار انیماتور قرار بده ؛ ریگ ساده تر = انیماتوری ساده تر و راحت تر
2- ر یگ باید به واقعیت نزدیک باشه؛ یعنی نتیجه ای که از ر یگ حاصل می شه باید واقعی ترین حالت رو داشته باشه و انیماتور رو سر در گم نکنه
3- ر یگ باید قابلیت اغراق رو داشته باشه , به این معنی که هر جا که لازم شد بتونیم از محدوده واقعیت خارج بشیم و ر یگ ما کم نیاره. مثل شخصیت بی نظیر الاستی گرل در شگفت انگیزان یا همون خانم شگفت انگیز
4- باید همیشه توجه داشت که انیماتورها نازک نارنجی هستن پس باید هواشونو داشت. با یه ریگ خوب و ساده... خیلی وقتا یه حرکت طبیعی به نظر نمی رسه نه به این دلیل که انیماتوریش ضعیف هست بلکه ریگ اون می تونه ضعیف باشه
5- در باره ی مورد 4 لطفا به انیماتور ها بر نخوره چون من خودم انیماتورم
6- باز به مورد 5 مربوط می شه ؛ یک ر یگر حتما باید تجربه ی انیماتوری رو داشته باشه تا ارتباط بهتری با کارش برقرار بکنه
7- فراموش نکنید که قدم به قدم ر یگ باید حساب شده باشه و کسی که ریگ می کنه باید بسیار آدم با دقتی باشه تا ر یگش بدرد بخور از آب در بیاد.
8- توی ر یگ, نه همه چی باید دستی باشه و نه اوتوماتیک . به عبارتی به ر یگی میشه گفت خوب که تعادل رو بین اتوماتیک بودن و مانوال ( یا دستی بودن ) بر قرار بکنه . چه بهتر که حتی کنترلرهایی که Auto هستند رو هم بشه گاهی Manual حرکت داد.
...
خلاصه کسانی که می خوان در ر یگ فعالیت بکنن باید بدونن که نتیجه ی زحماتشون زمانی معلوم می شه که ر یگشون خوب انیماتوری بشه پس بازم نتیجه می گیریم که باید هوای انیماتور ها رو داشت...



منتظر ر یگ صورت باشید
 
آخرین ویرایش:

arminAnim

کاربر متخصص
راستی سلام حامد جان ممنون که هوامو داری. تشویقم کن تا آموزش های بهتری بزارم فعلا که اولیش با نظر تو شد...
 

Farrokh

Active Member
سلام آرمین جان من فرخ هستم
خیلی خوشحالم که یه آدم حرفه ای دیگه به مجید آنلاین اضافه شد

مطالبی که نوشتید برای من یکی که جالب بود دیگرون رو نمی دونم

کار من در زمینه ی architectral visualisation هست

سوالی داشتم

برای فردی مثل شما که انیمیشن کار میکنه در شهر کوچکی مثل همدان انجام چه جور پروژه هایی امکان پذیره


در ضمن اگه اشکال نداره
اگه دوست داشتید
در مورد در آمد یک انیماتور در همچین شرایطی لطفا کمی توضیح بدید
بازم میگم اگه دوست داشتید

ممنونم
 
آخرین ویرایش:

arminAnim

کاربر متخصص
سلام فرخ جان منم خوشحالم که با شما آشنا می شم.

درسته که ما فعالیتمون در شهر همدان هست ولی برای شبکه سراسری کار می کنیم.
ولی متاسفانه انیمیشن در ایران مثل کشورهای دیگه نیست که جزو بالاترین درآمد ها باشه. ما هم چوب شهرستانی بودنمون رو می خوریم و شهرستانی ها نصف تهرانی ها پول می گیرن. درامدش هم متغیر بین 100 تا 300 هزار تومان در ماه هست. از نظر من واقعا مبلغ کمی برای 10 ساعت کار سنگین در روزه. ولی...
گفتگو آیین درویشی نبود.... ور نه با تو ماجرا ها داشتیم
سر هنر نمی شه چونه زد البته نه اینکه بگم هنرمند هستم ولی کاریه که با روح ارتباط داره و همه جورش می چسبه. تا اینجاش که دوام آوردیم بقیش هم خدا بزرگه
 
آخرین ویرایش:

arminAnim

کاربر متخصص
خب اینم اولین آموزش من... امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره, کم و کاستی ها رو حتما اعلام کنید. مخصوصا نظراتتون رو... دو سه بار چک کردمش تا ایرادی نداشته باشه ولی اگر بازم جاییش مشکل داشت بگید. ان شاالله که نداره

url%5D


آموزش ر یگ صورت-مبتدی
 
آخرین ویرایش:

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام ارمین جان
دستت درد نکنه که زحمت میکشی
ممنون
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
میگم یه چیزی ...
میتونی مرف کردن هم یاد بدی؟؟ کامل... :دی
 

arminAnim

کاربر متخصص
میگم یه چیزی ...
میتونی مرف کردن هم یاد بدی؟؟ کامل... :دی

سلام
نمی دونم منظورت چه نوع مورف کردنیه ولی فکر می کنم همه استفاده از morpher modifier رو بلد باشن. یا حد اقل توی همین سایت تاپیکهای جامعی در این باره وجود داشته باشه. امیدوارم منظورت رو درست فهمیده باشم.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا