hamid ir
Well-Known Member
سلام به همه عزیزان . اینم یه آموزس دیگه تقدیم به همه شما دوستان عشقی
فقط نفرینم نکنید . آموزشش زیاده دیگه. شرمنده با زم یادم نیست از چه سایتی اینو گرفتم. شاید اگه به نتیجه کار نگاه کنید از اون نوشته بتونیم اسمشو بفهمیم. بریم سر اصل مطلب
ابتدا یه صفحه با سایز دلخواه و با رنگ پس زمینه مشکی ایجاد کنید. سپس یه لایه جدید ایجاد کرده و اسمشو Base بزارید
حالا با ابزار Marquee tool یه دایره ایجاد کنید و سپس اونو با رنگ 2B2B2B پر کنید . همونطوری که دایره در حالت انتخاب هست یه لایه جدید دیگر اجاد کنید و اسمشو Bevel بزارید
حالا به Select>Modify>Contract برید و عدد 2 را برایش انتخاب کنید.حالا به Select>Feather برید و عدد 5 را برایش انتخاب کنید
حالا با رنگ 5F5F5F پرش کنید. حالا یه لایه ایجاد کنید و اسمشو Specular بزارید
حالا ابزار Gradient tool را انتخاب کنید و برای Foreground رنگ سفید راانتخاب کید و حالت Gradient را 'Foreground to Transparent' قرار بدید
حالا از سمت چپ به بالا بکشید . تا الان یه شکلی مثل شکل زیر باید بکشید.
حالا یه لایه دیگر که در بالاتر لز بقیه لایه ها قرار دارد ایجاد کنید . یه دایره به همان روش بالایی فقط کوچکتر ایجاد کنید و اسمشو ORB_base بزارید و با رنگ 3D6D9C پرش کنید
حالا یه کپی از این لایه ایجاد کرده و اونوپایین لایه ORB_base قرار بدید و اسمشو ORB_inset بزارید.حالا این دایره را با رنگ مشکی پرش کنید.
الان ما این دایره را نمیبینیم. باید به Edit>Free Transform رفته و در قسمت W در بالا 102% رابرایش انتخاب کنید.باید در قسمت H هم به صورت خودکار عدد وارد شود
حالا این تنظیماتو بهش بدید
به لایه ORB_base برید دکمه F بزنید دیگه توضیحشو زیاد نمیکنم . Innet Glow و Inner shadow را مطابق شکلهای زیر تنظیم کنید
حالا به نگه داشتن Ctrl و کلیک بر روی لایه ی ORB_base اونو به حالت انتخاب در بیارید. حالا ابزار Brush را انتخاب کنید و سایز 100 تا 200 را به دلخواه انتخاب کند البته Soft Brush باشه
در قسمت تنظیمات براش Mode اونو به Lner Dodage تغییر دهید و Opacity اونو 30 و برای Flow 60را انتخاب کنید رنگ Foregound را 3D6D9C قرار بدید.حالا شروع کنید به ایجاد روشنایی
در قمت پایین دایره.
حالا یه لایه در بالا تر از همه ایجاد کرده و اسمشو ORB_reflection بزارید. حالا همین طور که در لایه ORB_reflection هستید با نگه داشتن Ctrl و کلیک برروی لایه ORB_base دایره ای ایجاد میشه. اونو به رنگ سفید پر کنید.
حالا به edit>Free Transform رفته و سایزشو کوچیک کنید . Mode لایه را بهOverlay تغییر داده و Opacity اون به 30 تغییر بدید.
ازاین مرحله به بعد برای من جالبه.ما باید در این مرحله یک نوع براش درست کنیم.
یه صفحه یا مشخصات 40X40 transparent background ایجاد کنید.
رنگ Foreground را ه مشکی تغییر داده و چهر مربع ا اندازه های مساوی در چهار گوشه این صفحه ایجاد کنید
حالا به edit>Define Brush برید و یه اسمی برای اون انتخاب کنید.
حالا به کارمون برمیگردیم.یه لایه در بالا تر از بقیه لایه ها ایجاد کنید و اسمشو 'Window_Reflection' بزارید
حالا رنگ Foreground را به سفید تغییر داده و با ابزار Brush و با اون شکلی که ساختید دو تا پنجره کنار هم ایجاد کنید
حالا ما باید اونو حالت برآمدگی بدیم . پس به Filter>Liquify برید.البته شاید بشه با فیلترهای دیگه ای هم این کارو کرد ولی این از همشون بهتره
از منوی ابزار Pucker tool را انتخاب کنید. سایرشو حدود 450 انتخاب کنید . حالا شروع کنید به حالت دادنش
حالا ابزار bloat tool را انتخاب کنید و سایزشو حدود 240 قرار بدید. شروع کنید به ایجاد برآمدگی. با این کار میخواهیم یه حالت شیشه ای بهش بدیم .
حالا اونو کوچکتر کرده و در بالای شکل قرار بدید و Opacity اونو به دلخواه تنظیم کنید.اینم نتیجه اش
امیدوارم خوشتون اومده باشه .دیگه بخشید بعضی جاهاش توضیحانش زیاد شد و در بعضی جاها کم . الانم دیگه چشام هیچ جارو نمیبینه . الان ساعت 3 نصف شبه و دیگه اگه غلط املایی داشت بخشید
وقت تصحیح کردنشم ندارم دیگه شرمند تونم
اینم خودم درست کردم
شکل خودم
فقط نفرینم نکنید . آموزشش زیاده دیگه. شرمنده با زم یادم نیست از چه سایتی اینو گرفتم. شاید اگه به نتیجه کار نگاه کنید از اون نوشته بتونیم اسمشو بفهمیم. بریم سر اصل مطلب
ابتدا یه صفحه با سایز دلخواه و با رنگ پس زمینه مشکی ایجاد کنید. سپس یه لایه جدید ایجاد کرده و اسمشو Base بزارید
حالا با ابزار Marquee tool یه دایره ایجاد کنید و سپس اونو با رنگ 2B2B2B پر کنید . همونطوری که دایره در حالت انتخاب هست یه لایه جدید دیگر اجاد کنید و اسمشو Bevel بزارید
حالا به Select>Modify>Contract برید و عدد 2 را برایش انتخاب کنید.حالا به Select>Feather برید و عدد 5 را برایش انتخاب کنید
حالا با رنگ 5F5F5F پرش کنید. حالا یه لایه ایجاد کنید و اسمشو Specular بزارید
حالا ابزار Gradient tool را انتخاب کنید و برای Foreground رنگ سفید راانتخاب کید و حالت Gradient را 'Foreground to Transparent' قرار بدید
حالا از سمت چپ به بالا بکشید . تا الان یه شکلی مثل شکل زیر باید بکشید.
حالا یه لایه دیگر که در بالاتر لز بقیه لایه ها قرار دارد ایجاد کنید . یه دایره به همان روش بالایی فقط کوچکتر ایجاد کنید و اسمشو ORB_base بزارید و با رنگ 3D6D9C پرش کنید
حالا یه کپی از این لایه ایجاد کرده و اونوپایین لایه ORB_base قرار بدید و اسمشو ORB_inset بزارید.حالا این دایره را با رنگ مشکی پرش کنید.
الان ما این دایره را نمیبینیم. باید به Edit>Free Transform رفته و در قسمت W در بالا 102% رابرایش انتخاب کنید.باید در قسمت H هم به صورت خودکار عدد وارد شود
حالا این تنظیماتو بهش بدید
به لایه ORB_base برید دکمه F بزنید دیگه توضیحشو زیاد نمیکنم . Innet Glow و Inner shadow را مطابق شکلهای زیر تنظیم کنید
حالا به نگه داشتن Ctrl و کلیک بر روی لایه ی ORB_base اونو به حالت انتخاب در بیارید. حالا ابزار Brush را انتخاب کنید و سایز 100 تا 200 را به دلخواه انتخاب کند البته Soft Brush باشه
در قسمت تنظیمات براش Mode اونو به Lner Dodage تغییر دهید و Opacity اونو 30 و برای Flow 60را انتخاب کنید رنگ Foregound را 3D6D9C قرار بدید.حالا شروع کنید به ایجاد روشنایی
در قمت پایین دایره.
حالا یه لایه در بالا تر از همه ایجاد کرده و اسمشو ORB_reflection بزارید. حالا همین طور که در لایه ORB_reflection هستید با نگه داشتن Ctrl و کلیک برروی لایه ORB_base دایره ای ایجاد میشه. اونو به رنگ سفید پر کنید.
حالا به edit>Free Transform رفته و سایزشو کوچیک کنید . Mode لایه را بهOverlay تغییر داده و Opacity اون به 30 تغییر بدید.
ازاین مرحله به بعد برای من جالبه.ما باید در این مرحله یک نوع براش درست کنیم.
یه صفحه یا مشخصات 40X40 transparent background ایجاد کنید.
رنگ Foreground را ه مشکی تغییر داده و چهر مربع ا اندازه های مساوی در چهار گوشه این صفحه ایجاد کنید
حالا به edit>Define Brush برید و یه اسمی برای اون انتخاب کنید.
حالا به کارمون برمیگردیم.یه لایه در بالا تر از بقیه لایه ها ایجاد کنید و اسمشو 'Window_Reflection' بزارید
حالا رنگ Foreground را به سفید تغییر داده و با ابزار Brush و با اون شکلی که ساختید دو تا پنجره کنار هم ایجاد کنید
حالا ما باید اونو حالت برآمدگی بدیم . پس به Filter>Liquify برید.البته شاید بشه با فیلترهای دیگه ای هم این کارو کرد ولی این از همشون بهتره
از منوی ابزار Pucker tool را انتخاب کنید. سایرشو حدود 450 انتخاب کنید . حالا شروع کنید به حالت دادنش
حالا ابزار bloat tool را انتخاب کنید و سایزشو حدود 240 قرار بدید. شروع کنید به ایجاد برآمدگی. با این کار میخواهیم یه حالت شیشه ای بهش بدیم .
حالا اونو کوچکتر کرده و در بالای شکل قرار بدید و Opacity اونو به دلخواه تنظیم کنید.اینم نتیجه اش
امیدوارم خوشتون اومده باشه .دیگه بخشید بعضی جاهاش توضیحانش زیاد شد و در بعضی جاها کم . الانم دیگه چشام هیچ جارو نمیبینه . الان ساعت 3 نصف شبه و دیگه اگه غلط املایی داشت بخشید
وقت تصحیح کردنشم ندارم دیگه شرمند تونم
اینم خودم درست کردم
شکل خودم